Основні позашляховики Другої світової війни

Другу світову війну часто називають «війною моторів», адже це було перше в історії людства зіткнення, де використовували таку кількість новітньої техніки. До початку військових дій практично кожна країна-учасник мала в розробці свої власні автомобілі, що відрізняються високою надійністю і підвищеною прохідністю. Багато з тих моделей стали прабатьками сучасних позашляховиків, пише fishki.net

Willys MB, США

Перед вами те, що згодом будуть називати джипом. Розробка конструкторів Willys-Overland Motors вийшла настільки вдалою, що машину почали поставляти в усі союзні війська. Особливою популярністю автомобіль користувався в Червоній Армії, куди надійшло цілих 52 тисячі «Віліс». На основі цієї моделі вже в повоєнний час були побудовані багато «прадідусів» сучасних позашляховиків.

ГАЗ-61, СРСР

ГАЗ-61 був створений під певні потреби: вищому керівництву Червоної Армії був потрібний надійний штабний автомобіль з хорошою прохідністю. Модель стала першим в світі комфортабельним позашляховиком – як не дивно, але саме досвід радянських майстрів взяли потім і в інших країнах. ГАЗ-61 мав прекрасні характеристики і високо оцінювався командувачами армії – наприклад, це був один з улюблених автомобілів маршала Жукова.

Volkswagen Тур 82 Kuebelwagen, Німеччина

Позашляховик за спеціальним замовленням розробив знаменитий Фердинанд Порше. Volkswagen Тур 82 Kuebelwagen був призначений для перевезення особового складу, але кілька модифікованих моделей могли служити і для інших цілей. Тур 82 вийшов дуже вдалим: легкий, дуже цінувався навіть військами союзників: солдати вимінювали один у одного трофейні автомобілі.

Dodge WC-51, США

А це вже важкий позашляховик, що відрізняється простотою конструкції і технологічним виконанням. Dodge WC-51 чудово підходив для перевезення знарядь, оскільки володів підвищеною вантажопідйомністю і міг долати практично будь-яке бездоріжжя. Ця машина також поставлялася в Червону Армію по ленд-лізу.

ГАЗ-64, СРСР

У Радянського Союзу були і свої власні джипи – правда, основу конструктори «підглядали» у того ж Willys MB. Модель ГАЗ-64 надійшла на озброєння в 1941 році і прекрасно показала себе на полях битв. До появи «Вілліса» ГАЗ-64 був незамінним помічником радянським солдатам, а потім потреба в виробництві власного автомобіля просто відпала.

Horch 901 type 40, Німеччина

Ще один німецький позашляховик, який став справжнім хітом на полях битв. «Хорьх» відрізняла висока максимальна швидкість (машина могла розігнатися до 90 км/год) і підвищений запас ходу: два паливних баки забезпечували цілих 400 кілометрів їзди. Однак був у нього і свій, досить істотний мінус – Horch 901 вийшов досить ніжним і часто вимагав серйозного технічного обслуговування.