Дідусь “Запорожця”: Fiat 600
Вам нічого не нагадує цей автомобіль? Це крихітний італійський Фіат 600, в народі прозваний «Сейченто». Ця модель якнайкраще підтверджує висловлювання, що автомобіль – засіб пересування, а ніяка не розкіш, пише fishki.net.
Дійсно, яка розкіш: тісний салон, багажник не для будь-якої валізи, мотор, 4 колеса і кермо. Абсолютно все компактно і нічого зайвого. Вважається, що цей міський автомобіль із заднім приводом і вагою менше 600 кг зумів перетворити післявоєнну Італію в автомобільну державу.
Плюсів у Фіата було багато, починаючи з того, що цю малолітражку кілька людей буквально на руках могли витягнути з будь-якої ями. Але головною перевагою цього авто була його низька ціна. За розрахунками ентузіастів, якби Fiat-600 вироблявся в даний час, то ціна автомобіля такого типу була б близько 6,5 тис. євро, що дешевше за будь-який європейський автомобіль. Фіат був популярний у різних верств населення: і у мам з дітьми, і у чоловіків.
Випускалася ця модель з 1955 по 1969 роки, зібрано було 2,5 млн. автомобілів. Фіат 600 мав велику популярність в Південній Америці. В Аргентині прозвали «Фітіто» (ласкаво від “Фіат”) і після припинення виробництва в Італії, виробництво продовжили там.
Те, що модель виявилася дійсно вдалою, свідчить і той факт, що автомобілі SEAT-600 (Іспанія) і «Застава-750» були просто її копіями. Немає нічого дивного, що саме FIAT-600 став прототипом для розробки недорогого і простого автомобіля в Радянському Союзі.
Отриманий в результаті автомобіль назвали «Москвич-444». У серію, однак, ця модель не пішла, оскільки потужності заводу в Москві були завантажені повністю. Тоді в терміновому порядку запорізький завод «Комунар» в Україні, що випускає сільськогосподарську техніку, перепрофілювали під виробництво нового радянського автомобіля.
Така передісторія появи легендарного «горбатого» Запорожця, точніше моделі ЗАЗ-965. Зустріти в реальному житті поруч FIAT 600 і ЗАЗ-965, напевно, можливо було лише на якихось виставках або ретро автопробігах.