Нечисті на руку сервісмени намагаються нажитися на будь-якої дрібниці і «здерти» з клієнта по повній програмі. Так, останнім часом у ремонтників набув широкого поширення досить простий спосіб обману, на який можуть потрапити як власники гарантійних автомобілів, так і машин з пристойним пробігом. Експерти розповідають, як не стати жертвою шахраїв.
Зараз стало модно «дурити» людей при обслуговуванні гальмівної системи. Адже як її обслуговувати і коли замінювати ті чи інші деталі, знають далеко не всі користувачі.
У будь-якого автомобіля великі навантаження на гальма. Колодки і диски сильно нагріваються, а на розпечені поверхні летить бруд з дороги. В результаті на неробочих краях дисків утворюється окалина, причому – дуже тендітна. Вона-то і стає причиною «розводу». Оглядаючи автомобіль або змінюючи колодки, майстер показує клієнту на цю окалину і каже, що, мовляв, бачите, в якому стані у вас диски – вони сильно проточені, пора б замінити. А то і колодки сточатся в два рази швидше.
І як тут не повірити, адже солідний на вигляд професіонал показує на дуже іржаві кромки дисків. А коли клієнт «ведеться», майстер продовжує лякати. Мовляв, шматки з цієї іржавої окалини можуть потрапити в зазори механізмів супорта. Це викличе не тільки противний скрип, але може і пошкодити диск – на ньому з’являться борозни. Забігаючи вперед зауважимо, що таке дійсно можливо, хоча буває рідко. В результаті ефективність гальмування падає, а це може привести до аварії.
Не дайте себе обдурити. Поясніть майстру, що визначити, наскільки проточен диск можна, лише вимірявши його штангенциркулем саме в зоні робочої площини, а не по кромці. Ну, а окалину, легко збити молотком. Якщо будете робити це самі, то дійте обережно і бережіть очі.
А про заміну дисків треба думати тоді, коли помітили на них глибокі кільцеві виробітки, схожі на канавки. Швидше за все вони з’являються на внутрішній стороні диска, тому що ця сторона – найбрудніша, а у багатьох машин немає спеціальних брудозахисних щитків. З такими дисками навіть нові колодки після притирання працюють менш ефективно, ніж по «чистому» диску. Якщо ж поверхня зношена рівно – диски ще послужать і міняти їх не треба.