В процесі пошуку старої машини не кожен автолюбитель має достатній досвід, щоб з одного погляду оцінити технічний стан транспортного засобу. Тому часто доводиться прислухатися порад друзів і родичів.
Як правила, такі поради обмежуються давно усталеними формулами, які можна застосувати до безлічі машин. Але часто ці стереотипи підводять, і гідний автомобіль з пробігом по хорошій ціні йде іншому покупцеві.
Часто можна зустріти пораду, що купувати старий автомобіль треба з пробігом менше 100 тисяч кілометрів. Звичайно, чим менше пробіг у машини, тим краще. Однак в деяких випадках невеликі цифри на одометрі можуть свідчити про швидкі проблеми. Наприклад, в середньому пробіг автомобіля в Києві за рік становить 15-25 тисяч кілометрів, і якщо десятирічна машина продається з цифрами на одометрі в 55-75 тис. кілометрів, то великий ризик того, що пробіг скрутили.
А якщо це і не так, і пробіг виявився «рідним», то це може означати, що машина їздила на малих швидкостях в центрі міста і проводила час в пробках. При порівняно невеликому кілометраж автомобіль напрацьовував моторесурс набагато більший, ніж автомобілі, що катаються за містом.
Ще один стереотип – не купувати автомобіль у перекупів, і він має під собою вагомі підстави. Дуже часто невеликі автосалони займаються перепродажем сумнівних машин. Однак ринок уживаних машин не стоїть на місці, і вже зараз на «вторинку» виходять великі гравці, які намагаються компенсувати втрати від стагнації ринку нових автомобілів.
Деякі автолюбителі вважають, що не можна купувати машини з корпоративних парків. Зараз на ринку з’явилися автомобілі, які прослужили три роки у корпоративних парках. Їх реалізовують в зв’язку із закінченням гарантійного обслуговування і, як правило, такі екземпляри мають невеликий пробіг, так як масштаб їх використання обмежений містом. До плюсів таких машин можна віднести своєчасне обслуговування у офіційних дилерів і ремонт по гарантії у фахівців, якщо виявлялася незапланована поломка.