Топ-10 найкращих електричних позашляховиків

Які електромобілі найкраще пристосовані для їзди по бездоріжжю

Довгий час автомобільні компанії обходили стороною електрифікацію великих потужних моделей. І, по суті, сьогодні у продажу немає жодного серійного електричного позашляховика. Здавалося б, про який рейтинг всюдиходів на батарейках може бути мова?

Але не поспішайте з висновками. MMR зібрав 10 найцікавіших моделей позашляхових електромобілів, які з’являться у продажу вже в найближчі кілька років. Якісь нам добре відомі за бензиновими і дизельними версіями. Інші ж постануть перед публікою вперше.

В добірку потрапили, як батарейні електромобілі, так і моделі на паливних елементах, які у нас прийнято називати водневими автомобілями. І ті, і інші працюють на електриці. Різниця лише в джерелі енергії.

Range Rover EV

Британські ЗМІ запевняють: електричний Range Rover повинен дебютувати вже в жовтні 2020 року.

Про новинку практично нічого невідомо. Можна припустити, що силовий агрегат вона запозичить у кросовера Jaguar I-Pace. В такому випадку британський позашляховик буде оснащуватися двома електричними моторами, сумарна потужність яких становить 400 кінських сил. Крутний момент агрегатів складатиме майже 700 Нм.

Також, швидше за все, Range Rover отримає тягову батарею ємністю 90 кіловат-годин. Від побутової розетки її можна буде зарядити за 13 годин 30 хвилин. Швидка зарядка дозволить «заправитися» на 80% за 40 хвилин.

Hummer EV

Дебют першого електричного Hummer повинен відбутися 20 жовтня 2020 року. Автомобіль представлять в кузові «пікап» і у вигляді класичного позашляховика.

До складу електричної силової установки увійде три мотора сумарною потужністю понад 1000 кінських сил. «Трійця» зможе розганяти Hummer з місця до 60 миль в годину (97 км/ч) приблизно за три секунди.

Одна з фішок новинки – «режим краба». Він дозволить пересуватися електромобілю по діагоналі. Для цього Hummer зможе одночасно повертати всі чотири колеса в одну сторону.

Також позашляховик отримає знімний дах, яка буде складатися з декількох панелей.

Ford F-150 EV

Електричний Ford F-150 повинен дебютувати в 2021 році. Автомобіль буде істотно відрізнятися від моделі з двигуном внутрішнього згоряння. Під капотом електричної версії замість двигуна буде облаштований багажник.

Подробиць про оснащення і силову установку автомобіля поки немає. Раніше Ford запевняв, що «зелена» версія стане найпотужнішою в лінійці F-150. Очікується, що пікап отримає два електромотори загальною потужністю понад 450 кінських сил.

Батарею можуть інтегрувати в раму вантажівки для кращого розподілу ваги і підвищення міцності.

Rivian R1T

Rivian R1T – перший електричний пікап, який вміє розвертатися на 180 градусів навколо своєї осі. У компанії таку опцію називають Tank Turn, що перекладається як «танковий розворот». Правда, провернути цей фокус можна тільки на гравійних, або ґрунтових дорогах.

Ще одна корисна функція – можливість заряджати батареї від інших автомобілів марки.

У рух пікап призводить силова установка, до складу якої входять чотири електромотори. Сумарна віддача агрегатів становить 760 кінських сил і 1120 Нм крутного моменту.

Першу «сотню» R1T набирає за три секунди.

Nikola Badger

У 2020 році американська Nikola Motors представила електричний пікап Badger з гібридною силовою установкою. До її складу входять чотири незалежних електромотора, батарея на 160 кіловат-годин, паливні елементи потужністю 120 кіловат і балон з вісьмома кілограмами водню.

Працює система, як в комбінованому – батарея + водень – так і чисто батарейному режимі.

Віддача силової установки – 919 кінських сил і 1 389 Нм крутного моменту. З місця до 60 миль за годину (97 км/ч) Badger розганяється за 2,9 секунди. Пробіг на батареї – 483 кілометрів, а з підключенням паливних елементів – 966 кілометрів.

Крім того, позашляховик обладнаний точкою відбору енергії для підключення електроінструментів, компресорів та зовнішнього освітлення. В ролі генератора Badger здатний працювати до 12 годин.

Bollinger B2

Bollinger B2 побудований на платформі з алюмінію. З цього ж матеріалу зроблені всі кузовні панелі.

Силова установка B2 складається з двох електромоторів загальною потужністю 622 кінські сили і крутним моментом 906 Нм. «Сотню» електромобіль набирає за 4,5 секунди. Батарея на 120 кіловат-годин забезпечує запас ходу в 322 кілометри за стандартом EPA.

Дорожній просвіт позашляховика – 381 міліметр. Кліренс можна міняти в межах від 254 до 508 міліметрів.

Виробництво Bollinger B2 повинно початися в 2020 році. У США ціни на електричний позашляховик стартують з 125 тисяч доларів, що можна порівняти з Mercedes G-Class.

Tesla Cybertruck

Дебют першого електричного пікапа Tesla відбувся в листопаді 2019 року. Дизайн автомобіля радикально відрізняється від традиційних американських моделей на кшталт Ford F-150.

Електромобіль отримав кузов незвичайної форми, виготовлений з матеріалів для ракет SpaceX, і вражаючі динамічні характеристики: розгін до 100 кілометрів на годину займає у топової версії близько трьох секунд.

В основі Cybertruck лежить «екзоскелет» – кузов з високоміцної нержавіючої сталі, що витримує обстріл кулями калібру 9 мм.

Пікап має посадкову формулу 3+3, Заявлена ​​вантажопідйомність – майже 1 600 кілограмів. Залежно від модифікації, Cybertruck може буксирувати причіп масою від 3,4 до 6,4 тонни.

Atlis XT

Залежно від модифікації Atlis XT здатний на одній зарядці проїжджати 483, 644 або 805 кілометрів. За допомогою фірмового терміналу акумулятори пікапа заряджаються за 15 хвилин. Кілька років тому інженерам Atlis вдалося наповнити експериментальну батарею з нуля до 100% за 12 хвилин 35 секунд.

З місця до 60 миль в годину (97 км/ч) порожній XT розганяється за п’ять секунд. При наявності причепа з максимально допустимою масою 15,9 тонни час розгону збільшується до 18 секунд.

Максимальна швидкість Atlis XT становить 193 кілометри на годину.

За попередньою інформацією, дебют пікапа відбудеться в 2020 році. Ціни поки не оголошені.

Lordstown Endurance

Влітку 2020 року американська Lordstown Motors показала передсерійний екземпляр електричного пікапа Endurance. Силова установка позашляховика з чотирма моторами-колесами видає 608 кінських сил. Запас ходу заявлений на рівні 402 кілометри.

З місця до 60 миль в годину (97 км/ч) Endurance розганяється за 5,5 секунди. Максимальна швидкість обмежена на позначці 128 кілометрів на годину. Батарею пікапа можна наповнити до 95% за 10 годин.

Коштує електромобіль 52 500 доларів.

Neuron EV T/One

У 2019 американська компанія Neuron EV презентувала електричний позашляховик T/One. Виробник описує новинку як «автомобіль для всього». Завдяки змінним кузовним панелям електрокар може трансформуватися з пікапа в вантажний фургон або сімейний мікроавтобус.

Залежно від конфігурації салону крісло водія буде встановлено або по центру, або збоку, як у звичайного автомобіля.

Без підзарядки T/One проїжджає 480 кілометрів. Крім стандартної тягової батареї, у позашляховика є резервне джерело живлення і сонячні панелі, які монтуються на кришку вантажної платформи.

Замість «приборки» і мультимедійного комплексу можна використовувати смартфон або планшет.

автор Віталій Єрмаков, спеціально для MMR.net.ua


Не пропустіть