Топ-10 найбільш «економічних» електромобілів в 2020 році

Запас ходу – не єдиний показник, на який варто звертати увагу під час вибору електромобіля. У електричних авто, як і у бензинових «побратимів», також є свій показник економічності. Вимірюється він в кількості кіловат, витрачених на кожні 100 кілометрів пробігу.

Більшість сучасних електромобілів витрачає менше 20 кіловат на 100 кілометрів (за циклом WLTP). Однак трапляються й винятки. Наприклад, Audi e-tron S 55 quattro споживає майже 27 кВт/100 км. Не відрізняється особливою економічністю і, мабуть, найвідоміший електричний пікап Tesla Cybertruck – 26,7 кВт/100 км.

Кращі ж результати «економічності» демонструють невеликі міські моделі, які мають один електричний мотор.

MMR зібрав 10 кращих електромобілів з точки зору ефективності споживання електроенергії. До нашого рейтингу потрапили лише ті моделі, які можна купити в 2020 році. Автомобілі розташовані в зворотному порядку – від менш до більш економічних.

Всі показники наведені згідно з EVDB Real Range.

  1. Volkswagen ID.3 1st (16.6 кВт/100 км)

Хетчбек Volkswagen ID.3 отримав електромотор, встановлений на задній осі, і комплект батарей під днищем. Акумулятори інтегровані в силову структуру кузова. Трійка в назві електромобіля вказує на третій розмірний клас за європейською класифікацією – той самий, до якого відноситься і Volkswagen Golf.

До нашого рейтингу потрапила модифікація 1st. Вона оснащується електромотором потужністю 204 кінські сили і батареєю ємністю 58 кіловат-годин. Запас ходу електромобіля складає 424 кілометри.

  1. Nissan Leaf (16.4 кВт/100 км)

Друге покоління Nissan Leaf дебютувало в 2017 році. Новинка отримала модифікацію e + з батареєю на 62 кіловат-години, що дозволяє «японцеві» проїжджати на одному заряді 385 кілометрів.

На зарядку акумулятора в залежності від потужності мережі потрібно від восьми до 16 годин. А на спеціальних станціях для того, щоб «заправити» машину на 80% піде всього 40 хвилин. Крім того, Leaf може сам живити електромережу, наприклад, невеликого будинку.

Потужність електромотора Leaf зросла до 150 кінських сил, а крутний момент – до 320 Нм.

  1. Opel Corsa-e (16.4 кВт/100 км)

Opel Corsa-e побудований на одній платформі з Peugeot e-208. До речі, жоден з цих електромобілів так і не дістався України.

Технічна начинка новинок також нічим не відрізняється: 100-кіловатний електромотор видає 136 кінських сил і 260 Нм крутного моменту. Мотор живиться від батареї ємністю 50 кіловат-годин.

Від швидкісної зарядки акумулятор можна наповнити до 80% за 30 хвилин. На одній зарядці Corsa-e може проїхати близько 330 кілометрів.

З місця до 50 кілометрів на годину електромобіль розганяється за 2,8 секунди, до «сотні» – за 8,1 секунди. Режими роботи силової установки можна перемикати між Normal, Eco і Sport.

  1. Peugeot e-208 (16.4 кВт/100 км)

У 2020 році Peugeot 208 був визнаний автомобілем року в Європі. А його електрична версії входить в «десятку» найефективніших автомобілів на батарейках.

Незважаючи на однакову начинку з Opel Corsa-e, технічні характеристики електрокарів трохи відрізняються. Наприклад, на одному заряді батареї «француз» проїжджає на 10 кілометрів більше. Також у Peugeot e-208 трохи нижче показник витрат електроенергії.

Одна з фішок французького електромобіля – фірмовий салон i-Cockpit. Він передбачає приладову панель з 3D-ефектом. Вона має кілька рівнів відображення інформації. Важлива інформація розташовується «ближче» до водія.

  1. Renault ZOE (16.1 кВт/100 км)

Renault ZOE – один з найпопулярніших електромобілів в Європі. Французи намагалися запустити продажу «Зої» і в Україні. Однак щось пішло не так. І електрокар пропав з офіційного сайту українського представництва.

В Європі хетчбек пропонують зі 108- і 135-сильними електромоторами, а також літій-іонним акумулятором ємністю 52 кіловат-години. З нуля до «сотні» машина може прискорюватися менш ніж за 10 секунд. Максимальна швидкість – 140 кілометрів на годину.

  1. BMW i3 (16.1 кВт/100 км)

На сьогодні i3 – єдиний серійний електромобіль в модельному ряду BMW. «Малюк» оснащується батареєю ємністю 42,2 кіловат-години. Це дозволяє автомобілю проїжджати на одному заряді більше 300 кілометрів.

У рух i3 приводить електромотор потужністю 170 кінських сил. До першої «сотні» електрокар розганяється за 7,3 секунди.

До 80% від побутової розетки BMW i3 можна зарядити за 15 годин. При використанні настінного зарядного пристрою час «заправки» скоротиться до 3,2 години. Від 50-кіловатного терміналу – до 42 хвилин.

  1. Mini Cooper SE (15.6 кВт/100 км)

Cooper SE – перший електромобіль Mini. Він оснащується електромотором, який видає 184 кінськи сили і 270 Нм крутного моменту. З місця до «сотні» Cooper SE розганяється за 7,3 секунди і досягає максимальної позначки 150 кілометрів на годину.

Пробіг без підзарядки – близько 270 кілометрів.

Наповнити батарею від 11-кіловатного зарядного пристрою змінного струму можна за 3,5 години. Від швидкого терміналу потужністю 50 кіловат зарядка до 80% займе 35 хвилин.

  1. Hyundai Kona Electric (15.4 кВт/100 км)

Kona Electric оснащується електромотором, який видає 135 кінських сил. Агрегат харчується від батареї ємністю близько 40 кіловат-годин. Запас ходу – 305 кілометрів.

Від 100-кіловатного зарядного пристрою батарею електричної Kona до 80% можна зарядити за 54 хвилини. Для повної зарядки від побутової електромережі буде потрібно дев’ять годин 40 хвилин.

Електромобіль оснащується цифровою панеллю приладів. А мультимедійна система підтримує Apple CarPlay і Android Auto.

  1. Hyundai Ioniq Electric (15.3 кВт/100 км)

Hyundai Ioniq Electric оснащений акумулятором ємністю близько 40 кіловат-годин. Це дозволяє проїжджати електромобілю на одному заряді близько 300 кілометрів.

Зарядка на 80% від 100-кіловатного терміналу займає 54 хвилини. Продуктивність силової установки становить 135 кінських сил і 295 Нм крутного моменту.

Нова система Blue Link через додаток на смартфоні дозволяє дистанційно запускати і зупиняти роботу двигуна або налаштовувати кліматичну установку.

  1. Tesla Model 3 (15.3 кВт/100 км)

Model 3 прийнято вважати бюджетною версією Tesla. Хоча назвати цей електромобіль дешевим язик не повертається. У США ціни на дану модель стартують з $41 400.

Набільш «далекобійна» Model 3 оснащується батареєю на 75 кВт*год і одним електромотором, розташованим на задній осі. Агрегат видає 287 кінських сил і 416 Нм крутного моменту.

З місця до «сотні» Model 3 розганяється за 5.3 секунди. А її максимальна швидкість – 225 кілометрів на годину.

автор Віталій Єрмаков, спеціально для MMR.net.ua