Топ-10 кращих позашляховиків, які не бояться розбитих доріг

Деякі з цих транспортних засобів призначені для повзання обсипаними каменюками схилами, інші розроблені для бомбардування снігових поверхонь з героїчною швидкістю, тоді як інші покликані поєднувати прохідність з екологією. Також є блискучі моделі для виживання в пустелі. Кожну з цих машин можна впевнено назвати позашляховиком, і кожен з них має своє особливе поєднання сильних сторін. Отож ми у MMR.net.ua зібрали десять найбільш міцних і прохідних офф-роудерів 4х4, які сьогодні продаються на глобальному ринку новими.

10. Land Rover Defender

Видатний англійський позашляховик не використовує рамну конструкцію в поточному поколінні. Компанія Land Rover спеціально створила новий Defender саме з несучим кузовом, щоби надати машині легкості та стійкості в керуванні, а також зменшити споряджену масу і виграти в деяких аспектах компоновки автомобіля. І вдалося це британцям краще, ніж американцям. Ні для кого не секрет, що керується на дорозі новий Land Rover Defender пречудово, зважаючи на габарити і головне призначення 4×4 SUV – проїжджати бездоріжжям. Щодо компоновки, то в салоні «довгої» версії Defender 130 знайдеться купа місця для 8 чоловік і їх багажу. Лінійка двигунів Land Rover дуже широка і включає рядні «четвірки» 2.0 та «шістки» 3.0, а також компресорний бензиновий 5.0 V8.

9. Jeep Wrangler

Jeep Wrangler веде запеклий бій із недавно оприлюдненим Ford Bronco, але саме Jeep все ще залишається іконою американських позашляховиків. Конкретно модель Wrangler дебютувала 1987 року і з того часу кожне наступне покоління продовжує пропонувати цінності та досягнення попереднього. Ми в mmr.net.ua підкреслюємо, що MU-X Wrangler завжди був неймовірно спроможним на бездоріжжі, а модель 2024 року на додачу отримала низку удосконалень, які роблять її більш легкою у керуванні на шосе і в місті. Однак попри те, що новий Jeep Wrangler є універсальнішим, ніж будь-коли раніше, це все ще першочергово міцний рамний оффроудер, який здатен на багато чого.

8. Toyota 4Runner

У 2020 році американське бюро iSeeCars визнало Toyota 4Runner найкращим великим позашляховиком серед транспортних засобів, які, ймовірно, проїдуть без суттєвих поломок 350 000 км. 4Runner – один із найміцніших позашляховиків конструкцією кузова на жорсткій рамі, яка має велике значення в умовах бездоріжжя. Зрозуміло, що їзда по асфальтовій дорозі таким автомобілем не є такою ж легкою, як у седана чи, скажімо, родстера. Проте після зміни покоління в 2024 році 4Runner краще керується і споживає менше палива. Покупці цієї моделі в Північній Америці цінують довговічність цього японського автомобіля, високу вартість повторного продажу та простоту обслуговування.

7. Suzuki Jimny

Перевагою малого рамного позашляховика Suzuki є його виняткова легкість та компактність, що дає змогу пролазити на пробиратися в тих умовах, де не можуть великі SUV. От лиш пасажирів з вами буде не густо – в Європі Jimny продається лише в 2-місній версії. 1.5-літровий бензиновий «атмосферник» Jimny видає 102 к. с. У парі з ним може працювати 5-ступінчаста «механіка» або 4-швидкісний «автомат». Повний привід реалізований за схемою примусового підключення передньої осі, є також знижувальна передача (передавальне відношення – 1:2). Єдиним відносним недоліком Suzuki Jimny є відсутність будь-яких блокувань диференціалів. Втім, чи так це критично на автомобілі з такою короткою колісною базою та вузькою колією і низькою масою?

6. Isuzu MU-X

Так звана «муха» – Isuzu MU-X – це ультра надійний, суворий рамний позашляховик. Він безальтернативно буває у 5-дверній 7-місній версії і побудований на основі відомого пікапа D-Max. Обидві моделі розроблені виключно японцями з Isuzu і мають спільну платформу Isuzu Dynamic Drive з новою рамою, яка жорсткіша і легша за попередню. Силова лінійка «мусі» також дісталася від пікапа D-Max. Базовим буде 1.9-літровий турбодизель потужністю 150 к.с. За даними mmr.net.ua MU-X  можна придбати і з 3.0-літровим турбодизелем на 190 к.с. Японський 4х4 збирається на підприємстві компанії в Тайланді і призначений для суворих умов експлуатації. Зверніть увагу, наприклад, на висоту розташування передніх фар – розбити їх менше шансів, ніж у будь-кого іншого позашляховика.

5. Ford Expedition

Форд «Експедиція» входить до числа найкращих повнорозмірних позашляховиків і буває у 5-, 7- або навіть 8-місному виконаннях. Машина пропонується лише з однією силовою установкою: це V-подібна 3.5-літрова шістка EcoBoost, на 375 або 400 к. с. У парі з двигуном працює тільки 10-ступінчаста автоматична КПП. Є повний привід, примусове блокування муфти, знижувальна передача, а за доплату можна замовити блокування заднього міжколісного диференціала. Також з’явилася можливість вибору одного із семи їздових режимів для різних типів покриття. Expidition також має величезний простір для багажу, а ще – спроможність буксирувати причіп вагою до 4180 кг. Навіть у базовій комплектації флагманський 4х4 від Ford може впоратися з численними формами бездоріжжя, однак, є спеціально розроблений оффроуд-пакет, який збільшує шанси на успішність таких подорожей.

4. Lexus LX

Зі недавньою зміною покоління повнорозмірний SUV преміум-класу марки Lexus змінив платформу – тепер це  сучасний модуль GA-F, на якому, як відомо, побудований «офф-роудер» Land Cruiser. Платформа ця, як і попередня, створена для рамних «джипів». Власне, неабиякі можливості позашляховика Lexus на бездоріжжі покликана підкреслювати і трансмісія: флагман Lexus LX оснащується центральним диференціалом Torsen, трьома блокуваннями та зниженим рядом. Допомогти в підкоренні бездоріжжя покликана гідравлічна підвіска з можливістю ручного регулювання. Подібно до всіх автомобілів у списку, покупці моделі LX виявляють неабияку лояльність до даного продукту японської інженерної думки, бо впевнені, що обраний ними товар продемонструє себе з найкращого боку в плані сучасних технологій, надійності, багатства оснащеності, а також – ліквідності.

3. Mercedes-Benz G-Class

Культовий рамний німецький позашляховик продовжує тримати статус одного з найбільш шанованих позашляховиків на глобальному ринку. Це також один з найдорожчих позашляховиків, які ви можете придбати. G-class насправді грає поза всіма сегментами і прямих конкурентів у нього немає. Позашляховик 4х4 – G-Class – у базовій комплектації здатен подолати будь-яке бездоріжжя і має блокування усіх трьох диференціалів, величезний кліренс і такі ж здібності на офф-роуді, як і колись. Проте поведінка на дорозі і посадка в салоні змінилися докорінним чином. Зокрема, перехід до рейково-шестерневого рульового управління зробив найбільший внесок у їздовий комфорт G-Class. Годі казати, що ліквідність «Гелендвагена» просто зашкалює – поточне  покоління (2018 – наш час) продається з астрономічним цінником навіть з пробігами близько 100 тис. км.

2. Toyota Land Cruiser

Тойотівський флагман, культовий рамний 4х4 всіх часів і народів – повнорозмірний Land Cruiser – подібно до Ford, також відмовилася від 8-циліндрових двигунів. Тепер тільки шестициліндрові двигуни: 3.5 (415 к.с.), 4.0 (275 к.с.) та дизель 3.3 (299 к.с.), КПП – 10- або 6-ступеневий «автомат». Зрозуміло, що такої ультимативної надійності, яку раніше мав Land Cruiser з моторами V8, більше не буде, проте все одно це надзвичайно якісний японський автомобіль. Привід лише повний. Доступні всі три блокування диференціалів: переднього, міжосьового, заднього. До речі, ми у mmr.net.ua принагідно нагадуємо, що цей позашляховик, попри свої здоровенні розміри, першочергово 5-місний автомобіль.

1. Nissan Patrol

Якщо ви зайдете в автосалон Ніссан і скажете, що у вас є необхідність у величезному авто для найтяжчих дорожніх умов – то тоді менеджеру слід показати на флагманський повнорозмірний позашляховик – модель Patrol. Тут все по-дорослому: рамна конструкція кузова, 27 сантиметрів кліренсу і 5.6-літровий бензиновий «атмосферник» V8 на 400 к.с.. Коробка передач – автоматична (гідротрансформатор), 7-ступенева. В салоні – «капітанська» посадка, м’які шкіряні сидіння і, власне, 7 місць. Nissan Patrol має дуже довгу історію протистояння з Toyota Land Cruiser, але навіть з виходом «300-ки» Toyota не змогла догнати «Патруля Y61» в таких дисциплінах, як стабільність і керованість на рівній дорозі, ба більше – в плані надійності, ймовірно, навіть опустилася – турбомотори  Toyota навряд  чи зрівняються з величним V8 від Nissan.


Не пропустіть