Сьогодні можна подумати, що всі нові автомобілі пропонують щонайменше задовільний рівень потужності та динаміки, але це хибне твердження. Ресурс Hotcars.com підготував список 10 найменш швидких машин, що продаються у дилерів прямо зараз. Ми у MMR.net.ua представляємо його нижче
Незважаючи на те, що у 2020 році представлено безліч спорт- і суперкарів, насправді їх шалені цифри максимальної швидкості майже безглузді. Населення світу в більшості зосереджено навколо тісних міських джунглів, тому набагато важливіше, наскільки швидко автомобіль може пришвидшитись у транспортному потоці.
Звичайно, компактні машини з малооб’ємними турбованими двигунами, що мають багато потужності та забезпечують лавинну тягу, є дуже підходящим варіантом для міста. Проте в окремих випадках на їх місці ми отримуємо страшенно «тухлі» моделі, які просто не здатні нічим надихнути. Виробники автомобілів не повинні мати жодного приводу для виробництва повільних машин, адже турбонаддув – це дешеве рішення нарощення потужності, який, на жаль, також не завжди рятує, бо може поєднуватися з млявими трансмісіями, що «під’їдають» потужність і збільшують витрати пального.
Toyota Corolla Hybrid
- Клас: компактний/седан С-класу;
- Прискорення 0-100 км/год: 10.9 с.
Ми звикли до гібридних технологій у сучасних машинах, де електродвигун надає додатковий крутний момент і тим самим допомагає авто прискорюватися. На сьогодні найбільш досвідченим виробником гідридних автомобілів є компанія Toyota. Остання справді могла би зробити останню генерацію моделі Corolla дещо жвавішою, а то 1,8-літровий бензиновий двигун навіть у поєднанні з електричномотором видає в’ялі 120 к.с. Запровадження гібридних технологій задля більш чистих викидів – це добре, але, безсумнівно, Toyota могла б краще попрацювати над Королою, бо навіть 1-літрові машини інших виробників показують кращі цифри динаміки.
Mitsubishi Mirage
- Клас: субкомпактний/хетчбек В-класу;
- Прискорення 0-100 км/год: 12с.
Створений для проштовхування завантаженими трафіком вулицями міст, Mirage зручний своїми маленькими габаритами, але розчаровує характеристиками. 1,2-літровий трициліндровий двигун хоч і ощадливий, виробляє потужність всього 78 к.с.
Економія палива та низькі викиди забезпечуються автоматичною коробкою передач CVT (варіатор). Остання чудово підходять для ледачих водіїв, які не хочуть перейматися перемиканням передач, але і цифри розгінної динаміки очікувано пересічні – 12 секунд до 100 км/год.
Toyota C-HR Hybrid
- Клас: компактний кросовер;
- Прискорення 0-100 км/год: 11 с.
Toyota заповнила прогалину в компакт-секторі на переповненому ринку SUV моделлю C-HR, яка, незважаючи на невиразну назву, є досить пристойною машиною, просто вона не повністю відповідає очікуванням від «Sport Utility Vehicle». Повнопривідні модифікації принаймні можуть похвалитися хоча би якоюсь всюдихідністю, проте головним обмежуючим фактором є стане низький кліренс та довжелезні звіси.
Втім, привід для розчарування в C-HR полягає у поведінці на дорозі: використання спільного з Prius’ом 1,8-літрового двигуна та безступеневого варіатора проявляється на важчому C-HR кволістю динамічних характеристик.
Ford EcoSport
- Клас: субкомпактний кросовер;
- Прискорення 0-100 км/год: 11.8 с.
Одним із найкращих бензинових двигунів сучасності, фордівським Ecoboost’ом оснащується цілий ряд моделей від Mustang до, власне, EcoSport. Маленькому кросоверу дісталась 1-літровий 3-циліндровий агрегат з турбонаддувом, що забезпечує максимальну потужність 123 к.с.
Якщо сприймати ЕкоСпорт як підвищений хетчбек Ford Fiesta, то можна дійти до іронічного висновку: шалений попит на маленькі кросовери змушує виробників автомобілів створювати фактично повільніші версії уже існуючих моделей.
Citroen C-zero
- Клас: електричний сіті-кар;
- Прискорення 0-100 км/год: 15.9 с.
Рано чи пізно кожен новий автомобіль буде електричним. Та поки що хочеться сподіватися, що виробники автомобілів зрозуміють: покупцям не треба таких повільних електрокарів, як сіті-кар C-Zero. Citroen побудував крихітний електрокар (копія Mitsubishi i-MiEV), забувши, що автомобіль повинен бути хоч трохи цікавим, щоб хтось хотів його придбати.
Електромобілі не продукують жодних викидів в середовище, вага та розмір більше не є головним пунктом під час розробки, чому б не встановити на C-zero більш потужну силову установку, принаймні тоді власникам не довелося би терпіти 15,9 секунди, необхідних для досягнення 100 км/год.
Nissan Sentra
- Клас: компактний/седан С-класу;
- Прискорення 0-100 км/год: 9.3 с.
Практично кожен автомобіль, що продається сьогодні, має можливість вибору двигуна та трансмісії. Nissan не підтримує цю тенденцію, у всякому разі на своїй Sentra 2020 року, де пропонується лише однин тандем силової установки – єдиний 2-літровий 4-циліндровий мотор потужністю 151 к.с. На папері, принаймні, виглядає багатообіцяючим. Однак будь-які надії на хорошу динаміку швидко випаровуються через автоматичну коробку передач, що «з’їдає» чимало потужності, результат: 9,3 с до 100 км/год.
Деякі виробники стабільно віддають перевагу безступеневим варіаторам CVT, що мали би поєднувати і низьку витрату пального, і плавність руху – і це нормально, але не тоді, коли ми жертвуємо задоволенням за рулем.
Chevrolet Spark
- Клас: сіті-кар/хетчбек А-класу;
- Прискорення 0-100 км/год: 11с.
«Бейдж-інженірингові» машини є дешевим способом виведення нових моделей на інший ринок. Spark, що випускається підрозділом GM Korea, можна назвати гідною маленькою машиною за свою вартість.
На низьких швидкостях по місту 1,4-літровий двигун Spark’а тягне просто чудово, але тільки коли швидкість перевищує відмітку 50 км/год, його безступеневий варіатор CVT притуплює відклик педалі газу. Цьому хетчбеку особливо не вистачає потужності в середньому діапазоні швидкостей, про свідчить тривалість розгону з 80 до 110 км/год – 7.5 секунд. Ця млявість проявляється і в загальному прискоренні з нуля до сотні – 11 с.
smart EQ Fortwo
- Клас: 2-місний сіті-кар;
- Прискорення 0-100 км/год: 11.6 с.
Для більшості чоловіків смарт не представляв інтересу, він малесенький, чудернацький, «несерйозний». У 2020 році весь асортимент бренду (насправді дві моделі) включає винятково електромобілі, що наочно характеризує ту нішу ринку, яку займає smart – суто автомобілі для міста. Це видно також і з обмеженого пробігу в 147 км, і з повільної розгінної динаміки до 100 км/год – 11.6 с.
Гострий дефіцит простору в конструкції автомобіля змушує використовувати відносно невелику акумуляторну батарею потужністю 17.2 кВт/год, що породжує малу витривалість та слабку продуктивність.
Tata Tigor
- Клас: мікро/седан А-класу;
- Прискорення 0-100 км/год: 13.9 с.
Розроблений головним чином для внутрішнього ринку Індії, Tata захистила західних автогурманів від насолоди керування бюджетним седаном Tigor, який одночасно і непривабливий, і неймовірно повільний. Базові моделі, що оснащені 1,2-літровими двигунами Revotron, видають 85 к.с. на задні колеса за допомогою 5-ступінчастої механічної коробки передач. Власникам Tigor прийдеться терпіти майже 14 секунд, щоб досягти швидкості 100 км/год.
Безсоромно женучись за зниженням собівартості виробництва, базову ціну виробник встановив на рівні приблизно 6тисяч доларів. З одного боку, претензій немає, а з іншого – Tata, власник одного із найкращих світових автовиробників (англійського концерну JLR), без сумніву міг би постаратися більше і зробити щось серйозніше.
Volkswagen Up!
- Клас: сіті-кар/хетчбек А-класу;
- Прискорення 0-100 км/год: 15.6 с.
Шкода, що Volkswagen вирішив позбавитися від більш потужної версії моделі Up! на користь дешевших і слабших. Маючи невеличкий 1-літровий 3-циліндровий мотор, що розвиває лише 64 к.с., машина навіть при своїй легкій масі розганяється до «сотні» за безкінечні 15.6 секунд.
При цьому, сіті-кар Up! є однією з кращих пропозицій у своєму сегменті, рішення Volkswagen відмовитися від більш потужних версій, очевидно, є наслідком пожорсткішання екологічних норм.