Топ-10 вживаних автомобілів для потреб ЗСУ сьогодні

Сьогодні для України дуже тяжкий час. Національно-визвольна війна з-під Оркостану-Московії триває і ЗСУ роблять усе можливе для нашої перемоги над злом. Втім опиратися настільки чисельній і підлій армії нам дається  не просто, тому народ України усіма способами старається підтримати збройні сили, зокрема шляхом придбання автомобілів для різноманітних задач, як-от перевезення поранених, доставка на передову боєприпасів, продовольства тощо.

Одні вважають, що якщо закуповувати машини для ЗСУ, то тільки нові – адже їх завдання допомагати армії, а не стирчати на СТО, витрачаючи час і ресурси на ремонт. Цю позицію можна зрозуміти, але на противагу їй можна поставити залізний контраргумент: за вартість одного нового пікапа чи фургона можна придбати 5, а то і 10 вживаних «роботяг». Ми в MMR.net.ua вже підбирали 10 найкращих нових машин для закупівлі на допомогу армії, а тепер аналогічний рейтинг торкнувся і пропозицій вторинного ринку.

Тож будь ласка, десятка найкращих старих машин для того, щоби придбати в Україні чи з-за кордону для допомоги ЗСУ:

  1. Nissan Navara (1997-2004; 2004-2014)

Цей середньорозмірний пікап зараз мало не на «хайпі», саме в ракурсі пригону авто з ЄС в Україну під «нульове» мито. Чому так? Він надійний, популярний, і головне, доступний. Зараз моделі 2002-2003 року в ЄС в середньому можна взяти за 4 тисячі євро, тоді як новіше покоління D40 зазвичай коштує від 6 до 10 тисяч євро. Зрозуміло, що на аукціонах можна «урвати» і дешевше.

  1. Mitsubishi L200 (1996-2005; 2005-2015)

Цінова вилка на пікап Мітсубіші «ель 200» дещо суворіша. Машини +/- 2007 року знайти нижче 9 тисяч євро вже не так просто. В загальному ж, це такий же самий безвідмовний старий солдат, як і Навара. Міцубіші L200 добре пристосований до тяжкої експлуатації – потужне рамне шасі, двигуни для холодного клімату (підігрів паливного фільтра, дві акумуляторні батареї та система полегшення пуску для дизеля, генератор та стартер підвищеної потужності) і видатні позашляхові якості дають йому право носити звання одного з найкращих пікапів.

  1. Mitsubishi Pajero Sport (1998-2008; 2008-2016)

Серед переваг Міцубіші Паджеро Спорт – потужний 3-літровий 170-сильний бензиновий двигун V6, система повного приводу Easy Select 4WD з можливістю підключення переднього «моста» на швидкості до 100 км/год (відключення – на будь-якій швидкості), задній гібридний диференціал, що самоблокується, незалежна торсіонна передня підвіска та міцне рамне шасі. Грубо кажучи, це той самий пікап L200, але з кузовом позашляховика. За 5-6 тисяч євро можна взяти модель 2002-2005 років.

  1. Mitsubishi Pajero (1999-2006; 2006-2021)

Щодо флагманського Паджеро – то модель 3 покоління дебютувала в 1999-2000 році, але четверта генерація (з 2006 року) головним чином базується на ній ж, тому ми об’єднали їх разом. Отож, 3 покоління в хорошому стані сьогодні в ЄС можна придбати за 3 000-5 000 євро, а 4-те – за 8-12 тисяч. В такому випадку у вашому розпорядженні буде величезний прохідний позашляховик, якому не страшна ні зима, ні болото, ні війна.

Pajero оснащувався системою повного приводу Advanced Super Select 4WD. Вона могла перемикатися з економічного режиму (задній привід) на режим повного приводу безпосередньо під час руху на швидкості до 100 км/год. Якщо земля під колесами в’язка, водій може ввімкнути блокування міжосьового диференціала, щоб потужність рівномірно розподілялася на обидві осі, і таким чином збільшити тягове зусилля.

  1. Nissan Pathfinder (2004-2014)

Передова система повного приводу з понижувальною передачею та електронним керуванням забезпечує «Пафіку» пересування по бруду, мокрій дорозі або снігу з максимальним тяговим зусиллям. Видно, що машина сильно уніфікована з пікапом Навара, але ззаду в позашляховика незалежна багатоважільна підвіска, тоді як для пікапа D40 передбачалися «ресори». Ніссан Патфайндер вказаного покоління можна взяти за 6-9 тисяч євро в ЄС.

  1. Isuzu D-Max (2002-2012)

За ці ж гроші можна придбати і старий Д-Макс. Важливо розуміти, що ця модель була розроблена людьми, які спеціалізуються на вантажівках та роблять свою роботу дуже добре. А от конкурентів випускають виробники легкових автомобілів. Звідси і пояснюється факт ультра надійності Ісузу. Власне кажучи, тому Д-Макс і заткнув за пояс Тойоту Хайлюкс і Мітсубіші L200 в цьому плані. Але дешевіють Д-Макси так собі, тому пристойний варіант ще прийдеться пошукати.

  1. Mazda BT-50 (2006-2011)

Ця темна конячка мало для кого в Україні відома. Так історично склалося, що Мазда ВТ-50 головним чином завжди продавалася в країнах Південної півкулі, зокрема Австралії, Нової Зеландії, ПАР, Латинської Америки. Проте певний час її можна було придбати і в Європі. Зараз покоління вказаних років вартує в середньому 8-10 тисяч євро, що не є мало.

  1. Dacia Duster (2010-2015)

Багато хто скаже: «тю, а що тут робить Дастер?» Так, це не великий автомобіль, не рамний позашляховик чи пікап, але для певних задач румунський «роботяга» підійде не гірше. В ЄС старі Дастери з пробігами 200-300 тисяч кілометрів вартують близько 4 000 євро. Які би вони не були «вбиті», факт залишається фактом: їх завжди знайдеться кому і чим відремонтувати. Міцна, проста, невибаглива машина.

  1. Nissan Xterra (2005-2015)

Цей ексклюзивний фрукт підійде для тих, хто планує «тягнути» машини з Північної Америки. Там Ніссан Ікстерра запросто можна придбати за 4-5 тисяч доларів США. Технічно, це вкорочена версія Патфайндера тих років. До речі, в США/Канаді також можна звернути увагу на пікап Nissan Frontier – близнюка вищезгаданої Навари. А ще – на майже нікому не відому копію того самого Фрондіера – Suzuki Equator. Вони швидше втрачають в ціні через те, що нікому не прийде в голову їх шукати, зате технічно є абсолютними аналогами Фронтіера чи Ікстерри.

  1. Jeep Grand Cherokee (2004-2010)

На останньому місці – легендарний американський позашляховик – Джип Гранч Черокі. Часто проблемна надійність цієї моделі не дає можливості надати ГЧ більше очків. З другого боку, в нього багато переваг: він швидкий, потужний, місткий і дуже прохідний. Хоч тут і не рамна конструкція, на бездоріжжі Гранд Черокі почувається прекрасно. А ще він дешевий: автомобілі вказаних років в ЄС можна знайти 6-7 тисяч євро.