Топ-5 найбезглуздіших трендів сучасного автопрому

Автомобільна промисловість сьогодення налічує чимало прикладів абсурду, що загалом свідчить про свого роду виродження галузі. Всі ми знаємо про відверте нав’язування останніми роками рідкокристалічних і сенсорних зокрема екранів в інтер’єрах нових авто, а також, наприклад, про нездоровий «кітч» довкола брендів «Mercedes-Benz AMG» та «BMW M» , присутність значків та виконань яких на моделях відповідних виробників давно перейшла межі адекватності. Але як щодо інших тем? Ми в MMR.net.ua зібрали ще п’ять найбезглуздіших трендів сучасного автопрому і, що називається, вилили душу про це нижче. Читайте далі.

  1. Сліпа поведеність на кросоверах

Почнемо з найгіршого. Сучасному люду втовкмачити в голову тезу, що «тобі, скоріше за все, насправді не потрібен кросовер» –  буде складніше, ніж знайти водневу заправку в Африці. І це справедливо для абсолютно усіх країн на світі, для населення будь-якої національності, віросповідання чи раси. Абсолютно поголовна манія.

Її одночасно і легко, і важко пояснити. З одного боку, цей всезагальний тренд витікає з бажання пересічного громадянина бути «статусним». Всі ми пам’ятаємо, що колись володіти позашляховиком було круто. Джипи (SUV) завжди вселяли в оточення респект і звертали на себе увагу з-поміж седанів чи універсалів. Кросовери мають витік саме з позашляховиків, хоча сьогодні вони технічно часто мають більше спільного з маленьким передньопривідним хетчбеком. Але на тенденцію це не вплинуло, всі немов зомбі волочаться за SUV, не аналізуючи те, а чи дійсно вам він потрібен? Тому тут постає інше питання, особливо в розвинених країнах з чудовими дорогами: чи є дійсно потреба у використанні на 3 см більшого кліренсу? Питання риторичне.  Іноді дорожній просвіт взагалі дорівнює хетчбекам. Тоді володіння більш масивною, тяжчою і габаритнішою машиною втрачає будь-який здоровий глузд.

Через поголовну і сліпу манію на кросовери, через цей свого роду стадний ефект, страждають абсолютно усі інші сегменти автомобілів. Дуже сильно впав ринок седанів, хетчбеків, купе, кабріолетів та родстерів. Мінівени (MPV) взагалі на межі вимирання! При тому всьому кросовери ніколи не будуть фігурувати як щось захопливе. Наприклад, вони ніколи не з’являться у відеоіграх (як NFS чи GT), їх рідко побачиш у володінні суперзірок… Кросовери стабільно асоціюються з чимось нудним і ніяким. Можливо, не всі, але точно більшість, у всякому разі порівняно з аналогами з традиційним типом кузова.

  1. «Бейдж-інженіринг» за межами здорового глузду

Є така компанія, Vauxhall. Точніше це не компанія, це контора правильніше сказати. Її уміння закінчуються на тому, що вона роками перевішує свої бейджики на моделі німецької фірми Opel, які продаються у Великій Британії. Для чого цей цирк, якщо і так всі все знають? Сам Опель, між іншим, також, після вступу до концерну PSA, являє собою ні що інше, як копії моделей Peugeot та Citroen. Втім, формально це не бейдж-інженіринг, адже кузови на більшості моделей у Опеля свої. Але якщо ми подивимось на комерційних сегмент, то там побачимо просто якусь Санта-Барбару…

Розробка Renault, модель Trafic, продавалася також під іменами Opel (Vauhxall) Vivaro, FIAT Talento, Nissan Primastar. Моделі PSA, Peugeot Expert та Citroen Jumpy, продаються також як Opel (Vauxhall)  ZL / ZC, FIAT Scudo, Toyota Proace. Ситуація з «пиріжками» не менш цинічна: Renaut Kangoo мають нахабство випускати «як свій продукт» Nissan і Mercedes-Benz – як моделі Townstar та Сitan / T-Class відповідно. На FIAT Doblo i FIAT Ducato для Північної Америки вішають значок Dodge (RAM) – як Promaster City/ Promaster.

Зрозуміло, що така політика – це бізнес і взаємні домовленості, але що би ви сказали, якби Lamborghini Huracan за ліцензією випускали під брендом Dacia? Для румунського ринку, бо так би їх там купили більше. Абсурд.

Але скандальність нового покоління пікапу Volkswagen Amarok може заткнути будь-кого. Перша генерація була ультра успішним продуктом, який конкурував на рівним з іншим знаковим гравцем – Ford Ranger. А потім… Фольксваген і Форд уклали договір, зробивши «другий» Амарок клоном Рейнджера, просто зі значками Фольксваген. Багато хто з ярих прихильників саме моделі німецького бренду сприйняли це як плювок в обличчя. Так воно і було.

  1. Холоднокровне обмеження (усікання) знакових моделей

Toyota Land Cruiser. Останнє покоління знакового повнорозмірного позашляховика вирішили не постачати на ринок Північної Америки через відносно малі об’єми продажів станом на початок 2020-х. Таким чином японці позбавили лінійку бренду в США / Канаді флагманської моделі. Те, що іміджево Ленд Крузер значив більше, ніж будь-яка інша модель і те, що «300-ка» знову могла би підняти продажі моделі в Північні Америці, видно, зрозуміти під силу було нікому.

Nissan Pathfinder, Nissan Patrol, Nissan Navara, Nissan Z. В Європі більше не купити жодну з цих моделей. При тому, що Hilander, Land cruiser Prado і Hilux від Тойоти продаються в Старому Світі не один десяток років. Як мінімум, 7- або 8-місний SUV – Ніссан Патфайндер – чудово би вписався в європейську гаму з 2.3-літровим дизелем Renault, такий, який ставлять на Навару. Це би був гідний флагман, затребуваний, адже сегмент сімейних «джипів» зараз на піку. Так само не популярним рішенням було залишити Європу без спорткару Z, прикриваючись високими екологічними стандартами ЄС. Чомусь продавати нікому не потрібні Infiniti з тим самим двигуном вони ніссанівці можуть, а культову «зетку» раптом вирішили відкинути.

Прикладів є ще багато, про усі сьогодні ми в MMR.net.ua згадувати не будемо, але поняття ви вже маєте.

  1. Наявність чисто номінальних задніх сидінь у спорткарах

От існує така забавна тенденція, поміщати в 2-дверні спортивні автомобілі задні сидіння. Вона тримається роками і ця її вперта живучість робить ситуацію ще більш комічною.

Справа у тому, що багато першочергово спортивних автомобілів не передбачають достатню кількість простору для перебування пасажирів ззаду. Чи це Subaru BRZ, Porsche 911, Aston Martin DBS – прикладів вистачає. На облаштування задніх сидінь іде наповнювач, оздоблювальний матеріал, зазвичай дорога шкіра, ремні безпеки і тд. Нащо це все, якщо там і так НІКОЛИ ніхто не сидить (бо не може!)? Чому не зробити ці всі машини чисто 2-місними, залишивши ззаду простір або зробивши бокси / органайзер для поклажі там?! Наприклад, як це реалізовано на спорткарі Nissan Z.

Єдине виправдання такому впертому наполяганні на 2-му ряді – це його використання дітьми. Чи просто сісти їм там, чи поставити дитяче крісло – це єдиний аргумент.

  1. Задня поличка на авто в кузові «седан» не зручної форми!

За що, окрім всього іншого, можна любити седани – це за їх фіксовану і затишну поличку за задніми сидіннями, під заднім склом. Вона нікуди не рухається і туди можна не рідко закинути всякий дріб’язок, як-от журнал, парасолька, аптечка абощо.

Раніше виробники робили там спеціальні заглиблення, саме з метою ергономіки. Пізніше від цієї ідеї відмовились, вочевидь, з міркувань безпеки. Мовляв, люди там понаставляють якусь цеглу, кактуси чи бог знає що іще, а потім, при різкому гальмуванні, це все за інерцією полетить вперед на пасажирів. Ну, нехай.

Але чому сьогодні все частіше ці полички роблять мало не опуклими? Ну хай би вже були рівними, але вони ж їх просто як гірки якісь підіймають. Можливо, так виробники хочуть домогтись збільшення багажного простору, але виходить безглуздя! Лише марнується об’єм в салоні, який можна використовувати з безобідною метою.


Не пропустіть