Топ-10 позашляховиків з найвищим кліренсом у 2023 році

Високий дорожній просвіт може зробити різницю між подряпинами та пошкодженнями днища транспортного засобу на складній місцевості та тим, щоб залишитися неушкодженим. Хоча офіційного процесу вимірювання немає, кліренс – це відстань від плоскої поверхні до найнижчої точки в зоні днища автомобіля. Маємо на увазі, що кліренс вимірюють на авто у споряджену стані , тобто з усіма рідинами в системах та шинами, наповненими до рекомендованого холодного тиску. Крім того, ніколи не думайте, що, оскільки ваш позашляховик має високий кліренс, ви зможете проїхати будь-яку перешкоду на своєму шляху. Для безпечного пересування по бездоріжжю потрібні великі кути під’їзду, розриву та з’їзду, а також правильна траєкторія руху, в ідеалі з наглядачем ззовні, щоби він підкориговував ваші дії у критичні моменти.

Американські журналісти з Car and Driver провели аналіз глобального ринку і склали свій список Топ-10 позашляховиків-рекордсменів з точки зору максимального кліренсу. Ми в MMR.net.ua готові розповісти вам усі деталі, попередньо перевівши усі показники з дюймів, миль та футів до метричної системи.

1. Rivian R1S: до 38 см

Електрокар Rivian є чинним чемпіоном з кліренсу. Завдяки чотирьом пневматичним стійкам, які витримують 3100 кг і піднімаються на максимальну висоту 38 см, трирядний «джип» R1S може подолати будь-яку перешкоду. Ніхто з інших SUV і поряд не стояв. Плоска форма днища, незалежна передня і задня підвіски та компактні приводні двигуни настільки щільно вмонтовані в шасі, що R1S може мати більший просвіт, ніж вантажівка з портальними мостами. Але щоб придбати таку машину, вам доведеться чекати на доставку місяцями, якщо не роками – позашляховиків Рівіан дефіцит.

2. Mercedes-Benz G-class: до 35 см

Хоча стандартний Mercedes-Benz G550 має дорожній просвіт 24 см, саме G63 AMG 4×4² пропонує найбільший дорожній просвіт у модельній лінійці G-класу. Оснащений масивною гумою та портальними осями, твін-турбо V8 G63 AMG 4×4² має величезний запас дорожнього просвіту під днищем і для цього йому не потрібна ніяка пневмопідвіска. До речі, конструкція шасі тут рамна, а трансмісія має всі три види блокування диференціалу.

3. Ford Bronco Raptor: до 33 см

Звичайний Ford Bronco 2023 року випуску пропонує дорожній просвіт на рівні від 21 см в базовій комплектації до 29 см в «прокачаній» версії. Але якщо вам цього недостатньо, то кліренс моделі Bronco Raptor потужністю 418 к.с. на рівні 33 см повинен задовільнити навіть найвимогливішого клієнта. За даними mmr.net.ua, завдяки 37-дюймовим шинам BFGoodrich і подовженим амортизаторам Fox Bronco Raptor готовий привернути увагу в світі позашляховиків. У Car and Driver додають, що датчики висоти підвіски та осі, які майже на 9 дюймів ширші, ніж у базового Bronco, запобігають перекиданню Раптора.

4. Jeep Wrangler: до 32 см

Ті, кого не влаштовує дорожній просвіт на рівні 23 см стандартного Jeep Wrangler 2023 року, будуть раді дізнатися, що Jeep пропонує свою найбільш орієнтовану на бездоріжжя модель у різноманітних комплектаціях та модифікаціях, деякі з котрих додають кілька додаткових сантиметрів між днищем позашляховика і землею знизу. Максимальний кліренс досягається встановленням пакету Xtreme Recon на чотиридверний Wrangler в комплектаціях Willys або Rubicon. Таким чином, дорожній просвіт Wrangler зростає до 32 см. Пакет також доступний для Rubicon V8, але великий і важкий двигун зменшує кліренс до 28 сантиметрів.

5. Land Rover Range Rover: до 30 см

Власники повнорозмірного Land Rover Range Rover можуть рідко торкатися до регулятора Terrain Select на своєму позашляховику, але ті, хто це робить, побачать, що він дозволяє флагманському SUV британського бренду підняти кузов настільки, щоб отримати кліренс у 30 сантиметрів — на 7.6 см вище, ніж у стандартному положенні. І, чорт забирай, цей гламурний позашляховик преміум-класу справляються з грубими речами на відмінно! Команда Car and Driver перетнула Континентальний американський вододіл групою флагманських Рейндж Роверів (щоправда, попередньої генерації) і у підсумку єдиною проблемою виявилась одна пробита шина! Попри весь гламур і дорогу вартість цих англійських позашляховиків, вони винагороджують своїх власників справжніми можливостями на бездоріжжі.

6. Land Rover Defender: до 29 см

Компанія Land Rover вклала не один мільйон фунтів стерлінгів в розробку поточного покоління моделі Defender – і це можна відчути відразу. Окрім шаленого різноманіття комплектацій та модифікацій, в цій моделі англійці сумістили спроможність по-королівськи впевнено додати абсолютно будь-яке бездоріжжя з їздовим комфортом і вишуканістю, яких здатен досягти лише позашляховик з несучим кузовом. Кожна із трьох модифікацій Land Rover Defender (90, 110 та 130) може підніматися від 21.5 сантиметрів у стандартному положенні до серйозних 29 см у крайньому високому, якщо машину оснащено пневматичною підвіскою. Базова комплектація Defender оснащена гвинтовими пружинами та оптимальним дорожнім просвітом на рівні 22 см.

7. Land Rover Discovery: до 28 см

Land Rover Discovery 5 покоління практично не продається – ні в рідній Англії, ні в США та Канаді, ні в Австралії чи Новій Зеландії – дизайн цієї моделі відлякує усіх і усюди. Проте, якщо абстрагуватися від зовнішнього вигляду п’ятого Disco, то можна зрозуміти, що він має майже такі ж технічні можливості, як Defender. Тим не менш, саме Defender, швидше за все, стане тим Land Rover, який часто їздитиме бездоріжжям, про що свідчить додатковий сантиметр кліренсу. Проте, на відміну від Defender, Discovery стандартно постачається з пневматичною підвіскою, що дозволяє кожному варіанту цього трирядного позашляховика підніматися на кінчики пальців одним натисканням кнопки.

8. Land Rover Range Rover Sport: до 28 см

Менший Land Rover Range Rover Sport не може конкурувати з флагманським Range Rover за максимальним доступним кліренсом. Тим не менш, за даними mmr.net.ua, його система пневматичної підвіски забезпечує до 28 сантиметрів простору між найнижчою точкою та землею. А ще, це саме та модель зі всієї лінійки британського бренду, яка забезпечує найкращі динамічні характеристики на шосе.

9. Jeep Grand Cherokee: до 27.5 см

Ціни на дворядний Jeep Grand Cherokee і трирядний Grand Cherokee L можуть легко ввійти на територію Land Rover у розкішних комплектаціях Overland та Summit Reserve. Тим не менш, треба віддати належне Jeep: пневматичні підвіски цих великих позашляховиків Jeep з п’ятьма режимами висоти роблять ціну виправданою, а їзду – комфортною. В «офф-роуд» режимах обладнаний пневмопідвіскою Grand Cherokee пропонує дорожній просвіт до 27.5 сантиметрів. Якщо ви надасте перевагу звичайному Grand Cherokee зі стандартними гвинтовими пружинами, то ця цифра сягатиме приблизно 21.5 см, залежно від модифікації та комплектації.

10. Ford Expedition: до 27 см

З мінімальним дорожнім просвітом на рівні 24.5 см, повнорозмірний «джип» Ford Expedition цілком здатний долати суттєві перешкоди. Однак якщо ви виберете модифікацію Timberline , то показник кліренсу підскочить до 27 сантиметрів. Обмежене лише варіантом зі стандартною колісною базою, виконання Timberline також не підведе на бездоріжжі. Тим не менш, у Car and Driver наголошують, що великі розміри позашляховика можуть дещо обмежити його просування ділянками десь в лісах і хащах.

Джерело Car and Driver

Не пропустіть