Топ-9 причин, чому варто обрати седан, а не кросовер

Седан – це триоб’ємний тип кузова легкового автомобіля з чотирма дверима, двома рядами сидінь і багажником, структурно відокремленим від салону. Заднє скло у седані завжди жорстко закріплене у віконній рамці і не піднімається з кришкою багажника, хоча спинка заднього сидіння може відкидатися або бути обладнаною лючком для перевезення довгих предметів.

У даній статті ми у MMR.net.ua приділили увагу цьому найвпізнаванішому типу кузова і розказуємо про 9 об’єктивних переваг седанів порівняно з нудними кросоверами.

Елегантний і стильний вигляд

Що там не кажи, але найвищий рівень естетичності завжди мали автомобілі в триоб’ємному кузові. Окрім седанів сюди відносяться ще купе, а також кабріолети / родстери. Триоб’ємний кузов – це той, де підкапотний простір, салон та багажний відсік являють собою відмежовані три «об’єми», тобто окремо виділені частини корпусу машини. Не дивно, що саме автомобілі класу седан, купе, кабріолет чи родстер – це свого роду «класика жанру», це традиційні типи кузовів, в яких машини випускаються з самих витоків автопромисловості.

В образі седанів справді немає тієї беззмістовної «надутості» кросоверів чи важкості позашляховиків… Седан це про стиль, елегантність, стрімкість, престиж… Вони органічні в будь-якому контексті, чи буде це поїздка в клуб або ресторан, чи сімейна вилазка на природу, чи бізнес-зустріч в столиці. Седани мають більше статусності та збалансованості у своєму вигляді, ніж інші авто. Ця теза десятиліттями супроводжує автомобільну промисловість та культуру в усіх країнах світу, десь менше, десь більше. Проте вона є і витоки її цілком очевидні.

Комфорт і приватність

Часто речі, інструменти чи просто «мотлох» в багажнику – стукаються одне об одне, брязкають і шумлять при маневрах, поворотах чи русі на нерівностях. І саме тому, що багажний відсік у седанів наглухо відмежований від салону, пасажири можуть насолоджуватися тишею і не відчувати звукового дискомфорту.

А от у кросоверах люди знаходяться у тому самому просторі, що і багаж. А відтак, безпосередньо чують усе те, що відбувається у вантажному відсіку. Особливо це стосується експлуатації в Україні, де мало нормальних доріг і вулиць, усе всіяно ямами, вибоїнами, коліями та стиками – машина часто труситься, підскакує, і все, що є в багажнику, без кінця грюкає. Пасажири автомобілів з типом кузова «седан» позбавлені такого шумового насильства, бо знаходяться в салоні, тоді як багаж – в багажнику! Не дарма усі автомобілі представницького класу – це седани.

Окрім того, седани зберігають вищий рівень приватності для своїх власників, адже ніхто знадвору не побачить, що там у вас є в багажнику. І не проб’є просто так каменем шибку, щоби дістати це.

Краща керованість і задоволення від водіння

Вищий центр тяжіння кросоверів та їх «зайва вага» очевидним чином впливають на їх динамічні характеристики. Вони повільніше прискорюються, гірше гальмують, але насамперед – не здатні проходити повороти з тією легкістю і впевненістю, з якою це роблять автомобілі з 3-об’ємним кузовом, тобто седани.

Про це можна говорити як з точки зору безпеки, так і з позиції задоволення від керування. В седані ви краще відчуватимете своє авто при маневруванні в критичних ситуаціях, а в буденних – просто менше зношуватимете шини та гальма. Яким би не був «просунутим» або «спортивним» кросовер, аналогічний седан чи купе від цього ж виробника завжди показуватимуть кращі результати. В mmr.net.ua переконані: фізику не обдуриш.

Седани безпечніші

Більш масивні «паркетники» безпечніші, бо «більше металу»? Безглуздя. Сучасні технології виготовлення авто роблять однаково міцними і седани, і кросовери. Зате коли мова заходить про ризик перевертання… Знову ж таки – фізика. Седани стійкіші до екстремальних ситуацій завдяки меншій масі та нижчому центрі тяжіння, тому перекинути їх банально складніше. Візьмемо дані Національної адміністрації безпеки дорожнього руху США: седан BMW 3 series та еквівалентний за розмірним класом кросовер BMW X3

мають відсоток перевертань 9.2% та 17.2% відповідно. Навіть великий седан Chrysler 300 має лише 11.3% ризику перекидання. Якщо ж машина таки впала на дах, то менша вага седану створює нижчий ризик пролому стойок і, відповідно, травмування екіпажу.

Далі – більше. Краща керованість 4-дверних авто і ефективніше гальмування дають більше шансів водієві впоратися з екстремальною чи непередбаченою ситуацією на дорозі, за поганих погодних умов тощо. Згадаємо ми і за ліпшу оглядовість седанів. Так, незважаючи на нижчу посадку, дані від американської Consumer Reports свідчать, що кросовери (+ позашляховики) через масивніші стійки і крупніші габарити мають гіршу оглядовість з місця водія, ніж 4-дверні седани.

При однаковій потужності – швидші

Очевидно, що менша вага седана робить його швидшим за кросовера з такою ж або подібною потужністю. Чудова аеродинаміка також відіграє тут свою роль. Наприклад, седан BMW 330i та кросовер BMW X3 sDrive30i мають 2,0-літровий двигун з турбонаддувом, хоча 3 серія є трошки потужнішою (і при цьому дешевшою!). Отож, седан має 255 к.с., тоді як X3 sDrive30i видає 250 к.с. У підсумку 330i на півсекунди швидша у розгоні до 100 км/год! Справді, хто б не хотів машину, яка є швидшою, економічнішою та дешевшою? Крім того, зараз ми в mmr.net.ua говорили про задньопривідний «паркетник» Х3, який взагалі втрачає сенс як кросовер. А з повнопривідним Х3 розрив характеристик седана «трійки» буде іще більшим.

Або, наприклад, седан Toyota Corolla з таким же 2,0-літровим мотором на 170 к.с. і АКПП, що й у кросовера «Corolla Cross», розганяється на секунду швидше до 100 км/год. Ба більше, 4-дверна Corolla може бути оснащена механічною трансмісією, що ще раз підкреслює привабливість седана як авто, орієнтованого на водія. Є багато інших прикладів.

Нижча початкова ціна

Ми пропонуємо звернути увагу на те, що в середньому кросовер буде на ≈ 2 тисячі євро дорожчим за седан з аналогічною комплектацією та еквівалентного розмірного класу. На це в перчу чергу впливає те, що більша громіздкість кузова кросовера немов сприймається як щось крупніше (навіть коли довжина і колісна база «паркетника» – менші), відповідно усі виробники вже традиційно стягують більшу платню за них, ніж за седан. Крім того, втрата популярності 4-дверок внаслідок затяжного тренду на кросовери дає автокомпаніям привід ще більше піднімати прайс на останні, тоді як седани, що залишаються часто в тіні, отримують меншу націнку.

Нижча вартість експлуатації

Краща аеродинаміка седанів не тільки дозволяє їм залишатися чистими ззаду, не «забрьохуючи» заднє скло брудом (про це ми в mmr.net.ua детальніше пишемо в п. №1), але і створює для них менший спротив коченню. Також цьому сприяють нижча маса 4-дверок та менша пляма контакту їх шин з асфальтом, ніж у кросоверів.

Для наочності давайте подивимось на офіційні витрати пального Renault Megane Saloon та кросовера Renault Austral. Щоби приводити в рух стрімкий седан, двигуну 1,3 турбо (140 к.с. і 260 Нм) потрібно 5.9 літрів бензину на кожні 100 кілометрів. За тих самих умов, але в кросовері Austral аналогічний мотор споживає вже 6.5 л/100 км. І це ми говоримо про МКПП і передній привід!

Краща екологічність

Не дивно, що седани викидають у довкілля не так багато шкідливих / токсичних речовин, як кросовери, адже їх менша вага і розміри прямо корелюють із нижчими шкідливими викидами в атмосферу. Більшість кросоверів не здатні на подвиги на бездоріжжі, то ж люди використовують їх як і звичайний 4-дверний седан. З однією відмінністю: «паркетник» не лише потребує більше спаленого газу, щоб дістатися туди само, але й викидає більше парникових газів у процесі цього у середовище навколо вас.

Простий приклад – ті самі седан Renault Megane і кросовер Renault Austral. Якщо викиди вуглецю для 4-дверного Megane становлять 134 г/км, то важчий і об’ємніший «паркетник» викидає вже 147 г/км СО2. В обох випадках мова іде про 1,3-літровий бензиновий турбомотор (140 к.с.), 6-ступеневу МКПП та передній привід. Повнопривідний кросовер показав би ще гірші результати. От вам і екологія!

Перевага у практичності

Аеродинаміка триоб’ємного кузова працює таким чином, що повітряні потоки минають заднє скло, не надаючи сприятливих умов для завихрення пилюки, бруду, води на нього. Окрім безпосередніх спостережень, підтверджує цей факт відсутність у седанів заднього склоочисника. Кожен кросовер має його, але, оскільки він очищає обмежену зону, то все одно вся задня частина машини завжди є «запилюченою», включно зі склом. Тим більше в Україні, де на вулицях і дорогах хронічно купа бруду, піску, землі, дорожніх реагентів  тощо. Седани ж позбавлені участі вічно бути в болоті ззаду, що робить їх практичнішим вибором у цьому плані також.

Менш очевидний, але все ж цікавий момент – час прогрівання салону взимку. Нерідко буває, що в холодну пору року, ідучи вранці до замерзлої машини, дуже хочеться чим швидше сісти всередину і зігрітися. Через те, що салон і багажник у седанів повністю відсепаровані, «пічка» в 4-дверному кузові прогріває менший об’єм повітря, лише для пасажирів. І, як наслідок, робить це швидше. Для чого гріти зайвий куб повітря для інструментів чи дров? Ця різниця у часі прогрівання варіюється від мізерної до цілком собі помітної.


Не пропустіть