Якщо електромобіль, то лише Tesla? Зовсім ні. Зараз світові виробники навчилися розробляти надзвичайно конкурентноспроможні моделі «електричок», які є не менш збалансованими за споживчими якостями, ніж дітища Ілона Маска. Ми в MMR.net.ua зібрали в цьому списку деякі з найбільш оптимальних сучасних електрокарів, як в бюджетному, так і в дорогому і навіть супердорогому сегментах. Вони заслуговують особливої уваги, якщо мова стоїть про придбання нового електричного автомобіля, адже кожен з них точно має чим вразити.
1. Dacia Spring
Румунський сіті-кросовер, який є найдешевшим європейським електромобілем, відкриває даний список. Його комбінований пробіг за стандартом WLTP дорівнює 230 км, але в суто міському циклі така Dacia може подолати більше 305 кілометрів. Дорожній просвіт Spring становить 15 см, проте для міста цього достатньо, особливо при таких малих розмірах. В салоні є багато простору для 4 людей, тоді як об’єм багажника становить 270 літрів. Висока посадка і маленькі розміри Dacia Spring – це запорука зручного маневрування в умовах міського трафіку.
Отож, очевидними перевагами маленької електричної Dacia є її зручність, практичність, доволі пристойне оснащення і максимальна доступність. В Україні завезені з ЄС ледь вживані екземпляри вартують близько $15 тисяч. Натомість недоліками Spring виступають скромний запас ходу, слабка динаміка і ля когось надто аскетичний інтер’єр.
2. MG 5 EV
Хоча зараз до Великої Британії продукція MG не має прямого відношення, це все ж єдиний китайський (тепер уже) бренд, який варто сприймати всерйоз. Якщо ви плануєте придбати новий електромобіль, а використовувати його будете переважно в місті (бо це електромобіль), то більш раціональної покупки за MG 5 ви не знайдете. Тут вам і сучасні технології, і хороші технічні характеристики, і солідна безпека, і зручний та практичний форм-фактор. І все це за максимально демократичну ціну + щедра заводська гарантія. Конкуренти? Їх немає.
У версії Long Range ємність батареї електричного MG 5 Estate дорівнює 61.1 кВт*год, запас ходу за циклом WLTP становить 400 км. Розгін до 100 км/год для електричного універсала С-класу займає 8.3 с, а максимальна швидкість обмежена на позначці 185 км/год. Говорячи про універсал, згадаємо за об’єм багажника – 480 літрів в стандартному положенні і 1367 літрів зі складеними задніми сидіннями. Не слід забувати і за MG 4 – чи не найкращий вибір на ринку електромобілів на сьогодні. Але про нього окремо.
3. Citroen e-C4 X
Французький електричний седан е-С4 Х здатен подолати 360 км в у змішаному циклі за реалістичною програмою WLTP. Є у 4-дверки Citroen і більш далекобійна модифікація, запас ходу якої заявлений в діапазоні 420 км, проте вона коштує дорожче. Справді, автономності базової модифікації вистачить не для всіх сімейних поїздок, тим паче, що сам форм-фактор С4 Х ніби кличе тебе відправитись кудись у подорож. Тут просторий і затишний салон, великий багажник (510 л) і практичний захист по периметру кузова внизу. Добре, що і кліренс становить 15.6 см, адже в наших умовах це надзвичайно приємний бонус для седана.
Отож, варто зазначити такі основні переваги Citroen e-C4 X: суперова плавність ходу, практичність, простір в салоні і величезний багажник, високий кліренс і захист кузова. Також можна сказати, що седан С4 Х – це оригінальний і не схожий на інші седани С-класу автомобіль. Водночас слабкими сторонами можна вважати пристойні крени в різких поворотах та доволі невеликий запас ходу базової версії.
4. BMW i4
Німецький ліфтбек D-класу явно покликаний задовольнити потреби тих покупців, які хотіли б їздити на традиційному автомобілі. Їм потрібне щось, що не привертає зайву увагу на вулиці, але щоби це була сучасна машина преміум-класу на електротязі. Присадкуваті пропорції, безрамкові вікна… Виглядає BMW і4 красиво, якщо не зважати на епатажний «передок». Є більш доступна слабша версія та спортивна М40і, проте найзбалансованішу ми вказали вище.
Середньорозмірний ліфтбек в згадані версії здатен розігнатися до 100 км/год за 5.7 с, тоді як максимальна швидкість сягатиме 190 км/год. Ємність батареї для виконання eDrive40 сягає 80.7 кВт*год, чого вистачить для поїздки протяжністю до 590 км, згідно WLTP. Привід – задній. От так і виходить, що 5-дверний i4 стане чудовим вибором для тих, хто хоче придбати BMW з нульовими викидами.
5. Hyundai Ioniq 6
Седан Hyundai Ioniq 6 вражає дизайном: оригінальний, стрімкий, стильний. Тут водночас поєднуються футуризм і ретро-антураж седанів 20-30-х років. Де-де, але нагадування про XX століття точно не застануть вас в салоні Hyundai: тут затишна підсвітка навколо, сенсорні екрани і вивірена ергономіка доповнюють загальний простір інтер’єру – ніяких асоціацій з минулим.
Є слабша і доступніша версія Ioniq 6, а є потужніша двомоторна, але з гіршою автономністю. Ми в mmr.net.ua вибрали щось середнє. Отож, батареє ємністю 77.4 кВт*год забезпечує запас ходу за змішаним циклом WLTP у 614 км, тоді як прискорення 0-100 км/год займає 7.4 с. Привід – задній. Ціна в Європейському Союзі становить €55 000. Серед головних переваг Ioniq 6 однозначно варто підкреслити його динамічні якості, енергоощадливість та простір в салоні.
6. Lucid Air
Ви просто вдумайтеся, в міській експлуатації цей седан легко зможе проїхати більше 800 кілометрів. А в екстремальних умовах, наприклад, рухаючись по трасі зі швидкістю 120 км/год у 30-градусну спеку, ви можете бути впевнені – проїдете всі 400 км. І так, інтер’єр Lucid Air вас зустріне поєднанням модного нині мінімалізму і певного лоску машини преміум-класу, тому готуйтесь викласти за цю модель близько 200 тисяч євро.
Американський бізнес-седан у виконанні Grand Touring Performance демонструє динаміку розгону до 100 км/год на рівні 2.6 секунди! Максимальна швидкість дорівнює вражаючі 270 км/год, тоді як заявлена ємність батареї дорівнює 112 кВт*год. Усі ці неймовірні цифри виливаються у дальність ходу 770 км (змішаний цикл WLTP). Приголомшливий результат, видатний автомобіль!
7. Rivian R1 S
Седани надто низькі? Американці подбали про ту категорію потенційних покупців, яка шукає щось брутальніше і практичніше. Rivian R1 S це величезний 4х4 офф-роудер, який проїде по горах, болотах, пісках чи снігах. Вдасться це йому завдяки, по-перше, чудовій жорсткості кузова (пам’ятаємо про електробатарею в підлозі), а по-друге – наявності у версії Max Pack відразу чотирьох електромоторів, по одному на колесо, і, як наслідок, повній свободі в передачі крутного моменту.
Великий американський електричний позашляховик здатен прискоритися з 0 до 100 км/год за 3.1 с, а максимальна швидкість цього сімейного «джипа» сягає 200 км/год. За даними mmr.net.ua ємність електричної батареї версії Max Pack дорівнює 110 кВт*год, тож за стандартами WLTP ви зможете проїхати на Rivian більше 660 км. На додачу, Rivian та мікроавтобус Mercedes – це єдині 7-місні пропозиції у цьому списку. Ціна питання: близько сотні тисяч євро.
8. GMC Hummer SUV
Силова установка Hummer SUV включає три електромотори (один спереду, два ззаду) та постійний повний привід. Сукупна потужність – 830 к.с, крутний момент – 15 592 Нм! Запас ходу електричного позашляховика у більш далекобійній версії становить 550 км у змішаному циклі. А прискорення до 100 км/год займає неймовірні 3.8 секунди! Вражає? А що, коли ви дізнаєтеся, що споряджена маса для цього повнорозміного «джипа» більша за 4000 кг? Це справжній богатир у світі електрокарів.
Це без перебільшення надзвичайна машина, яка заслуговує на найпалкіші овації з поваги до штабу конструкторів та інженерів, які змогли створити даний витвір технічного мистецтва. GMC Hummer SUV має величезний 5-місний салон, який оздоблений першокласними матеріалами, гігантський набір передових систем з безпеки та комфорту, а ще – унікальну в світі позашляховиків функцію «CrabWalk» для їзди боком і маневрування в складних умовах.
9. Audi e-tron GT
Преміальний електро-седан Audi оснащується повним приводом Quattro і комплектується зокрема такими системами як активний задній диференціал, адаптивна підвіска та двоступеневий редуктор. Все це робить автомобіль тяжчим, тому для компенсації цього німці застосували цілий набір надсучасних технологій, яким позаздрить будь-хто. Результат – вивірені налаштування керованості авто та відносно висока загальна надійність. Audi також приваблює своїм зрілим дизайном і затишком в салоні. Це чудовий вибір для сім’ї.
За даними mmr.net.ua батарея ємністю 93.4 кВт*год зможе надати заряду для подолання 488 км у змішаному циклі. Прискорення до 100 км/год займе в Audi e-tron GT 4.1 секунди, що не настільки вражає, як результати деяких американських електромобілів, проте в реальному світі цієї динаміки буде вистачати через край. Щоправда, вартість німці також не посоромилися загнати на позначку €105 000 для даної модифікації.
10. Mercedes-Benz EQV
А як щодо максимально сімейного електромобіля? Щоби можна було перевезти компанію з 7 або більше чоловік чи вантаж будь-якого об’єму? Mercedes EQV побудований на основі V-класу і пропонує усі атрибути преміального «буса», проте в якості безшумного електромобіля. Така машина більше затребувана серед жителів великих європейських міст, де діють великі пільги на електротранспорт, а машини з ДВЗ навпаки іноді обмежено пропускають в історичні центри чи інші зони деяких населених пунктів.
Для далеких подорожей Mercedes-Benz EQV, на відміну від V-class, не підходить: акумуляторна батарея забезпечує запас ходу тільки в 420 км – це не мало, але при трасовому пробігу ця цифра зменшиться, а де ж іще використовувати бус, як не для заміських вояжів? Тому обмежений запас ходу разом з високою ціною є основними недоліками даного мікроавтобуса. З другого боку, сама по собі концепція електрокарів такого розміру і класу вже є особливою.