В Україні можуть різко подорожчати електрокари

Вже з 1 липня цього року вживані і нові електрокари в Україні можуть подорожчати на 20-25%.

Таку думку висловив у Facebook голова Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і автодилерів Олег Назаренко.

«Відповідно до міжнародної конвенції з гармонізованої системи опису та кодування товарів Всесвітньої митної організації всі країни-учасники цієї конвенції, у тому числі і Україна, зобов’язані імплементувати нові зміни в національних товарних номенклатурах синхронно з набуттям чинності нового шостого видання Гармонізованої системи з 1 січня 2017 року. На жаль, ні прем’єр Яценюк( за 2,5 роки!!!), ні інші Прем’єри не подали законопроекти для забезпечення своєчасноі імплементаціі нової версії класифікації товарів у зазначені строки. І діючий Митний тариф України побудований на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів версії 2012 року, тоді як більшість країн світу використовують вже нове видання 2017», – пише експерт.

За словами Назаренка, у зв’язку з цим виникає ряд ускладнень, пов’язаних, зокрема, із розбіжностями в товарних кодах України та країн торгівельних партнерів під час митного оформлення, неможливістю зіставлення митної статистики тощо.

«Народні депутати прийняли, не чекаючи «манни небесної» від Кабміну ( і тут лише повага і респект їм!!!) зміни до Митного тарифу України і привели коди товарів у відповідність до світових кодів самостійно законопроектом 3228 вже 4 червня цього року», – повідомляє він.

Але 4 червня 2020 року Верховна Рада України прийняла проект Закону, по якому з 1 липня 2020 року класифікація транспортних засобів, які оснащені виключно електричними двигунами, буде відбуватися не за кодом 8703 90 10 10, а за кодами 8703 80 10 10 (нові) та 8703 80 90 10 (ті, що були у використанні). А точніше, 8703700000, інші транспортні засоби з поршневим двигуном ВД і запалювання від стиснення( дизелем або напівдизелем) і електродвигуном в якості двигунів для пересування, які здатні заряджатися шляхом підключення до зовнішнього джерела електроенергії; 8703 80, інші транспортні засоби, що приводяться в рух тільки електричним двигуном;

8703 80 10- нові; 8703 80 10 10 – оснащені виключно електричними двигунами (одним чи декількома); 8703 80 10 90- оснащені двигуном внутрішнього згоряння, який не з’єднаний з трансмісією тобто не приймає участі в пересуванні транспортного засобу, який призначений тільки для обертання електрогенератора та інші транспортні засоби; 8703 80 90, що використовувалися; 8703 80 90 10- – – оснащені виключно електричними двигунами (одним чи декількома); 8703 80 90 90- – оснащені двигуном внутрішнього згоряння, який не з’єднаний з трансмісією тобто не приймає участі в пересуванні транспортного засобу, який призначений тільки для обертання електрогенератора та інші транспортні засоби; 8703 90 00 00-інші.

Але на сьогодні існує звільнення до 31 грудня 2022 року ввезених на територію України електромобілів від сплати податку на додану вартість (ПДВ) і спеціальний режим оподаткування електромобілів акцизним податком виходячи з ємності акумулятора.

І лише проблема в тому, що парламентарі забули внести в пункт 64 підрозділу 2 розділу Перехідних положень Податкового кодексу про звільнення електрокарів від сплати ПДВ замість коду 8703 90 10 10 нові коди 8703 80 10 10, 8703 80 90 10 та інші і тепер ця помилка в ВР унеможливить подальше використання пільги по звільненню від сплати ПДВ. Ми провели консультації з митниками і податківцями і до них ніяких претензій бути не може, адже вони діють на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, тобто, якщо в ПК України написано, що від ПДВ звільняються тільки ввезені в Україну електромобілі за кодом 8703 90 10 10 УКТЗЕД, значить тільки вони і звільняються, а те, що такого коду вже в природі буде не існувати з 01.07.2020 нікого не цікавить. ВААІД на минулому тижні вже направила звернення до Президента України з проханням скористуватися правом ВЕТО на цей Закон і повернути його з пропозиціями Президента назад до ВР. Це єдиний вихід з тупикової ситуації, бо самостійно ВР не зможе нічого зробити( привести ПК у відповідність), бо Бюджетний Кодекс забороняє ВР змінювати ПК менше ніж за 6 місяців до нового бюджетного року. Але ВААІД все одно звернулась також і до ВР, так як в цій ситуації можливо і виняток зробити!

«Маємо надію на позитивне вирішення питання, бо якщо не вжити відповідних заходів, то вживані і нові електрокари в Україні вже з 1 липня( коли запрацюють нові коди) можуть подорожчати на 20-25%!», – підсумував експерт.


Не пропустіть