Як працює автоматичне зважування вантажівок на українських дорогах

Надмірне навантаження автотранспорту — одна з головних причин руйнування вітчизняних доріг. Порушення габаритно-вагових норм за десятиліття перетворилося у національну проблему. Традиційний габаритно-ваговий контроль не міг дати раду значному потоку вантажівок: поки один транспортний засіб проходив зважування, десятки інших порушників спокійно проїжджали повз.

У 2019 році Укравтодор розпочав системну боротьбу із цим явищем: запровадження Системи зважування в русі (Weigh in motion). Кожен майданчик WIM має дорожні ваги, лазерні сканери та камери. Навантаження на осі, габаритні розміри передній та задній номери вантажного автомобіля фіксуються та в автоматичному режимі передаються до Укртрансбезпеки.

Впродовж 2019-2020 років Укравтодором реалізований пілотний проєкт: споруджено 6 майданчиків WIM на автомобільних дорогах навколо Києва та Центр оброблення даних. На кінець 2021 року кількість майданчиків WIM в Україні збільшилася до 101.

Кожне місце для будівництва майданчика обирали таким чином, щоб або унеможливити об’їзд, або зробити його нерентабельним для порушника. З 1 жовтня 2021 року набули чинності зміни в законодавстві, які дали змогу накладати штрафи в автоматичному режимі.


Не пропустіть