В Україні зміниться процедура складання іспитів на права

Днями міністр внутрішніх справ України Ігор Клименко анонсував проєкти, над якими працюватиме відомство впродовж року. Нововведення зокрема торкнуться екзаменаційної діяльності сервісних центрів МВС.

Планується, що в Україні буде 55 сучасних екзаменаційних хабів — з сучасними комп’ютерами для складання теорії та з сучасними авто для здачі практичних іспитів.

Екзаменаційні класи для перевірки теоретичних знань будуть обладнані системами перехресної відеофіксації із записом звуку: 4 камери в різних кутах і без «сліпих» зон та face-ID при вході. Це унеможливить втручання в теоретичний іспит сторонніх осіб. Ніяких змін в теоретичній підготовці не буде в рамках цього проєкту.

Автівки сервісних центрів МВС для складання практичних іспитів будуть оснащені камерою спостереження з кутом огляду 360° та фіксацією звуку в салоні, трекером та відеореєстраторами попереду і позаду. Камера в салоні фіксуватиме положення рук і ніг кандидата у водії, рук і ніг екзаменатора сервісного центру МВС.

«Камери будуть контролювати усі рухи як кандидата у водії, для його безпеки і в подальшому для можливості оскарження результатів іспиту, так само і рухи екзаменатора, певні перемовини в салоні автомобіля» — йдеться у повідомленні ГСЦ.

Оптимізація екзаменаційної діяльності не передбачає загальне скорочення кількості сервісних центрів МВС по Україні. Всі 148 сервісних центрів МВС, як надавали послуги з обміну чи відновлення посвідчень водія, з реєстрації транспортних засобів, з виготовлення та зберігання номерних знаків, так і надаватимуть.

Зміни торкнуться лише тих сервісних центрів МВС, де немає достатньої навантаженості, тобто існує простій екзаменаційних класів та екзаменаційних машин. Пілотний проєкт стартує в 4 регіонах уже влітку, а потім масштабується на всю Україну до кінця року.

У кандидатів у водії буде більше інструментів для апеляції рішення екзаменатора, а термін отримання відеозапису на його оскарження буде продовжено до 30 днів. Крім того відео з будь-якого практичного іспиту можливо буде рандомно перевірити спеціальним підрозділом моніторингу. І ні в кого не виникатиме ніяких сумнівів у прозорості іспиту.

Ще одна законодавча ініціатива в рамках проєкту стосується обмеження у кількості спроб для складання практичного іспиту. Зараз їх — три. А планується, що в Україні можна буде складати практичний іспит на право керування транспортним засобом необмежену кількість разів протягом двох років, поки є чинним свідоцтво про закінчення автошколи.

Джерело hsc.gov.ua