В Україні зріс ринок легкових авто
Найбільш продаваним автомобілем за підсумками року став новий Kia Sportage, який придбало більш 2,700 тис. Покупців. На 2-му місці за популярністю – Renault Logan, на 3-му – Renault Duster
Продажі нових легкових автомобілів в Україні за підсумками 2016 року зросли на 39% в порівнянні з 2015 роком – до 64,478 тис. од., повідомляє AUTO-Consulting.
При цьому в грудні продажі автомобілів виросли на 33% до аналогічного місяця 2015 року, що стало новим рекордом продажів за останні три роки.
У той же час, згідно з оприлюдненими даними асоціації “Укравтопром”, в минулому році продано 65,562 легкових авто, що на 41% більше, ніж роком раніше, а грудневі продажі зросли на 40% – до 7,601 тис. од.
За даними AUTO-Consulting, лідером ринку нових автомобілів з часткою ринку 11,76% (у 2015 році -10,3%) стала Toyota, якій вдалося наростити продажі на 58% – до 7,583 тис. од.
Другу позицію зберегли дилери Renault, яким вдалося додати 51%. А ось брендом “номер три” став Volkswagen (у 2015 році – 8-е місце), чиї продажі зросли в 2,2 рази.
Значно поліпшила свої показники Skoda (4,116 тис. авто – на 94% більше), випередивши відразу п’ять брендів і в підсумку зайнявши 4-е місце в Україні.
Подібний прорив продемонструвала і Kia, за рік збільшивши реалізацію на 91%. Майже на 37% наростив продажі Ford в Україні, але в підсумку зберіг 6-е місце на ринку.
Hyundai і Nissan також додали в продажах, але їх зростання було менше, ніж ринок (відповідно 25% і 20%), що не дозволило утримати минулорічні позиції (4-е і 5-е місця).
Як відзначають експерти, єдиний преміальний бренд в Топ-10 – BMW, чиї продажі зросли на 70%. При цьому протягом року марка займала 3-е і 5-е місця – вперше в її історії.
За підсумками року BMW випередили по продажах навіть український ЗАЗ, якому вдалося залишитися в Топ-10 авторинку (в 2015-му – 3-е місце), але реалізація запорізьких автомобілів скоротилася на 5%.
За даними AUTO-Consulting, в 2016 році найбільше зростання продажів демонстрували преміальні бренди. Mercedes-Benz, Audi, Lexus, Volvo, Jaguar – всі фінішували з дво- триразовим зростанням продажів.
Масові бренди трохи відставали від преміальних марок, але більшість дилерів завершили 2016 рік у плюсовій зоні.
Найбільш продаваним автомобілем за підсумками року став новий Kia Sportage, який придбало більш 2,700 тис. покупців. На 2-му місці за популярністю – Renault Logan (2074 од.), На 3-му – Renault Duster (2,032 тис. од.).
В AUTO-Consulting нагадують, що рік тому лідером був Renault Logan, а на 2-му місці – ЗАЗ Sens, на 3-му – Toyota Camry.
Асоціація “Укравтопром”, аналізуючи авторинок за минулий рік, відзначає позитивну динаміку практично протягом усього року до 2015 року. Зокрема, нагадують в асоціації, вже в січні продажі зросли на 23% до того ж місяця 2015 року, в лютому попит на нові машини виріс вже на 44%.
Весна почалася бурхливим зростанням споживчої активності, і в березні ринок виріс майже в 2,2 рази, в квітні приріст сповільнилося до 86%, а в травні ринок трохи охолов, однак зберіг позитивний тренд ( “плюс” 48%). Травневі продажі збільшилися на 48%.
Перший літній місяць був на 42% “спекотніше”, ніж в 2015 році, а в липні зазначалося затишшя – ринок виріс тільки на 4%, але вже в серпні попит збільшився на 63%.
“Не дивлячись на лібералізацію імпорту автомобілів з пробігом з серпня, осінні продажу нових машин перевершували аналогічні показники попереднього року (проте динаміка сповільнилася – ІФ): у вересні виріс на 32%, жовтні – на 8%, а в листопаді – на 50%”, – відзначають в асоціації.
Трійка брендів-лідерів продажів в 2016 році збігається з оцінками AUTO-Consulting.
Як повідомлялося, експерти авторинку спочатку прогнозували продажі більш 50-55 тис. нових легкових автомобілів в 2016 року році, потім збільшили прогноз більш ніж до 60 тис. од., а в 2017 році очікують приріст авторинку на 20-35%.
За даними асоціації “Укравтопром”, в 2015 році продажі легкових авто в Україні скоротилися більш ніж удвічі до 2014 року – до 46,5 тис. од. AUTO-Consulting оцінював падіння продажів на 49,4% – до 46,44 тис. од.