Чи потрібні українцям нові спецномера

У міністерстві напевно не знають, що сьогодні в країні 99% всіх послуг таксі знаходиться в тіні.
Заступник міністра інфраструктури України Юрій Лавренюк днями заявив про те, що відомство розробляє проект постанови Кабінету міністрів, що передбачає переклад перевізників, які мають відповідну ліцензію, на спеціальні жовті номерні знаки, пише facenews.ua.

Але в міністерстві напевно не знають, що сьогодні в країні 99% всіх послуг таксі знаходиться в тіні. 95% цих нелегальних таксистів взагалі не “одягають” на машину навіть шашку. Таксист підключається до Uber, Яндекс.Таксі і Уклону. У цих сервісів основна вимога – ніяких шашок, ніяких позначень. Ти повинен бути невидимий.
Чому, якщо таксист не одягав все життя навіть шашку, повинен ще прийти і купити якийсь жовтий номер, щоб його легше було комусь ідентифікувати?

Якщо сьогодні більшість машин, які з шашками, теж нелегальні. Що заважає Укртрансінспекції зупиняти їх і перевіряти у них документи? Від того, що 1% легальних піде ще купить цей жовтий номер, нічого не зміниться. А буде лише навантаження на легального перевізника.

У Мінінфраструктурі кажуть, що “ми введемо жовті номери для таксі”, але навіть не говорять, яким документом вони будуть це робити. Який проект вони розробляють? Ми взагалі про це перший раз чуємо.
Ввести жовті номери, це пункт №25 реформ. Це один з них, але він не перший. І сам цей один пункт взагалі нічого не дає.

Сьогодні в країні проблема №1 – це диспетчерські служби. Адже їх немає в правовому полі. А вони керують усім ринком.

Міністр Володимир Омелян, коли ще був заступником Андрія Пивоварського (міністр інфраструктури с 2 грудня 2014 року по 14 квітня 2016-го) заявляв про те, що міністерство розробило законопроект №3107, який вже 1,5 року лежить у Верховній Раді.

Цей законопроект не ідеальний, але там стоїть завдання впорядкувати спочатку диспетчерські служби, посилити контроль над ними і зробити їх податковими агентами. Але найголовніше, що в цьому законопроекті немає ні слова про жовті номери.

Тепер же група нових ініціаторів в міністерстві той законопроект не бачить. Вони навіть не розуміють, що на маршрутках жовтий номер вже є. І хочуть його вдруге ввести. Вони не розуміють, що на маршрутках його не всі ставлять, тому що ніхто це не контролює.

Мені не зрозуміло, як це з жовтими номерами будуть вводити, за допомогою чого?

Хочу нагадати, у законі про автомобільний транспорт, прийнятому ще в 90-х роках і чинному по сьогоднішній день, говориться, що транспортні засоби, які займаються перевезенням пасажирів, повинні бути обладнані спеціальними номерними знаками. І навіть у техпаспорті робиться спеціальна позначка.

Але в 2005 році в цьому законі зробили одну поправку: “крім таксі”. Тобто, щоб внести поправку про жовті номери в законі, треба прибрати лише одне слово “крім”, як це було раніше.


Не пропустіть