Наскільки деградують батареї Tesla і Nissan Leaf на 300 000 км пробігу

Ще у вересні 2014 року власники електромобілів Tesla на міжнародному форумі Tesla Motors Club вирішили збирати дані про деградацію батареї автомобілів Tesla і Nissan Leaf. Для цих цілей вони сформували загальнодоступну базу даних в Google Doc, в яку кожен з користувачів заносив свою інформацію про електромобіль і стан його батареї.

У підсумку, до сьогоднішнього дня з’ясувалося: згідно викладених даних понад 350 власників автомобілів Tesla і Nissan Leaf з усього світу, в середньому деградація батареї Tesla становить менше 10% при середньому пробігу в 250 000 км. Тоді як у Nissan Leaf на тому ж пробігу якість батареї падає більш, ніж на 20%.

Дані, опубліковані користувачами форуму, продемонстрували, що за перші 100 000 км більшість акумуляторних батарей Tesla деградують на 5%. А ось за наступні 100 000 км цей процес йде меншими темпами, і в підсумку, проїхавши приблизно 250 000 км, якість батареї електромобіля Tesla погіршується на 9,2%. Таким чином, підрахунок показує, що 10% деградація батареї у автомобілів Тесла відбувається приблизно за 300 000 км пробігу.

Варто розуміти, що Tesla не пропонує своїм власникам гарантію на певний відсоток деградації батареї електромобілів Model S і Model X. В гарантійній документації на авто значиться: «батарея автомобіля, як і всі літієво-іонні акумулятори можуть із часом і в залежності від інтенсивності експлуатації буде поступово втрачати свою ємність. Це закономірний процес, на який не поширюється заводська гарантія».

Що ж стосується Nissan Leaf, то у цього самого продаваного електромобіля в світі швидкість деградації акумулятора виявилася гірше Тесли. Дані показали, що його батарея з вихідної ємністю 24 кВт * год за 250 000 км пробігу втрачає близько 20% своєї ємності. А акумулятор ємністю 30 кВт * год деградує ще швидше.

Тесла витратила чимало часу і грошей на розробку своїх батарей, і результати, схоже, того варті. Генеральний директор Tesla, Ілон Маск одного разу хвалився, що компанія тестувала батарею, змоделювавши їй більше 800 000 км пробігу. У підсумку, її ємність залишилася на рівні 80%. Перевірити цей результат в реальному житті поки нікому не вдалося – просто ще немає Тесла з таким гігантським пробігом.

Джерело mashyna.com.ua