Відомо, де побудують перший в Україні платний автобан (Фото)

Нещодавно, Верховна Рада прийняла закон, що дозволяє інвесторам не тільки ремонтувати вже існуючі дороги, а й будувати платні, інформує 1NEWS з посиланням на profidom.com.ua.

До того ж чиновники затвердили нові будівельні норми для доріг і вулиць, які передбачають велосипедні доріжки і острівці безпеки, так що нові дороги повинні стати більш комфортними для всіх. А де ж будуть побудовані платні автобани, на яких можна буде розігнатися до 140 кілометрів на годину.

Зараз 94% доріг державного і місцевого значення потребують капітального ремонту або реконструкції. Фактично, в країні потрібно заново створювати дорожню інфраструктуру. Уряд затвердив державну цільову економічну програму розвитку автомобільних доріг на 2018-2022 роки. Гройсман пообіцяв, що за п’ять років з усіма обласними центрами будуть з’єднані відремонтованими трасами і з різних джерел на дороги планується направити близько 300 мільярдів гривень

У квітні Верховна Рада прийняла закон про будівництво платних доріг, згідно з яким такі автодороги можуть з’явитися тільки там, де буде безкоштовна альтернативна дорога. До того ж, протяжність безкоштовної траси не повинна перевищувати платну більш, ніж в два рази.

Також, тепер в Україні на умовах концесії будуть передаватися для будівництва та експлуатації дороги загального користування державного значення. Рішення про проведення концесійного конкурсу приймає Кабмін, який визначає термін концесії і розмір компенсацій концесіонеру, маршрут альтернативного безкоштовного проїзду і технічну складову проекту.

Максимальний розмір плати за разовий проїзд по платним автобаном також визначає уряд. Ці платежі будуть надходити до державного бюджету і використовуватися Дорожнім фондом.

Перший платний автобан планують побудувати уздовж діючої траси Київ-Біла Церква. Його вартість оцінюється в 300 мільйонів доларів, повідомив радник і. о. голови Державного агентства автомобільних доріг України Олександр Кава. «Мова йде про абсолютно нову дорогу. Альтернативою їй буде безкоштовна діюча траса Київ-Біла Церква. Будівництво дороги буде здійснюватися виключно за рахунок коштів інвестора, який потім протягом 25 років буде експлуатувати цю дорогу і стягувати плату за проїзд, тим самим покриваючи свої витрати», – пояснив він.

Планується, що будівельні роботи почнуться в 2019 році і триватимуть до 2021 року. Орієнтовна вартість проїзду по автобану становитиме 145 гривень з можливістю розігнатися до 140 кілометрів на годину. Другий на черзі – швидкісний автобан Львів-Краковець. Вартість проїзду по ньому буде вище – від 275 гривень.

Сподіваємося, що платні дороги будуть будувати за новими технологіями, щоб один раз вкласти гроші, а потім тільки підтримувати їх нормальний стан. Адже, ніхто не буде виділяти мільярди гривень щорічно з держбюджету на чергові безглузді ямкові ремонти, які озолотили вже не одне покоління чиновників. Для того, щоб асфальт на дорогах не танув, як сніг навесні, водії давно вимагали прийняти сучасні нормативи будівництва доріг.