Новітній танковоз «Урал» дуже схожий на американський
У мережі з’явилися фотографії нового сідельного тягача марки «Урал» для транспортування танків, який дуже схожий на американський аналог – Oshkosh M1070, що випускається вже 25 років, пише autocentre.ua.
Автомобільний завод «Урал», який входить до Групи «ГАЗ», представив новий сідельний тягач-танковоз. Його основне завдання – возити важку бронетехніку масою до 70 т. Головна відмінна риса новинки – колісна формула 8х8, виконана за схемою 1 + 3 (одна вісь спереду, а три – позаду).
У російському військовому автопромі такого сідельного тягача раніше не було, а ось у американців є вже давно. Так, наприклад, танковоз Oshkosh M1070, який може працювати в складі автопоїздів до 107 т, випускається з 1992 року. За 25 років в США, а також на експорт пішло понад 2,9 тис. машин.
Oshkosh M1070 унікальний тривісною задньої платформою на пневмоподвісці і дворядною бронекабіною. Що ж стосується російського прототипу «Урал», який створювався явно з оглядкою на американського «конкурента», то у нього кабіна також дворядна і може бути броньованою.
Якщо ж говорити про силовий агрегат, то на заокеанському монстра застосовується Detroit Diesel або Сaterpillar потужністю 700 к.с. А ось який точно стоїть двигун на російському аналогу, точно невідомо. За даними «Авторевю», на даний момент це може бути ЯМЗ-652 (як відомо, ліцензійний Renault), а незабаром його можуть замінити на перспективний турбодизель ЯМЗ-780 потужністю в 550 і навіть 600 к.с.
Найцікавіше, що точно такий же тягач-танковоз, як Oshkosh M1070, а тим більше новий «Урал», спокійно міг випускати і наш ПАТ «АвтоКрАЗ». Адже був же показаний в 2010 році сідельний тягач КрАЗ Т17.OEX «Титан-02» з колісною формулою 6х6, здатний тягати причепи масою до 75 т.
А що стосується чотирьохвісної схеми 1 + 3, то її завод показав ще раніше. Так, восени 2008 року на тесті побував унікальний самоскид КрАЗ-7140С6 з колісною формулою 8х6. На цьому шасі спокійно можна було зробити тягач-танковоз, так само як і встановити на нього бронекабіну.