Змінна ступінь стиснення двигуна: Toyota запропонувала своє рішення (Фото)

В американському патентному відомстві зареєстрована конструкція нового двигуна японської компанії Toyota

Нагадаємо, що вперше двигун внутрішнього згоряння, в якому реалізована схема змінною ступеня стиснення (від 8,0: 1 до 14,0:1), представив японський Nissan – на той момент таких моторів більше не робив ніхто на планеті! Цей силовий агрегат 2.0 VC-T (Variable Compression Turbo) адресований новому поколінню кросовера Infiniti QX50.

Мотор нісан влаштований так: з колінвалом шатун кожного циліндра з’єднаний через рухливе коромисло, яке своїм другим кінцем спирається на тягу електроактуатора. Відповідно, переміщення тяги змінює нахил коромисла і відстань між поршнем і шийкою шатуна колінвала, варіюючи положення верхньої мертвої точки (ВМТ).

А ось конструкція тойоти пропонує змінювати ефективну довжину шатуна. Як повідомляється, у верхній голівці шатуна замість поршневого пальця встановлений ексцентриковий механізм. Його поворот забезпечується двома поршнями, які встановлені всередині шатуна і нагнітаються тиском масла.

Залежно від повороту ексцентрикового механізму змінюється відстань від шатунної шийки коленвала до поршня, при збільшенні відстані зростає і ступінь стиснення (і навпаки). Втім, як зазначає видання, від патенту до серійного виробництва – величезна відстань, так що невідомо, чи використовують тойотовци свою розробку.