Французький довоєнний шедевр – Voisin C28 Aerosport 1935 (Фото)

0

Авіабудівна компанія Габріеля Вуазена Avions Voisin була широко відома за часів Першої світової війни, випускаючи одні з кращих військових літаків свого часу. Однак, після закінчення війни, піонер авіації Вуазен, не бажаючи будувати «крилаті машини для вбивства», переключився на виробництво автомобілів.

Будучи і авіаконструктором, і художником, Вуазен, широко застосовуючи алюмінієві сплави, будував легкі й витончені автомобілі. Поступово, під впливом друга і партнера Вуазена Андре Тельмонта, дизайн автомобілів Voisin почав відходити від авіаційних канонів і ставав все більш помпезним, а самі автомобілі великими і розкішними. Однак, за часів Великої депресії, що захлеснула весь світ, коли партнери розбіглися, а компанія Voisin занепала, Габріель Вуазен відмовився від помітних кузовів і створив свій останній шедевр C28 Aerosport.

На Паризькому автосалоні 1935 року Вуазен представив аеродинамічне купе з двома дверима C28 Aerosport. Одним з перших Вуазен застосував крила понтонного типу, позначивши вектор розвитку автомобільного дизайну. Втім, на інших модифікаціях C28 використовувалися більш звичні в ті часи крила, відокремлені від кузова. Зсувний дах був оснащений гідроприводом, а салон оброблений дорогими і якісними матеріалами. Під капотом знаходився шестициліндровий безклапанний двигун об’ємом 3,3 літра. При досить габаритному кузові масу Aerosport вдалося утримати в межах 1150 кг. Потужності в 100 к.с. вистачало для впевненого досягнення крейсерській швидкості в 150 км/год. Як КПП використовувалася напівавтоматична коробка. Виробництво стартувало в 1936 році.

Хоча автомобілі Voisin завжди коштували дорого, C28 Aerosport здивував сучасників ціною в 92 000 франків, при тому, що Bugatti Type 57 коштував в межах 70 000 франків. Не дивно, що тільки друзі та шанувальники Вуазена розщедрилися на новинку, а незабаром Вуазен втратив контроль над власною компанією. Одними з перших рішень нового керівництва були зниження виробничих витрат і відмову від двигунів Найта, але Voisin вже було не врятувати …

Побудовано було від 8 до 10 примірників C28 Aerosport. До наших днів збереглося 2. Представлений на фотографіях срібний Aerosport, є прототипом, представленим в 1935 році в Парижі. Автомобіль був серйозно пошкоджений під час Другої світової війни, що не дивно, і отримав чотиридверний кузов. Значно пізніше за номером шасі була встановлена ​​унікальність автомобіля. У 2006 році була розпочато реставрацію з використанням заводських креслень і оригінальних запчастин. Весь процес зайняв 8 років і сьогодні C28 Aerosport перебуває в чудовому стані, навіть шкіра в салоні виконана за технологією 30-х років.


Не пропустіть