Чому зниження акцизів на вживані автомобілі обернеться для України катастрофою

Весь минулий тиждень автомобільний бізнес аргументував, що законопроект №3251 «Про стимулювання розвитку ринку уживаних транспортних засобів» призведе до негативних наслідків не тільки для авторинку, але і для економіки країни. Але навіть після безлічі аргументів до редакції AUTO-Consulting продовжували приходити листи від читачів, в яких вони висловлювалися за лібералізацію імпорту старих авто. Заочна дискусія розгорнулася і в стінах Парламенту. autoconsulting.com.ua постаралися зібрати всі аргументи воєдино.

Отже, депутати, які підписалися під законопроектом №3251 (а їх аж 93), говорять, що люди хочуть купувати недорогі старі автомобілі. І на час економічної кризи, їм треба дати таку можливість. Нагадаємо, що зниження акцизів заплановано не назавжди, а лише на 2 роки. Їм відповідають відразу кілька громадських організацій. Це ВААІД (Асоціація автоімпортерів і дилерів), ФРА (федерація роботодавців в автомобільній галузі), а також окремі автомобільні компанії, які вже давно працюють на автомобільному ринку і не в одній країні світу.

Дешевих іномарок все одно не буде. А закон 3251 – це популізм. Стару іномарку за 1000 або 3000 євро не можна буде пригнати. Про це на прес-конференції говорили представники провідних автомобільних компаній. Більше того: генеральному директор ВААІД Олег Назаренко не зрозумілий сам зміст законопроекту №3251. Чому знижуються податки саме на б/к авто? Чому не можна знизити мита на нові автомобілі, щоб вони стали доступнішими, а не старі? Навіть після зниження акцизів, старий автомобіль з Європи за 1000-5000 євро – це міф. Адже з 1 січня Україна переходить на норми Євро-5 і ніякі інші авто в країну ввезти буде не можна. А Євро-5 відповідають європейські автомобілі приблизно з 2010 року випуску, які коштують недешево – від 8-10 тис. євро, а то й дорожче. І нові автомобілі за такі гроші і зараз є на ринку. У чому ж тоді логіка авторів законопроекту?

За оцінками директора з маркетингу Групи компаній «АІС» Сергія Боровика, наступного року загальний ринок нових і підтриманих авто оцінюється в 100 тис. штук. Тобто питання покупки авто в 2016 році цікавить максимум 100 тис. людей в країні, але через цей закон постраждає мінімум 5 млн. українців, авто яких подешевшають через наплив б/к іномарок. Вони втратять гроші, якщо захочуть їх продати.

Зниження акцизів завдасть шкоди бюджету країни в 10 млрд. гривень.

Як виявилося, автоімпорт – це 2-а за величиною галузь після нафтогазової та відрахування податків з неї вельми істотні і відчутні в масштабах країни. В умовах дуже нестабільної економіки та непродуманих дій, Україна може позбутися до 10 млрд. податкових надходжень. Що це означає для країни, повинні добре розуміти економісти Кабміну.

Закон №3251 знищить легальний авторинок і позбавить роботи мінімум 50 тис. людей

У сфері продажів, виробництва, дистрибуції, обслуговування офіційного авторинку тільки серед учасників ВААІД працює більше 50 тис. людей. Це близько 1000 дилерських центрів по країні, 40 офіційних імпортерів, які представляють на ринку 60 автомобільних брендів. Загальна сума інвестицій цих компаній – понад 2 млрд. євро. Депутатська ініціатива позбавить їх усіх роботи і перекреслить всі інвестиції. А зважаючи на те, що у країні нові робочі місця не створюються, це призведе до соціального вибуху.

Український авторинок покинуть іноземні виробники-інвестори

Через кризу заводські дистриб’ютори світових виробників і так терплять в Україні збитки. Якщо згорнеться ще й офіційний ринок через наплив б-к автомобілів, вони просто підуть з України. Такі прецеденти вже є. Ринок тільки за 2015 покинуло 5 автомобільних брендів. Але догляд заводських дистриб’юторів буде означати, що в Україні не будуть інвестувати в непопулярні «нішеві» моделі, перестануть вкладати в навчання персоналу тощо. А нові технології в Україні тоді взагалі не прийдуть. Впаде якість сервісу, а автомобілі і запчастини потрібно буде чекати по багато місяців.

Лібералізація б/к імпорту може призвести до обвалу гривні

Міжнародний холдинг «Атлант-М», який працює на ринках Росії, Білорусі та України вже не одне десятиліття, наводить приклад , коли точно така ж ініціатива в Білорусі призвела до 3-х кратного обвалу валюти. На думку аналітиків «Атлант-М», в Україні може повторитися така ж ситуація, але з ще більш трагічними наслідками.

Депутати дбають не про простих громадян, а лобіюють свої інтереси. Це бізнес-війна. З сенсаційним звинуваченням виступив генеральний директор ВААІД Олег Назаренко. За його інформацією, не дивлячись на авторство 93-х народних депутатів, законопроект має явних лобістів у Верховній Раді. Прикриваючись популярними ідеями про лібералізацію автомобільного ринку, цей законопроект проштовхують нардепи, пов’язані з так званими “сірими” дилерами. Про це Назаренко написав у Фейсбук. На його думку, причини такого лобізму криються в бізнес-інтересах окремих депутатів. Вони хочуть потіснити з українського ринку офіційних імпортерів і автовиробників і зайнятися масовими поставками б/к авто з Європи. При цьому, за прогнозами Олега Назаренка, лобісти законопроекту №3251 не збираються віддавати бізнес з поставок б/к авто простим людям. Ніхто сам собі пригнати авто з Європи не зможе, оскільки наступним законом ускладнять сертифікацію та інші процедури. Цей бізнес контролюватимуть лише лобісти цього закону.





Більше новин


Прокоментуй новину

  • Алекс

    С каких это пор автодилеров беспокоила экономика страны их интересует только прибыль. Конечно классно когда машину которая в Европе стоит 20000 дол в Украине можно было им продать за 30000 дол. А теперь понятно люди бедные и покупать б/у будут, а они будут нести убытки. Последние годы по-моему люди только и хотели снижения цены авто.

  • Гонщик

    Піна з рота у всіх ЗМІ, що це буде катастрофою… А я скажу більше катастрофою буде якщо не приймуть… Ібо не хуй було пиздіти про зменшення акцизу… Лавети з шинами і солярою вже на виїзді з Луцька.

  • Євген

    Ця заказна стаття кочує з одного сайту на інший, але чомусь люди все ніяк не погодяться, що їм стане погано від зниження ціни на якісні вживані авто з Європи.

  • Геннадий

    Заказная статейка с понятными мотивами. Уроды стригут с нас на шару капусту. Ну не хочу я ни ихнем “джили” за 8000$ ездить! НЕ ХОЧУ!!! Я хочу ездить на приличном автомобили и выжить в аварии, если что, не дай Бог!

  • Юрий

    Заказуха…. по другому такую статтю назвать сложно

  • Сергей

    Статейка явно заказная. Испугались однако “кровосиси”. С уверенностью можно сказать что количество людей способныйх приобрести автомобиль увеличится в разы. Давайте посмотрим на эту “катастрофу”.

  • Андрій

    Катастрофа буде для назаренка,і ще пари виродків,які грабують українців під виглядом турботи про “національного виробника”.А громадяни тільки виграють,кількість робочих місць збільшиться,і бюджет буде наповнюватись набагато більше.Якщо обіцяли людям,що будемо рухатись в Європу,то робіть відповідні кроки,а так тільки видимісь реформ,як от реформа МРЕВ.

  • Патріот

    За 8-10 тис. грн. тільки Китай. Де люба аварія зі смертельним ітогом.
    Тому я хочу їздити на Мерседесі за 10 тис.

  • Леонид

    А почему в России новые авто стоят на №0 % дешевле, чем это объяснят автоэкспортеры? Даешь дешевые авто, а этих горе-предпринимателей в тюрму садить нужно!

  • Олександр

    Катастрофа вже є! І ті хто пише такі статті мають пряме відношення до неї! В Польщі чомусь катастрофи не відбулось.Яким сміттям потрібно бути щоб пробувати аргументувати абсолютні дурниці????

  • микита

    Так катастрофою обернеться для оціх шарлатанів котрі ні як вгамуватись неможуть і постійно останній час закидають заказну публіказуху.

  • Влад

    Кто зохочет купить новый авто, тот его купит. А если я хочу 5-ти летний мерс за 10 тыс вместо сегодняшних 18 тыс, то в чем кризис для меня?

  • Павло

    Заходимо на будь-який чешський сайт б/к авто, і бачимо що середні ціни авто там навіть для авто з 2010 року випуску в районі 2-3 тис. євро. Нащо брехати людям, що не менше 8-10 тис.????
    .Цитата :” Ніхто сам собі пригнати авто з Європи не зможе, оскільки наступним законом ускладнять сертифікацію та інші процедури. Цей бізнес контролюватимуть лише лобісти цього закону.” Так треба не допустити прийняття наступних за цим законів про ускладнення сертифікації, а лоббістів на кіл посадити десь піймавши біля іх домівок-котеджів.

  • Віктор

    Всі українці давно зрозуміли які авто краще. І немає жодних сумніві, що німецькі та японські. І щоб там не писали від імені “захисників вітчизняного виробника” законопрокт 3251 треба прийняти за любу ціну.

  • Василь

    “Навіть після зниження акцизів, старий автомобіль з Європи за 1000-5000 євро – це міф. Адже з 1 січня Україна переходить на норми Євро-5 і ніякі інші авто в країну ввезти буде не можна. А Євро-5 відповідають європейські автомобілі приблизно з 2010 року випуску, які коштують недешево – від 8-10 тис. євро, а то й дорожче. І нові автомобілі за такі гроші і зараз є на ринку.”

    Я чомусь не розумію та чому всі авто імпортери нових автомобілів тоді так бояться того закону!!

    Ось Вам стимул, зробіть щось нове дійсно варте 10 тис. євро , тоді ніхто не буде боятись ніяких 10-ти річних конкурентів, а то зроблять, і з заводу зразу на сервіс.
    Але якщо за весь той час не навчились , то так і навчитесь, так що може хтось займається не тим чим має займатись !!!

    Поки не буде конкуренції будете і дальше ліпити таке гі…но!!

    Кожний простий пересічний українець за те щоб прийняли цей закон !!!

  • Андрей

    Заказуха.! Одна и та же статья в 10 источниках. З..ли конечные олигархи со своим гавнопромом.!

  • Дмитрий

    Прочитал комментарии, смеюсь и соглашаюсь с предыдущими. Я посмотрел на сайте auto.de WV Туарег – новый 41000 евро. У нас от 60-70 000 долларов. Полностью согласен. Авто дилеры уху ели.

  • Юрій

    Коли воно пише ,що шестирічної машини дешевше 8000 євро в германії не купиш,так і хочеться послати його на мобіл.де.

  • Миша

    Смешная статья в начале пишут что дешевых иномрок не будет а потом опишут что все подешевеет ))
    “Дешевих іномарок все одно не буде” -ответ тут http://ultramir.net/auto/32666-snizhenie-akcizov-ne-sdelaet-b-u-avtomobili-dostupnee-avtoimportery.html#sel= ” От cнижeния aкцизoв нa б/у aвтoмoбили нeпpoизвoльнo пocтpaдaeт 5 млн. укpaинцeв, кoтopыe пoкупaли aвтo пocлeдниe 10 лeт, – cчитaeт диpeктop пo мapкeтингу Гpуппы кoмпaний «АИС» Сepгeй Бopoвик. Пocлe тoгo, кaк cнизят aкцизы нa импopт б/у aвтoмoбилeй и в cтpaну нaчнут eхaть пepвыe «бэушки», цeны нa внутpeннeм aвтopынкe тут жe упaдут и вce эти 5 млн. aвтoмoбилeй пoдeшeвeют”

    • Миша

      подешевеют но дешевых не будет ))))))))))))))))

  • Вітьок

    Катастрофа для України… Читав, і думав, ось де капець зараз буде…Ну, хренова статейка, одним словом.