Огляд вантажівки «Волат» МЗКТ-5002 00, який замінить застарілі радянські аналоги (відео)

На зміну «шишиге» прийшов «богатир» – «Волат» МЗКТ-5002 00 вантажопідйомністю до трьох тонн, який виробляють на Мінському заводі колісних тягачів. У питаннях плавності ходу «Волат» – король серед вантажівок, пише voenprom.info.

«Волат» – торгова марка Мінського заводу колісних тягачів. У перекладі з білоруського – «богатир». Ці машини МЗКТ за своїми розмірами і мощі завжди були під стать назві.

З чим асоціюється вантажівка «Волат»? У любителів військової техніки перед уявним поглядом відразу виникне восьмивісний пускова установка стратегічного ракетного комплексу «Тополь-М» або чотиривісних пускова установка оперативно-тактичного комплексу «Іскандер».

Словом, «Волат» – це величезна військова машина з великою кількістю осей. Є ще вантажівки повною масою 40 тонн і більше. Але ніколи не було дрібних машин. Тепер з’явилися – двовісні МЗКТ-5002 00 класу ГАЗ-66.

НОВИЙ ПРИЗИВ

Ініціаторами створення автомобіля виступили білоруські прикордонники. ГАЗ-66 вірою і правдою служив вартовим кордонів багато років. Але ці автомобілі давно не випускають, а старі зносилися. Запчастин до «шишига» просто так не знайти.

ГАЗ-3308 «Садко», який зараз теж числиться в строю, не повною мірою задовольняє білоруських військових. Він повнопривідний і невибагливий, але компонувальна схема не та: мотор розташований за передньою віссю, а не в базі, як у ГАЗ-66, рівень позашляхових якостей нижче.

Спочатку служиві звернулися на МАЗ. Близько року вели переговори, але каші так і не зварили. Щоб виправдати розробку машини абсолютно нового для себе класу, МАЗу цікаві великі замовлення, хоча б від 500 штук. Прикордонникам стільки не потрібно.

СОЛДАТ ДРУГОГО РОКУ

МЗКТ не був би самим собою, якби при перегляді конструкції не створив, по суті, іншу машину. МЗКТ-5002 00 зразка 2014 від першого варіанту відрізняється практично всім.

Машину полегшили, зробили коротше і нижче: тепер за габаритами вона майже збігається з ГАЗ-66. У межах бази розмістили 215-сильний турбодизель ЯМЗ-53452. Дорожній просвіт залишився великим. Спереду і ззаду – незалежні підвіски на підрамниках із закріпленими на них редукторами власного виробництва. Колеса приводяться в рух через півосі з карданними шарнірами. Кути роботи шарнірів цілком щадні, причому навіть при повних ходах коліс.

Інженери посилили раму, виготовили нові мости (із застосуванням алюмінію). Полегшили маточини коліс: з’явилася можливість ставити вужчі і легкі колеса.

Змінилася і конструкція кабіни. Її маса зменшилася в півтора рази, робоче місце водія перекомпонував. Стало зручніше. Споряджена маса автомобіля знизилася з 7300 до 5800 кг. Хороший показник!

Характеристики передньої і задньої підвісок відмінно узгоджені між собою. Різниця в плавності ходу на навантаженому машині і на порожній, як стверджують заводчани, мінімальна і точно краща в цьому класі машин.

Момент від поздовжньо розташованого мотора передається на пятиступенчатую коробку передач і далі через кардан на раздатку із зниженим поряд. З неї крутний момент розподіляється на мости. У кожному з них і в роздавальної коробці є блокування диференціалів.

На шасі легко встає практично будь типова надбудова (саме під такі габарити і вибирали розміри машини). Можна встановити звичайну платформу-кузов, рядовий кунг або модуль зі штабом управління. До речі, охотхозяйства вже потирають руки: вони мріють роздобути таку машину.

НЕ ТРЯСИ МЕНЕ

Якими якостями володіють вантажівки МЗКТ? Упевнений, що багато вкажуть на прохідність і вантажопідйомність. Все так. Але разом з тим шасі МЗКТ відрізняється прекрасною плавністю ходу. Адже на них возять ракети – вироби ніжні й тендітні.

МЗКТ багато років доводив характеристики підвісок до ідеалу. Мало хто про це замислюється, але в питаннях плавності ходу «Волат» – король серед вантажівок. Ця фірмова риса повною мірою перейшла у спадок і молодшому «Волат».

Я проїхав з десяток кілометрів по багатою на вибоїни грунтовці, причому в кузові, щоб зрозуміти відчуття бійця. Так от, незалежні двохважелі пружинні підвіски чудово проковтують усі ями і вибоїни.

По своєму досвіду знаю, що в «шишиге» і в «Садко» трясе, а мінська машина дарує відчуття легкового автомобіля – в цьому МЗКТ поза конкуренцією.





Більше новин


Прокоментуй новину