В Україні можуть змінити правила ввезення автомобілів

У кінці серпня 2019 року закінчується термін дії пільгового періоду розмитнення автомобілів на єврономерах, після чого водіїв “евроблях” почнуть штрафувати на дуже великі суми за несвоєчасне розмитнення. Президент України Володимир Зеленський, йдучи назустріч “євробляхерам”, вніс до Верховної Ради законопроект про відкладення штрафних санкцій ще на три місяці. Однак парламент може не встигнути розглянути цей законопроект.

Апостроф з’ясував, які є варіанти виходу з даної ситуації, і як у принципі слід вирішувати питання розмитнення “євроблях”.

Олександр Швець зазначає, що відстрочка штрафів – це тимчасовий захід, який не вирішує по суті самої проблеми розмитнення. Адже, за його словами, в Україні найдорожчі автомобілі в Європі, та й, мабуть, на всьому пострадянському просторі. Чому? – Дороге і, головне, непрозоре розмитнення: “Потрібно прибрати зарегульованість: приїжджаєш у сервісний центр, показуєш документи на автомобіль, за скільки ти його купив. Щоб не було всіх цих плаваючих коефіцієнтів, оцінки (вартості авто) – відповідно заплатив якийсь відсоток. А ще краще – фіксована сума”.

Що з цього приводу думає нова влада (або, точніше, політична сила, яка в найближчому майбутньому, швидше за все, стане такою)? “Апостроф” спробував дізнатися в прес-службі “Слуги народу”, чи є у партії будь-які напрацювання щодо законодавства, яке стосується авто на єврономерах, однак, на жаль, станом на момент написання матеріалу, відповіді на це питання та і не було.

Однак не виключено, що такі напрацювання все ж є. Принаймні, як повідомив Олег Назаренко, на прохання президентської команди він готує пропозиції щодо “автомобільного” законодавства, в якому, за його словами, є багато недоречностей. Так, зазначив експерт, в Україні скасована сертифікація автозапчастин, але не автомобільних аксесуарів, наприклад, гумових килимків. Також скасована сертифікація нових автомобілів, а радіообладнання, яке встановлено в авто, – ні.

Олег Назаренко також вважає, що потрібно відмовитися від мит на автомобілі з ЄС, оскільки між Україною та Євросоюзом діє режим вільної торгівлі. При цьому мита на авто, на його думку, в принципі, не потрібні. “Потрібно скасування всього, що залежить від адвалорної вартості (те, що визначається у відсотках від митної вартості товару, – “Апостроф”) автомобіля, тому що вона дає можливість маніпулювати. Чому виступають проти акцизу? – Тому що акциз не дає можливості маніпуляції. А у цих “рєшал” є свої кінці на митниці. Якщо ми ліквідуємо всі податки, які залежать від відсотків, ми не залишимо можливості для заниження вартості”, – розповів фахівець.

Таким чином, за його словами, потрібно скасувати мито, а також ПДВ, і залишити навіть не акциз, а так званий автомобільний податок, прив’язаний, наприклад, до обсягу двигуна – 1 долар за 1 кубічний сантиметр. “Хочеш просто їздити, а не понти колотить, – заплати 800 доларів за Smart єдиний податок. Це що, великий податок, якщо платили тільки по 1 тисячі доларів за ввезення “бляхи”? А хочеш понти і їздити на 6-літровому “Кадилаку”, – заплати 6 тисяч доларів”, – резюмував експерт.


Не пропустіть