Водіям пора готуватися до багатокілометрових заторів

Жителі десяти міст світу з найбільшою завантаженням на дорогах проводять в пробках до 100 годин на рік. Такі дані наводить компанія INRIX (належить холдингу Porsche), яка досліджує проблеми трафіку по всьому світу.

У топ-5 списку з найбільш «жорсткими» пробками потрапили Лос-Анджелес, Москва, Нью-Йорк, Сан-Паулу і Сан-Франциско. Жодного з українських міст в рейтингу поки немає, проте наші урбаністи переконані: якщо автомобілізація і далі буде йти нинішніми темпами, як це, жити в пробці, дізнаємося і ми.

«Плата за автомобіль» – 40 хвилин в день
Згідно оцінок експертів-транспортників, середній час поїздки в Києві в умовах завантаженої мережі становить близько 1 години. При цьому така ж відстань вночі долається за 15-20 хвилин. «Ця дельта між 1 годиною і умовними 20 хвилинами – час, який ми витрачаємо все разом на те, щоб була можливість доїхати кудись на особистому автомобілі. Це така плата», – каже Autonews.ua директор компанії по транспортному моделюванню «А+С Україна» Дмитро Беспалов.

В цілому, в порівнянні з іншими світовими столицями, в Києві ситуація із завантаженістю доріг непогана. Весь негатив від пробок в основному відчувають тільки люди, які живуть на лівому березі, а працюють на правому – мости у нас «вузьке» місце. Решта більш-менш можуть роз’їхатися, особливо, якщо користуються сервісами типу Waze або Google Traffic Jams, щоб дізнаватися, де пробки. Хоча трапляється і так, коли місто стоїть – по п’ятницях перед довгими вихідними, або коли на ремонт закривають кілька магістралей.

До 2025 року будемо добиратися на роботу по 1,5 години
Однак уже зараз, за ​​словами експертів, динаміка спостерігається вкрай негативна. Її посилює як «гальмуюча» в своєму розвитку інфраструктура, так і різко зростаюча автомобілізація.

«Ми бачимо, що автомобілів стає більше, і ми рухаємося саме в бік найгірших антилідерів рейтингу міст. За нашими розрахунками, якщо Київ буде і далі будуватися, але при цьому не буде розвивати транспортну інфраструктуру (а швидше за все, розвивати не буде, тому, що ми, в основному, тільки ремонтуємо), то до 2025 року середній час поїздки збільшиться до 1,5 год.

А ще є підозра, що всі дизельні автомобілі, від яких Європа планує відмовитися до 2025 року, опиняться у нас на «єврономерах». Європейці від них будуть відмовлятися, а у нас вони стануть ще дешевше.

І якщо так станеться, якщо автомобілізація буде рости ще стрімкіше, то ми ризикуємо отримати середній час поїздки в 2 години! Це сильно змінить вигляд міста – почнуть переміщатися офіси, стане змінюватися спосіб життя городян», – прогнозує Дмитро Беспалов.

Якийсь запас є у київського метрополітену. У 2011-12 роках він перевозив близько 1,7 млн ​​пасажирів на добу, а зараз приблизно 1,5 млн. Але цей же «запас» і буде утримувати багатьох від користування метрополітеном. Погодьтеся, не всі погодяться терпіти тисняву, коли буде спокуса за умовну 1000 євро купити «бляху» і їздити на ній.

Вихід – «банити» особисті автомобілі
Вихід з глухого кута транспортники бачать в тому, щоб українські міста брали курс на обмеження особистих автомобілів, як це роблять європейські муніципалітети.

«Якщо «банити» бензинові та дизельні автомобілі, постане питання, як людям реалізовувати свої поїздки. А для цього потрібен зручний, логічний, комфортний, передбачуваний суспільний транспорт (ОТ). Для людей, які не люблять ВІД, а таких насправді багато, робиться велоінфраструктура. У Києві більше 50% поїздок на автомобілях відбуваються на відстань до 6 км. А це потенційні велопоїздки. Так навіщо витрачати час на цю поїздку, якщо можна подолати цю відстань за 15 хвилин на велосипеді? Але я думаю, що навіть якщо у Києва буде необмежений бюджет, то розвиток інфраструктури піде по лінії індивідуального транспорту і традиційних дорогих мереж громадського, на зразок метрополітену. Тому, що великі бюджети і цікаво освоювати.

А ось коли мало грошей, тоді вже стає цікаво. Адже нагадаю, що у європейських муніципалітетів, хоч нам і здається, що вони багато живуть, дуже мало грошей. А тому їх рішення дуже прагматичні. Той же велосипед – не тому, що вони сильно люблять велосипеди, а тому, що вони дуже економні. Що в підсумку і відбивається на загальній зручності для всіх», – підвів підсумок в коментарі Autonews.ua



Не пропустіть