Дорожнім патрульним «заборонили працювати як раніше»

Київських копів масово відправляють на курси регулювальників. При цьому жезли, згідно з новими правилами дорожнього руху, тепер не можна застосовувати для зупинки транспорту. На думку столичних патрульних, нові ПДР створять незручності роботі копів, а юристи називають це рішення «нерозумним», пише avtoblog.ua

З 4 квітня набула чинності постанова Кабміну, що вносить зміни до правил дорожнього руху про обмеження функцій жезла. Згідно з ними, поліцейським заборонено зупиняти транспорт жезлом, а використовувати його дозволяється лише для регулювання руху.

Як розповіли в МВС, нові правила відповідають міжнародним стандартам, і жезл давно не використовується в роботі органів дорожньої поліції в ряді європейських країн. «Зупинка транспортних засобів буде здійснюватися тільки жестом або сигнальним диском, а також за допомогою спецсигналів і гучномовного пристрою, встановлених на патрульній машині. Жезл можуть використовувати тільки регулювальники дорожнього руху», – сказали в прес-службі МВС. У самій же патрульній поліції не всім подобається таке нововведення.

«Тепер копам-регулювальникам доведеться носити з собою і жезл, і сигнальний диск, що не зовсім зручно», – розповідає поліцейський, який патрулює вулиці Святошинського району, Сергій. Функціональний розподіл на жезли і сигнальні диски не схвалюють і юристи. Адвокат Роман Марченко вважає дане рішення недоцільним і «нерозумним». «Це нововведення – марна трата бюджетних коштів, при яких доведеться закуповувати і жезли, і диски, в той час як жезл міг виконувати обидві функції», – упевнений юрист.

З новими ПДР сталися і зміни в службі патрульних – сьогодні копів масово відправляють на курси регулювальників. «Раніше під час нашого навчання регулюванню дорожнього руху практично не приділяли уваги. Тому на перехрестя відправляли патрульних з колишніх даішників і працівників підрозділу «кобра». А зараз створили спецнавчання по роботі з жезлом», – каже патрульний Сергій.

За його словами, в кожній роті повинно бути мінімум два регулювальника, а в батальйоні – 20. Таке збільшення кількості регулювальників Сергій не пов’язує з перекриттям руху для урядових кортежів, а лише з тимчасової необхідності до моменту створення дорожньої поліції.

«Хоча що стосується кортежів, то працювати по забезпеченню їх безперешкодного проїзду тепер доводиться оперативніше. Якщо раніше про час проїзду кортежу Управління держохорони повідомляло за день, то сьогодні нас інформують за лічені хвилини. Коли сформується дорожня поліція і забере частину роботи на себе – стане легше», – говорить він.


Не пропустіть