Як не варто заощаджувати на пальному: фахові поради автомобілістам
В умовах підвищення цін на пальне, які усі експерти нафтового ринку, до слова, називають економічно обґрунтованим, українські водії шукають шляхи зекономити.
Так, хтось намагається менше їздити, хтось обирає альтернативне пальне та газ, а хтось, як столичний мер Віталій Кличко, пересідає на велосипеди. Проте подібні сценарії економії не є універсальними, і багатьом українцям, які, зокрема, працюють водіями і не можуть відмовитися від керма, доводиться все ж миритися з цінами.
Окремі винахідники, як розповіли нам експерти, інколи з метою економії та за допомогою всезнаючого Інтернету вдаються до певних ненадійних і навіть небезпечних “методик” впливу на авто, аби зменшити розхід пального.
УНН з цього приводу поспілкувався з фахівцями, зокрема, запитав порад, як не варто заощаджувати на пальному, у провідного оператора нафтового ринку — мережі АЗК WOG.
Тож наводимо перелік небажаних “методів” економії, які не лише не виправдовують очікувань водіїв, що на слово повірили Інтернет-форумам, а й можуть призвести до поломки авто.
Порада 1. Збільшення тиску в шинах
Деякі автомобілісти радять збільшити тиск в шинах, бо в цьому випадку зменшується площа контакту з дорожнім полотном, і, відповідно, зменшується тертя, що, на переконання окремих водіїв, призводить до економії пального. І хоча дійсно такий крок може позитивно позначитися на кількості витраченого бензину, однак у такому випадку треба розуміти, що збільшення тиску у шинах неодмінно призводить до збільшення навантаження на деталі підвіски (її частіше доведеться ремонтувати) і дискомфорту під час поїздки (нерівності дорожнього покриття будуть відчуватися сильніше). Та найголовніше те, що перевищення допустимого тиску в шинах призводить до збільшення гальмівного шляху, що, звичайно, є небезпечним.
Порада 2. Присадки та електронні “поліпшувачі”
Завзяті комерсанти-винахідники часто пропонують водіям “чудодійні” присадки, а також певні електронні гаджети, які обіцяють економію пального і одночасне збільшення потужності двигуна. У більшості випадків склад таких присадок, як правило, нейтральний стосовно рідини-носія і не робить ані найменшого впливу на роботу мотору. Те ж саме стосується і електронних “покращувачів” — від них немає жодної користі. Тому варто не експериментувати задля своєї ж безпеки.
Порада 3. Чіп-тюнінг
Сучасні двигуни легко піддаються перепрограмуванню. Використовуючи неофіційне програмне забезпечення, гаражні майстри пропонують, зокрема, і знизити витрату пального. Однак тут потрібно розуміти, що поліпшення одного параметра зазвичай призводить до погіршення іншого. Так, при зниженні витрат пального може впасти потужність або крутний момент мотора, не кажучи вже про інші можливі неприємні несподіванки, які можуть виникнути в процесі експлуатації авто.
Порада 4. Негарантійне встановлення ГБО
Встановити газобалонне обладнання на авто сьогодні пропонує велика кількість компаній. Деякі з них — офіційно, з гарантією та за вищу ціну. Решта — в умовах сусідського гаражу, проте дешевше.
Зрозуміло, що жартувати з власною безпекою у цьому випадку не варто. Відповідно, якщо рішення про перехід на ГБО прийнято, не доречно економити на самому обладнанні та на послугах його встановлення. Мінімальні похибки “майстра на всі руки” щонайменше можуть призвести до появи запаху газу в авто, у гіршому випадку — до проблем в дорозі і навіть загорання.