Чому авто починає іржавіти і як цьому запобігти

B даній статті розповімо як з’являється корозія на автомобілі, як з нею боротися і дамо поради з видалення іржі на машині з особистого досвіду.

Чому автомобіль починає іржавіти?

Іржавіти здатне тільки залізо, які окислюються після з’єднання металу з водою. Корозія металу – це електрохімічний процес, при якому з анода (його роль виконує металевий кузов авто) емісуються електрони, які через електроліт (вода навіть з незначною домішкою солей) потрапляє на катод (металеві частини, які можуть приймати електрони). В результаті цього процесу залізо кузова машини і перетворюється в оксид заліза – тобто іржавіє, пише Автоблог.

А раз природа у “побутової” корозії електрохімічна, то будь-які стики і відколи фарби до металу – все це потенційні місця корозійного ураження. Варто там з’явитися електроліту у вигляді води – і іржавіння не змусить себе чекати.

Розуміння процесу корозії дає нам інструменти для боротьби з нею. Так як кузов машини зроблений з заліза, то анод і катод знайдуться завжди, а ось з електролітом ми повинні щось робити.

До речі, саме через більшу насиченість різними солями хімічних реагентів, які використовують комунальні служби взимку, машина і починає посилено іржавіти в цей період.

Шляхи боротьби з корозією

Людство придумало бар’єрний захист від корозії, який не допускає фізичного контакту металу з зовнішнім середовищем, і протекторний.

Бар’єрний захист – це фарба і лак, все, що захищає поверхню від атмосфери. Принцип протекторного захисту полягає в іншому: окислюватися повинен “жертовний” метал – наприклад, цинк, що знаходиться зі сталлю в безпосередньому контакті. В результаті електрохімічної реакції кородує цинк, а не залізо. Подібне покриття ефективно навіть при наявності дефектів, а захист працює тим довше, чим товще шар цинку.

Всі ми знаємо про хорошу стійкість до корозії оцинкованих кузовів, яскравий приклад – автомобілі Ауді 80 і 100, які навіть через 30 років знаходяться в хорошому стані.

Розповімо про шляхи боротьби з корозією.

Перший шлях – пасивний. Необхідно покрити метал кузова ізолюючим покриттям – тобто заґрунтувати і пофарбувати. Цей процес є найбільш ефективним способом попередження корозії – але необхідно постійно стежити за цілісністю захисного покриття, перевіряти його на дрібні пошкодження – тріщини, удари і відколи на кузові. Також до цього шляху відносять заходи, пов’язані з чистотою машини – мийка (раз в два тижні) і періодична обробка воском покриття машини – по воску вода швидше стікає з покриття.

Другий шлях боротьби з корозією називається активним і заснований на використанні різних покриттів на метал. Для цього застосовуються мастики, герметики та антикорозійні матеріали. В основному ці препарати використовуються на найбільш схильних до небезпеки корозії ділянках машини – днищі, порогах, арках. Додатковий захист ефективний, тільки якщо наноситься на абсолютно чисті і сухі поверхні, інакше під плівкою захисту може залишитися вода, яка буде продовжувати процес корозії.

Третій шлях – електрохімічний – використовується рідше, через високу вартість і необхідність постійного живлення встановленого додатково електронного приладу. Грубо можна сказати, що завдяки зміні електродного потенціалу, процеси корозії в автомобілі починають проходити тільки в певному місці, і катодом тепер є не кузов машини, а спеціальний електрод, який і іржавіє замість неї.

Всі шляхи захисту кузова ідеально взаємодоповнюють один одного, але іноді трапляється промашка і процес появи іржі показує себе у всій буро-рудій красі. Тут потрібно діяти оперативно, тому що запустити процес корозії просто, а от позбутися від нього набагато складніше.

Як видалити іржу з автомобіля

Насамперед, потрібно ретельно видалити іржу. Для цього використовується слабкий лужний розчин кислоти, яким обробляється іржа, а потім вона видаляється механічно (шкіркою або металевими щітками). Ретельно дотримуйтесь вимог інструкції, бо кислота досить агресивна і просто роз’їдає іржу зсередини, і цей процес потрібно вчасно зупинити.

Також ефективні перетворювачі або модифікатори іржі, які в результаті хімічної реакції перетворять оксид заліза в танат заліза, який є більш стабільною речовиною. Якісні модифікатори містять полімери і виступають в ролі грунтовки. Недоліком є ​​те, що якщо оксид металу не буде опрацьовано в усьому обсязі і залишиться, то процес корозії буде тривати.

Зараз в магазинах легко знайти перетворювачі іржі різних видів. Вартість їх не висока. Процес обробки простий: спочатку зашкурюємо пошкоджене місце до чистого металу, потім наносимо склад перетворювача іржі (можна пензликом) і залишаємо на час до 12 годин залежно від інструкції. Не лякайтеся, коли очищена ділянка стане зеленим кольором, – це працює модифікатор іржі.

Джерело avtoblog.ua