Український завод завершує випробування ще одного бронеавтомобіля (фото)
Як уже повідомляв AUTO-Consulting, ПАТ “Ленінська Кузня” активно працює над програмою створення власної “лінійки” броньованих автомобілів. Початком її стане сімейство бронеавтомобілів-амфібій “Тритон”, яке було показаний на торішній виставці “Зброя та Безпека”. Але, як стало відомо AUTO-Consulting, “Тритон” підготували і в сухопутному виконанні.
Дослідний зразок сухопутного “Тритона” якраз пройшов випробування. Але його готують не як десантний броньовик, а додатково оснастили мобільним комплексом наземної розвідки і РЕБ “Джеб”. Броньований комплекс розвідки дозволить моніторити простір в радіусі кількох кілометрів і засікати несанкціоновані цілі.
Машина оснащується станцією постановки радіоперешкод “Анклав”. Антена РЛС комплексу “Джеб” розміщується на підйомній щоглі висотою на 4,5 м, на щоглі також розміщені відео – і тепловізійна камери. Щогла може зніматися і розміщуватися окремо від машини, пульт управління РЛС також може виноситися на відстань до 100 метрів від машини. Автономне опалення та дизель-генератор дають можливість вести приховане спостереження безперервно до 7 діб.
В ролі озброєння “Тритон” оснащений бойовим модулем ОБМ, також розробки заводу «Ленінська кузня» з 12,7-мм кулеметом НСВТ і автоматичним гранатометом.
Це легкий бронетранспортер з колісною формулою 4х4, в конструкції ходової частини використані елементи БТР-80.
«Тритон» має масу платформи в 8 т і оснащений дизельним двигуном Volvo TAD620VE потужністю 211 к. с. і об’ємом 5,7 л і автоматичною трансмісією Allison 1000 СР.
Максимальна швидкість по шосе досягає 110 км/год, запас ходу – до 700 км. Заявлено балістичний захист корпусу рівня STANAG 4569 Level 2.
“Тритон” має досить специфічну конструкцію бронекорпуса із середнім розташуванням дверей. Може перевозити 8 десантників і 3 члени екіпажу. За своєю суттю, сухопутний “Тритон” – це повний аналог “Дозор-Б” як за характеристиками, так і за призначенням.
Частково він навіть дублює “Козак-2”. У цьому зв’язку, звичайно, виникає питання: а чи не краще було збільшити обсяги виробництва “Дозорів”, а не готувати ще один БТР в тому ж самому класі? Тим більше, що, за повідомленням ряду ЗМІ, Державна прикордонна служба України замовила 62 бронеавтомобіля «Тритон» з комплексом наземної розвідки «Джеб» в рамках програми облаштування українсько-російського кордону.
А ось плаваючий “Тритон” цілком міг би знайти своє місце в підрозділах ЗСУ та прикордонслужби. Але в силових відомствах чомусь пішли на створення конкуренції між різними виробниками бронетехніки. Подивимося, що з цього вийде.