Кросовери встигли «вбити» багато гарних автомобілів. Само через ці несправжні позашляховики кожного року до «червоної книги» потрапляють мінівени та універсали. Але деякі «могікани» світу практичних сімейних автомобілів ще лишилися. І саме про них вирішив розповісти MMR.
До нашої добірки потрапили моделі, які за своїми споживчими властивостями не поступаються, а іноді навіть перевершують, кросовери. Тим більш, якщо мова йде про невеликі «паркетники» B-сегменту, такі як Peugeot 2008 чи Skoda Kamiq.
Так, універсали та мінівени зазвичай мають невеликий дорожній просвіт. Але ж і кросовери дуже часто не можуть похвалитися гарним кліренсом та іншими показниками. Наприклад, під днищем гібридної Toyota C-HR за паспортом всього 142 міліметра. До того ж в Україні автомобіль пропонується виключно з приводом на передні колеса. А об’єм багажника такого авто – менше 300 літрів.
Тож, може краще замість такого «позашляховика» обрати автомобіль з нашої «десятки»? Вирішувати вам.
Volvo V60 Cross Country
Volvo V60 в модифікації Cross Country – це, мабуть, найкращий в Україні універсал підвищеної прохідності. Модель побудована на тій самій платформі, що й XC90 – найбільший кросовер в лінійці шведської марки.
У список оснащення увійшла система допомоги при спуску, контролю стійкості в поворотах, електронна система стабілізація і автопілот, що працює на швидкостях до 130 кілометрів за годину.
Кліренс у версії Cross Country на 75 міліметрів більший ніж у звичайної V60. Він дорівнює 212 міліметрів. Це більше, ніж, наприклад, у Renault Duster.
Skoda Octavia Combi
Skoda Octavia в кузові Combi – найбільш продаваний універсал в Європі. І це недивно. Автомобіль має місткий багажник. До того ж «Комбі» може оснащуватися повним приводом.
Восени 2019 року було презентовано нове покоління «Октавії». Чеський виробник представив автомобіль, який по оснащенню не поступається більш дорогим моделям Volkswagen. І деякі експерти припустили, що ціни на нове покоління «Октавії» істотно виростуть.
Однак, судячи з усього, журналістам показали топове виконання новинки, яке дійсно буде коштувати дорого. А ось в базі нову «Октавію» можна взяти за 21,5 тисяч доларів.
Обсяг багажника в новому поколінні Octavia Combi виріс на 50 літрів – до 640 літрів.
Peugeot Rifter
Rifter – нова модель Peugeot. Пасажирський мінівен прийшов на зміну «пиріжку» Partner.
Модель представлена в двох модифікаціях: довжиною 4,4 і 4,75 метра. Також доступні версії з п’ятьма і сімома посадочними місцями. Обсяг багажника стандартної модифікації складає 775 літрів. Максимальний, для подовженою версією зі складеним другим рядом сидінь, – 4 000 літрів.
У список оснащення «Ріфтера» входить мультимедійна система з восьмидюймовий сенсорним дисплеєм, підтримкою Apple CarPlay і Android Auto, навігаційна система з функцією відображення трафіку в режимі реального часу, проекційний дисплей і камера заднього виду.
Renault Lodgy
Renault Lodgy – це, за великим рахунком, той самий Logan, тільки в кузові «універсал» і з додатковим рядом сидінь.
Обсяг багажника «Лоджі» – 207 літрів. Так, це дуже мало. Але не забувайте, що в даному випадку мова йде про універсал з третім рядом сидінь. Якщо ж третій ряд прибрати, то обсяг багажника збільшується до 827 літрів. А це вже показник гідний уваги.
При цьому ціни на Renault Lodgy стартують з $16 300. Це найдешевший автомобіль у своєму класі в Україні.
Citroen Berlingo
Berlingo – це аналог Peugeot Rifter. Обсяг багажника стандартної версії Citroen Berlingo нового покоління становить 775 літрів, що на 100 літрів більше, ніж у попередника. У версії XL цей показник дорівнює 1 050 літрам.
На другому ряду в Berlingo встановлені три окремі крісла. Модель також комплектується третім рядом сидінь. У модифікації M вони фіксуються на одному місці, а у XL їх встановили на санчата з діапазоном регулювання 130 міліметрів.
Kia Ceed SW
Нове покоління Kia Ceed в кузові «універсал» дебютувало в 2018 році. Багажник новинки збільшили до 625 літрів. Це більше ніж, у попереднього покоління Skoda Octavia Combi. Хоча після зміни поколінь чеський універсал знову став лідером.
В багажнику – два органайзера. Ще в багажному відділені є гачки для пакетів, розетка на 12 вольт і спеціальні напрямні для фіксації поклажі.
Opel Combo Life
Opel Combo Life – це брат-близнюк двох інших пасажирських фургонів: Peugeot Rifter і Citroen Berlingo. А це означає, що тут такий самий величезний багажник, як і у побратимів.
При проектуванні нового Combo інженерам Opel було дозволено втілювати свої фантазії та ідеї тільки в передній частині «каблучка». Вся інша частина автомобіля повністю копіює родинні французькі моделі.
Opel підкреслює, що Combo Life розроблявся відповідно до вимог і стандартів, що пред’являються до звичайних легкових автомобілів.
Hyundai i30 Wagon
Hyundai i30 Wagon мало чим відрізняється від звичайного хетчбека. Власне, єдина відмінність – це багажник. Його обсяг становить 602 літра. А при складених сидіннях другого ряду вільний простір збільшується до 1 650 літрів.
У 2020 році з’явилася оновлена версія автомобіля. Її дебют повинен був відбутися на автосалоні в Женеві. Але через пандемію коронавірусу автомобіль довелося презентувати онлайн.
Ford Focus Wagon
Ford Focus в кузові «універсал» має місткий багажник – 608 літрів. При цьому автомобіль досить добре оснащений. У список устаткування входять:
- активні аеродинамічні жалюзі в решітці радіатора;
- адаптивні амортизатори по колу;
- система перемикання режимів руху;
- проекційний дисплей;
- адаптивний круїз-контроль з функцією повної зупинки і розпізнавання дорожніх знаків;
- система допомоги при активному маневруванні.
SEAT Leon Sportstourer
SEAT Leon Sportstourer – це модель споріднена з Skoda Octavia Combi. Іспанський універсал побудований на тій самій платформі. Але багажник в нього менший на 23 літри і складає 617 літрів.
В салоні – віртуальна 10,25-дюймова приладова панель та селектор автоматичної трансмісії. Крім того, вже в «базі» є електромеханічне гальмо стоянки, кнопка запуску двигуна, а також 8,25-дюймовий екран мультимедійної системи.
За доплату Leon Sportstourer можна оснастити 10-дюймовим тачскріном і вбудованою SIM-картою, а також функціями управління голосом і жестами.
автор Віталій Єрмаков, спеціально для MMR.net.ua