Названо 5 переваг автомобілів з кузовом седан порівняно з хетчбеками, універсалами, SUV та MPV

Седан – це триоб’ємний тип кузова легкового автомобіля з чотирма дверима, двома рядами сидінь (5 місцями), і багажником, структурно відокремленим від салону. Заднє скло у седані завжди жорстко закріплене у віконній рамці і не піднімається з кришкою багажника, хоча спинка заднього сидіння може бути або обладнаною лючком, або відкидатися для перевезення довгих предметів.

У статті з Вікіпедії зазначено, що термін «седан», ймовірно, походить від назви французького містечка Sedan, що спеціалізувалося в XIX столітті на виробництві дорожніх карет. Що ж, можливо. У будь-якому випадку це слово поширилося по всьому світі, окрім… самої Франції! Там, як і в інших романомовних країнах Європи, – Португалії, Іспанії, Італії, Румунії –  4-дверний тип кузова називається Berline / Berlina. Німеччина позначає седани словом Limousine, тоді як англійська мова використовує оригінальне слово Saloon (але це здебільшого в самій Англії або Ірландії).

У цій статті ми в MMR.net.ua вирішили приділити трохи уваги цьому найтрадиційнішому і найвпізнаванішому типу кузова, розказавши про 5 об’єктивних переваг седанів поряд з іншими автомобілями. Читайте про це далі.

  1. Зовнішній вигляд та імідж

Що там не кажи, але найвищий рівень естетичності завжди мали автомобілі в триоб’ємному кузові. Окрім седанів сюди відносяться ще купе, а також кабріолети / родстери. Триоб’ємний кузов – це той, де підкапотний простір, салон та багажний відсік являють собою чітко відмежовані три «об’єми», тобто окремо виділені частини корпусу машини. Не дивно, що саме автомобілі класу седан, купе, кабріолет чи родстер – це свого роду «класика жанру», це традиційні типи кузовів, в яких машини випускаються з самих витоків автопромисловості.

Втім, в даній статті ми говоримо саме про седани. І ви знаєте, у їх образі справді немає тієї пустутливості хетчбеків чи утилітарності універсалів, немає гіперболізованої сімейної орієнтації мінівенів та «бусів», немає тієї беззмістовної «надутості» кросоверів чи важкості позашляховиків… Седан це про стиль, елегантність, стрімкість, престиж… Вони органічні в будь-якому контексті, чи буде це поїздка в клуб або ресторан, чи сімейна вилазка на природу, чи бізнес-зустріч в столиці. Седани мають більше статусності та збалансованості у своєму вигляді, ніж інші автомобілі. Ця теза десятиліттями супроводжує автомобільну промисловість та культуру в усіх країнах світу, десь менше, десь більше. Проте вона є і витоки її цілком очевидні.

  1. Комфорт і приватність

Завдяки тому, що багажний відсік в седанах наглухо відмежований від салону, пасажири можуть насолоджуватися тишею і не відчувати звукового дискомфорту. Адже всі ті речі, які поскладані в багажнику, вся поклажа, інструменти, інвентар чи просто «мотлох» – все це стукається одне об одне, брязкає і рано чи пізно шумить при русі, маневрах, поворотах чи на нерівностях.

Хетчбек, універсал, мінівен чи SUV – неважливо! Усі ці авто є двооб’ємними, тобто пасажири знаходяться у тому самому просторі, що і багаж. А відтак, безпосередньо чують усе те, що відбувається в багажнику. Особливо це стосується експлуатації в Україні, де майже немає нормальних доріг і вулиць, де усе всіяно ямами, вибоїнами, колією та стиками – машина часто труситься, підскакує, і все, що є в багажнику, без кінця грюкає. Пасажири автомобілів з типом кузова «седан» позбавлені такого шумового насильства, бо знаходяться в салоні, тоді як багаж – в багажнику! Не дарма майже усі автомобілі представницького класу – це седани.

Окрім того, седани зберігають вищий рівень приватності для своїх власників, адже ніхто знадвору не побачить, що (або хто!) у вас є в багажнику. І не проб’є просто так каменем шибку, щоби дістати це.

  1. Практичність

Аеродинаміка триоб’ємного кузова працює таким чином, що повітряні потоки минають заднє скло, не надаючи сприятливих умов для завихрення пилюки, бруду, води на нього. Окрім безпосередніх спостережень, підтверджує цей факт відсутність у седанів (як і в купе чи кабріолетів/родстерів) заднього склоочисника. Кожен хетчбек, універсал, SUV, мінівен чи «бус» має його, але, оскільки він очищає дуже обмежену зону, то все одно вся задня частина авто завжди є «запилюченою», включно зі склом. Тим більше в Україні, де на вулицях і дорогах хронічно купа бруду, піску, землі, дорожніх реагентів (зимою) тощо. Седани ж позбавлені участі вічно бути в болоті ззаду, що робить їх практичнішим вибором у цьому плані також.

  1. Експлуатація зимою

Менш очевидний, але все ж цікавий момент – час прогрівання салону взимку. Нерідко буває, що в холодну пору року, ідучи вранці до замерзлої машини, дуже хочеться чим швидше сісти всередину і зігрітися. Тим паче, коли прийшлося ще розгрібати авто з-під снігу і льоду. Тут знову седани мають деяку перевагу.

З тієї причини, що салон і багажник у седанів повністю відсепаровані, «пічка» в 4-дверному кузові прогріває менший об’єм повітря, лише для пасажирів. І, як наслідок, робить це швидше. Для чого гріти зайвий куб повітря для інструментів чи дров? Ця різниця у часі прогрівання варіюється від мізерної до цілком собі помітної, коли мова іде про позашляховик, мінівен чи пасажирський «каблучок».

  1. Дещо краща економічність та безпека

Ми згадували вище, що аеродинаміка седанів дозволяє їх залишатися чистими ззаду, не забрьохуючи заднє скло пилюкою і брудом. Менш очевидною, проте також перевагою 4-дверок над 5-дверними машинами, є їх дещо менші (зазвичай) показники витрати пального, завдяки тій же таки кращій обтічності.

З огляду безпеки також можна додати декілька слів. Наявність за заднім сидінням седанів додаткового поперечного ребра жорсткості робить їх пасажирів більш захищеними при ударах в задню частину кузова. При перевертанні, менша площа даху седанів в деяких випадках сприяє вищій його витривалості. Чим не аргументи для вибору 4-дверного автомобіля на роль сімейного?


Не пропустіть