Топ-5 сімейних мікроавтобусів з пробігом у 2023 році на українському ринку

Знайти великий автомобіль для сім’ї чи родини, який би міг взяти на борт від 7 до 10 чоловік, надавши їм повноцінні посадкові місця з усіма зручностями – завдання не з простих, на перший погляд. Навіть великі «джипи» чи мінівени з подібною задачею впораються далеко не в усіх випадках. Зате мікроавтобуси саме створені для цього!

Завдяки своїм об’ємним кузовам і величезним вікнам такі машини дають повноцінне відчуття простору кожному пасажиру, навіть коли ви кудись їдете з повним переліком багажу. Мікроавтобуси також гнучкі у застосуванні – треба перевезти більше речей, ніж осіб? Будь ласка, легким рухом руки знімаєте одне, два чи всі крісла – і перед вами гігантський акваріум для перевезення будь-чого.

Деякі буси взагалі отримали непохитний авторитет шикарних бізнес-шатлів з дорогим оздобленням всередині і переліком опцій, характерних для продукту лише преміум-класу: мова насамперед про Volkswagen Multivan та Mercedes-Benz V-Class. MMR.net.ua зібрав для вас п’ятірку найкращих «бусів» з пробігом, на які варто звернути увагу у 2023 році.

Ford Tourneo Custom

  • Рік: від 2015;
  • Ціна: від $15 000.

Ford демонструє деякий компроміс з точки зору плавності ходу порівняно з іншими моделями у цьому списку – ззаду ресорна підвіска трохи «козлить» на дорожніх нерівностях. Хоча на версіях з довгою колісною базою це проявляється менше. Крім того, даний німецький «бус» не пропонує того рівня салонної трансформації, що буває у конкурентів в дорожчих виконаннях. Ба більше, в Україні знайти саме Торнео Кастом доволі тяжко: на нашому вторинному ринку повно комерційних Транзитів, «переколхожених» у «пасажира» найбезсовіснішим чином. Тому ми ставимо вживаний мікроавтобус Ford на останнє місце – адже справжніх Tourneo ще пошукай.

Втім, завдяки гострому рульовому керуванню, хорошим гальмам та системі векторизації крутного моменту (не у всіх виконаннях), що допомагає краще передавати потужність на колеса у поворотах, Ford Tourneo Custom вражає відточеністю їздових повадок. Керування як на сімейний «бус» тут просто відмінне. Якщо знайти хороший екземпляр, то радості від експлуатації не буде меж.

Renault Trafic SpaceClass

  • Рік: від 2015;
  • Ціна: від $14 500.

Схожа ситуація з французьким «бусом»  Renault Trafic. Наш дикий вторинний ринок вперто пересобачує комерційні фургони у «щось на кшталт мікроавтобуса» і такі варіанти ми, звісно, оминаємо. Відповідно, нормальні пасажирські Трафіки приходиться вишукувати з-поміж всякого барахла. З хорошого: Renault випускає преміум-виконання Trafic SpaceClass, яке розроблялося як бізнес-шаттл для приватних або корпоративних перевезень з підвищеним комфортом.

Щодо вживаних Trafic SpaceClass в Україні, то їх найімовірніше чекає участь універсального сімейного автомобіля. Якщо пощастить, то віднайдете машину з 175-сильним 2.0-літровим дизелем, автоматичною КПП, двома зсувними боковими дверми та подовженою колісною базою. Це буде надійна, комфортабельна, велика машина з високою ліквідністю і стабільним попитом. Проте реальні пробіги Рено Трафік на наших теренах часто перевалюють за 300 тисяч кілометрів.

Mercedes-Benz V-Class

  • Рік: від 2015;
  • Ціна: від $30 000.

Навіть за вживаний V-Class вам прийдеться віддати чимало. Але на це існує пояснення: за своїми габаритами та оснащенню преміальний мікроавтобус  впритул наблизився до масштабів флагмана Mercedes-Benz, моделі S-Class. Тут можна знайти версії з повним приводом, пневматичною підвіскою, панорамним дахом, ембієнт-підсвіткою по салону, високоякісним оздобленням, акустикою Hi-Fi тощо. Як кажуть, «Мерседес це Мерседес».

Зараз на «вторинці» дуже багато пропозицій на V-класи. Ціни за них гнуть безпрецендентні, тому ми не можемо поставити його на перше місце у списку. Щоби придбати дійсно хороший екземпляр, ймовірно, треба буде віддати хоча би $45 тис. З другого боку, за ліквідністю V-Class не поступається самому S-класові. Також радує те, що фургонів, які мімікрують під «буса», серед V-класа ви не знайдете – тут лише заводські пасажирські автомобілі. Всю гаражну самодіяльність в Україні на себе прийняв комерційний Vito.

Volkswagen Multivan / Caravelle (T6)

  • Рік: від 2016;
  • Ціна: від $27 000.

Коли мова заходить про преміальний мікроавтобус, більшість з пересічних громадян вимальовує в уяві чорний Volkswagen Multivan з затонованими вікнами та подовженою колісною базою. Це свого роду «золотий стандарт» сегменту, на який опирався кожен конкурент, коли розробляв свою модель. Подібно до Мерседеса, Мультіван завжди пропонував широченний вибір опціонального оснащення, серед якого повний привід, потужні дизельні двигуни, шкіряний салон і багато чого іще.

Volkswagen Caravelle – це менш розкішна модель, яка більше націлена на активний відпочинок (риболовля, серфінг, дайвінг тощо) та в певних модифікаціях може мати 4-рядний салон. І для Caravelle, і для Multivan покоління Т6 почало свій випуск з 2016 року і щоби придбати машину не зі скрученим пробігом, треба буде віддати 40 000 доларів США і то і більше. Втрачає ціну Фольксваген повільно, тому при перепродажі більшість з цієї суми повернеться.

Citroen SpaceTourer / Peugeot Traveller

  • Рік: від 2017;
  • Ціна: від $22 000.

Подібно до Volkswagen I Mercedes, мікроавтобуси Peugeot та Citroen надійно відсепаровані від комерційних родичів іншою назвою, тому ризик натрапити на якого-небудь «корча» тут відсутній. А от що відрізняє ці французькі «буси» від німецьких, то це значно більш демократична цінова політика. При чому сама ліквідність тут теж доволі висока, просто стартова вартість нового автомобіля нижча. Справа у тому, що саме в секторі преміальних мікроавтобусів Пежо та Сітроен раніше присутні не були, тому люди в перчу чергу шукають Multivan, і як наслідок, створюють більший попит на нього.

Втім, у випадку Citroen SpaceTourer чи Peugeot Traveller причин для критики надзвичайно мало. Навіть за відносно короткий період на ринку, ці машини зуміли довести свою продуманість, надійність, практичність та багатство оснащення. Можливо, вона не такі азартні для їзди, як Ford чи Volkswagen, зате їх комфортабельність і економічність може спробувати заткнути за пояс хіба що Renault Trafic.


Не пропустіть