Toyota продемонструвала інноваційну технологію фарбування автомобілів (Відео)

Японський концерн Toyota офіційно поінформував, що автомобілі цієї марки тепер фарбуються із застосуванням нової інноваційної технології.

На даний момент два заводи концерну в префектурах Цуцумі і Такаока використовують новий спосіб фарбування кузовів у виробничому процесі, при цьому скоро він буде інтегрований не тільки в технологічні ланцюжки інших підприємствах марки, але і буде доступний для сторонніх автовиробників.

Нова технологія являє собою відмову від використання стисненого повітря під час розпилювання – новизна в тому, що для нанесення фарби використовується ефект статичної електрики. Головна технічна складова – наконечник розпилювача, на якому розташовані близько 600 неглибоких канавок. Наконечник крутиться, і фарба, стікаючи по цим канавкам завдяки дії відцентрової сили і статичної електрики, розпорошується на деталь.

Плюсів у технології відразу кілька. По-перше, подібний спосіб дозволяє забезпечити рівномірне забарвлення деталі саме з невеликого з відстані (близько 10-15 сантиметрів, на такій відстані і створюється ефект статичної електрики). Це дозволяє швидко і якісно фарбувати дрібні деталі. По-друге, зменшується витрата лакофарбових матеріалів (втрати при фарбуванні колишнім способом могли досягати 30 і більше відсотків, при використанні нового втрачається тільки 5%), а по-третє, знижуються викиди вуглекислого газу в атмосферу. Концерн з Країни висхідного сонця вже підрахував, що в цілому по компанії викиди зменшаться на 7%.

Цікавим нюансом в технології є вирішення питання з необхідністю підтримувати відстань між деталлю і розпилювачем, що дорівнює 10 сантиметрам (саме на такій відстані ефект статичної електрики і працює). У Toyota придумали наступне: замість того щоб робот в лакофарбовій камері «слідував» розпилювачем за кожним вигином (виїмкою або опуклістю) деталі, керуючий комп’ютер просто змінює силу струму, забезпечуючи рівномірну витрату фарби і її розпорошення.


Не пропустіть