Карантин вдарив по АЗС
Попит на паливо в Україні впав на 15-20%. І це тільки початок, пише ukrrain.com.
Український паливний ринок переживає не кращі часи. Через карантин попит на нафтопродукти по всій країні впав на 15-20%, кажуть учасники ринку.
Найгірша ситуація в західному регіоні країни, де попит на паливо скоротився на 40-90%. Через це станції стоять.
Що відбувається на паливному ринку через коронавірус?
Українці зменшили закупки палива ще на початку карантину. З 16 по 19 березня продаж по країні знизився на 15-17%. Цю тенденцію підтверджують мережі WOG, ОККО, KLO і Socar.
«На початку, 16-18 березня, приріст продажів був колосальним, але вже з кінця тижня продажі стабільно впали. Популярним стало правило заправки повного баку одноразово, що дозволяє рідше заїжджати на АЗС,» – повідомила директор з комунікацій мережі KLO Анна Самойленко.
«Найбільшими “жертвами” карантину стали прикордонні і західні регіони України», – каже директор Консалтингової групи А-95 Сергій Куюн.
За його даними, в західній частині країни попит на нафтопродукти скоротився на 40%, а на станціях в районі прикордонних переходів – на 90%.
“Кордони закриті і всі наші заправки в Яремче, в Буковелі в Славському – порожні, там нікого немає – ні автобусів, ні автомобілів”, – скаржиться директор з комунікацій мережі WOG Олена Осипчук.
Два сценарії: оптимістичний і не дуже
“Сьогоднішня тенденція – тільки початок” ,- вважає Сергій Куюн.
За його словами, в квітні попит на нафтопродукти в Україні може впасти на 40-50%, хоча в тій же Італії через карантин заправки втратили 70-80% продажів.
З ним згодні далеко не всі.
«Логічно, що обмеження призведе до спаду. Але в прогноз 40-50% я не вірю. Ми очікуємо зниження попиту на 15-25%”,» – повідомив комерційний директор мережі Укргазвидобування Сергій Федоренко.
У будь-якому випадку, карантин переживуть не всі компанії, впевнений Куюн. За його прогнозами, через низький попит мінімум 25% станцій з низьким оборот клієнтів приречені, ще 10-15% – знаходяться в зоні ризику.
“Вихід на карантин для них неминучий. Не виключаю, що вони будуть скуплені більшими гравцями» – прогнозує Куюн.
Що буде з цінами
За даними enkorr, з кінця грудня по лютий 2020 року в Україні бензини і дизпаливо подешевшали в середньому на 2 грн / літр. До 11 березня ціни на стелах АЗС були в межах 25-26,5 грн, навіть не дивлячись на різкий обвал цін на нафту на світовому ринку. З тих пір до 24 березня ціни опустилися всього на 10-16 копійок.
“Падіння цін на березневі поставки з’їло зміцнення долара з 24 до 27 з гаком грн / літр, – пояснює Куюн. – Якщо березневе зниження з’їла девальвація, то сьогодні економіку АЗС вже щосили з’їдає зниження продажів”.
У будь-якому випадку ціни все одно відкотяться, але все залежить від курсу гривні.
“При нафти $ 25 барель і курсі гривні 28 ціни можуть знизитися на 2,5-3,5 гривень / літр від поточного рівня вже найближчим часом “, – вважає Федоренко з Укргаздобичі.
Приблизно таку ж оцінку дає і Сергій Куюн, тільки при курсі долара 30 грн. Але якщо долар буде по 28, бензин може подешевшати на 4,2 грн / літр, а дизельне паливо – на 3,7 грн, прогнозує він.
“Для довідки: якби не провал курсу, падіння цін на нафту і нафтопродукти в світі дало б зниження закупівельних цін в квітні на 6 і 5,5 грн / літр для бензину і ДТ відповідно”, – уточнив Куюн.