Роторний двигун Mazda зможе працювати на водні

Mazda Motor розробляє новий роторно-поршневий двигун (РПД), що працює на спалюванні водню. Таку інформацію опублікувало японське видання BestCarWeb.

Mazda багато років експериментує з водневими роторними моторами. Досліди в цій сфері компанія почала ще 30 років тому. Першою ластівкою став представлений на Токійському автосалоні 1991 року концепт HR-X. У 1993-му пішов проект HR-X2. У тому ж році з’явилася дослідна Mazda MX-5 з таким мотором, а першим на дорожні тести вийшов седан Capella в 1995 році.

У 2003 році японська компанія представила прототип Mazda RX-8 Hydrogen RE. Продажі її серійної версії планувалося почати в 2008-му, але цього так і не сталося. У 2005 і 2007 роках інженери створили концепти на базі Premacy, але в серію вони теж не пішли.

Одна з технічних проблем водневого палива полягає в тому, що воно передчасно запалюється і схильне до детонації, тобто неконтрольованого горіння. Однак через свою конструкції роторний двигун не має теплових плям, тому він сумісний з водневим паливом: воно горить в ньому рівномірно.

Правда, при спалюванні водню виділяється менше тепла, так що і потужність такого ДВЗ нижче. Наприклад, Біпаливний Mazda RX-8 Hydrogen RE розвивала 210 к.с. на бензині і всього 109 к.с. на водні. Однак якщо згадати, що тепер японська компанія планує використовувати РПД в складі гібрида для підзарядки батарей, то таке обмеження відходить на другий план.

Раніше в серпні з’явилися патентні зображення нового роторного купе в стилі концепту RX-Vision 2015 року.

У липні представник Mazda Масахиро Саката повідомив, що компанія все ще розглядає можливість використання роторного двигуна, але терміни його впровадження в даний час невідомі.


Не пропустіть