Чи потрібна автоцивілка під час війни

В умовах воєнного стану обов’язок наявності страхового поліса не скасовувався. Відповідальність за відсутність автоцивілки також не відмінялась. Штраф за відсутність полісу відповідно до ч.1 ст.126 КУпАП становить 425 грн.

По друге, основна мета обов’язкового автострахування – це гарантування потерпілим в ДТП відшкодування їхніх збитків. Тому у разі ДТП винний водій повинен буде виплатити збитки потерпілому з власно кишені. Як наслідок затягується повернення відшкодування винною особою, створюються додаткові конфлікти між учасниками ДТП та непотрібні судові спори. До того ж в теперішніх умовах розгляди справ у судах затягуються. Раніше ці проблеми «закривала» автоцивілка.

По третє, на даний час страхові компанії працюють і повертають страхові виплати у звичайному режимі. Більшість страхових компаній повідомили на своїх офіційних сайтах про продовження функціонування системи страхування та відшкодування страхових виплат. Водночас при відсутності стабільних надходжень за рахунок придбання полісів підвищується ризик платоспроможності страхових компаній.

Щодо придбання саме «паперового» полісу у приміщенні страхової компанії, то такої необхідності також немає. На сьогодні продовжує повноцінно діяти електронний поліс. Такий поліс можна пред’явити в електронному форматі з телефону або роздрукований на принтері.

Водночас багатьох цікавить питання чи відшкодує автоцивілка збитки, завдані воєнними діями. Звісно, що автоцивілка не відшкодує збитки, завдані воєнними діями. Проте автоцивілка ніколи й не передбачала відшкодування збитків, завданих війною. Такі умови діяли і раніше, і зараз. Таке відшкодування збитків буде здійснюватися через державні програми.