Експерти розповіли, що чекає український авторинок у 2024 році

В Інституті досліджень авторинку визначили, що відбувалося на ринку в 2023 році та склали прогноз на наступний рік.

Так, вторинний ринок впродовж 2023 року показував середньомісячний обсяг 80 тисяч перепродажів у місяць, з деякими коливаннями впродовж року, та повільним зменшенням обсягів ближче до зими. Наступного року слід очікувати подібних кількісних результатів щодо угод купівлі-продажу всередині країни. Драйвером зростання цього сегмента може стати імпорт автомобілів, якщо він зростатиме. Зазвичай кожні додаткові 10% обсягу імпорту створюють +2% обсягів на вторинному ринку. Щомісячний обсяг вторинного ринку слід очікувати на рівні близько 100 тис. угод.

Імпорт повільно, але впевнено зростав. Дефіцит автомобілів на внутрішньому ринку створює все більший відкладений попит на «свіжопригнані» легковики. Щомісяця цього року в середньому український автопарк поповнювався на 18 тисяч легкових машин з пробігом, з поступовим зростанням цього обсягу до 23,5 тис./міс. наприкінці року. Це дає підстави вважати, що наступного року цей тренд продовжиться, й кількість новоприбулих вживаних легковиків зростатиме й надалі.

Нові легкові автомобілі. Ініціативу в цьому сегменті все більше перехоплюють незалежні дилери, сформувавши доволі помітний підклас «майже нових автомобілів» — тобто фактично нових, однак за правилами вживаних, оскільки вони мали реєстрацію в країні відправлення (найчастіше — в Китаї). Щомісяця в середньому цього року відбувалося 5 тис. перших реєстрацій нових легковиків. Впродовж року це число помітно змінювалося — від 3,2 тис. до 6 тис.. Ймовірно, якщо «офіціали» не проявлять більшої гнучкості та кмітливості, ми продовжимо фіксувати збільшення частки релокованих з Китаю автомобілів, та зростання активності незалежних дилерів.

За даними Укравтопрому, за 2023 рік в Україні було зареєстровано майже 61 тис. нових легковиків, що на 60,6% більше ніж у попередньому році.

Джерело Інститут досліджень авторинку

Не пропустіть