В Україні вводять «Євро-6». Як зміняться цiни на авторинку
Нові та вживані сідлові тягачі для напівпричепів, автобуси, всі вантажні автомобілі, спецтехніка, а також нові легкові автомобілі, які подаються на першу реєстрацію, з початку 2024 року повинні відповідати нормам «Євро-6». Про це нагадують в Інституті досліджень авторинку.
Авто, які виконують цей екологічний стандарт на ринку ЄС з’явилися з 2015 року. Тобто, їхній граничний вік менший на 6 років, ніж тих машин, які дозволено ввозити зараз. Що своєю чергою встановлює мінімальну планку для цін на ТЗ, які підпадають під дію цих еконорм.
Не зачеплять ці зміни електромобілі (бо у них немає двигуна внутрішнього згорання), легкові авто з пробігом (для них залишається «Євро-2»), а також окремі ТЗ, які прибувають як гуманітарна допомога чи для оборонних потреб.
Середній вік для основних груп транспорту, які підпадають під регулювання екологічних стандартів «Євро». Ось який зараз середній вік імпортованих ТЗ:
- Вантажні до 3,5 т — 6 років
- Вантажні 3,5+ т — 9,2 року
- Сідлові тягачі — 9,3 року
- Автобуси до 24 пас. місць — 12,6 року
- Автобуси 25+ пас. місць — 13 років
Оскільки згодом вікова межа буде встановлена для цих ТЗ на рівні 10 років, відповідно найбільший вплив введення «Євро-6» матиме на вживані автобуси, оскільки їхній середній вік перетинає майбутню межу у 10 років, тож цей сегмент очікує загальне подорожчання (підвищення мінімальних цін на найдоступніші варіанти), але й певне (хоч і відносне) оновлення водночас.
Меншою мірою «Євро-6» вплине на вантажівки та сідлові тягачі — можна вважати що сегмент LCV взагалі не відчує змін, підсумували експерти.