Чого хочуть власники машин на єврономерах
Завтра, 6 вересня, громадська організація Авто Євро Сила планує провести в центрі столиці акцію під гаслом: За доступне розмитнення кожному українцю.
Акція, за словами організаторів, стартує з 06:00 і в ній нібито візьме участь близько 100 тис. машин іноземної реєстрації з усіх міст України. Вона пройде на площі біля Верховної Ради (ВР). Так само, заходи будуть проходити біля комітету ВР з питань митної та податкової політики, на вулиці Грушевського (під стінами КМУ), а також на Інститутській та Лютеранській вулицях, які примикають до Адміністрації президента.
Керівник громадської організації Авто Євро Сила Олександр Чернявський повідомив НВ Бізнес про те, що акція буде проходити до того моменту, поки керівництво країни не підпише меморандум, в якому прописані такі умови:
Доступне розмитнення для українців на всі іноземні автомобілі. За допомогою єдиного вікна і спрощеного механізму за прикладом європейських країн.
Легалізація всіх автомобілів європейської реєстрації, які вже завезені в Україну. Тобто встановити доступну ставку загальних платежів до бюджету.
Скасування “фальшивих” стандартів Євро-5 при ввезенні та реєстрації б/у автомобілів в Україні. Зробити це як в Європі: Євро-5 і Євро-6 тільки для виробництва нових автомобілів. Для машин з пробігом – тільки техогляд.
Зняти обмеження на перепродаж автомобілів на єврономерах всередині країни.
Негайно припинити репресії силових структур проти водіїв автомобілів на єврономерах. Повний мораторій на дискримінацію до остаточного законодавчого врегулювання. Також мораторій на репресії з боку ДФС підприємців, які стали жертвами нової системи автоматичного блокування податкових накладних.
“Наше завдання, щоб керівництво країни підписало меморандум. Тому вся тривалість нашої акції буде залежати виключно від них”, – пояснив Чернявський.
Нагадаємо, сьогодні українці можуть ввозити автомобілі іноземної реєстрації в режимі тимчасового ввезення або транзиту.
Тимчасове ввезення не особливо популярне через безліч нюансів. Його суть така, що на територію України на власному автомобілі в’їжджає громадянин Євросоюзу. Тут він нібито продає свій автомобіль (видає гендоручення на українця) покупцеві. При цьому кожен рік іноземець зобов’язаний вивозити і знову ввозити автомобіль в Україну. Також раз на півроку необхідно купувати в тій країні, де зареєстрований автомобіль, поліс обов’язкового страхування (50 євро) і проходити техогляд, без якого автомобіль знімуть з обліку. А в разі, якщо іномарка потрапить з яких-небудь причин в Україні на штрафмайданчик, то забрати її потім зможе лише формальний власник.
Інша схема, в режимі транзиту, дуже полюбилася українцям через свою простоту і зручність. Працює вона наступним чином:
В країну автомобіль іноземної реєстрації ввозить громадянин України. У більшості випадків машина оформляється на компанію в Литві, яка передає українцю право користування транспортним засобом за договором доручення на 50 років. Якщо потрібно, покупця-українця навіть можуть вписати в техпаспорт.
Термін перебування транзитної машини в країні становить 5-10 днів. У разі, якщо термін перебування перевищується, то співробітники податкової служби на кордоні виписують штраф в розмірі 8,5 тис. грн. При цьому в Україні для перевірки документів за транзитною машиною ніхто ганятися не буде, та й поліція не має доступу до баз ДФС, де документується все, що перетинає кордон.
У підсумку, єдина причина, яка змусить власника автомобіля іноземної реєстрації заплатити ці 8,5 тис. грн, залишається техогляд, який в ЄС необхідно проходити раз на п’ять років.
Тобто виходить, що транзит – це все одно порушення, хоч і адміністративне. Автомобільні юристи впевнені, що власники автомобілів європейської реєстрації не захищені в правах власності з точки зору українського законодавства. Договори, за якими вони купують ці автомобілі, не мають в країні юридичної сили. Тобто право використовувати транспорт для особистих потреб мають лише ті кандидати, хто його ввіз.
Також ці автомобілі загрожують і іншим автовласникам. Адже якщо власник машини з українською реєстрацією потрапить в ДТП з вини іноземного авто, то він ризикує не отримати грошову компенсацію на ремонт від винного.
І тим не менш, сотні тисяч українських громадян їздять на іноземних номерах через високі податки, які так і підштовхують порушити закон і купити машину на єврономерах.
Тому, чи готове буде керівництво країни прибрати ці схеми і дати українцям ввозити дешеві немолоді іномарки, побачимо в середу.