Чому не можна залишати автомобіль з АКПП на парковці без «ручника»

А ви замислювалися над тим, чому авто, оснащене автоматичною траснмісією, теж має «ручник»? Адже досить просто поставити селектор у положення Parking, і машина точно нікуди не поїде.

Річ у тому, що в положенні «P» вторинний вал АКП блокується невеликим штирем, не здатним витримати суттєве навантаження. Якщо ви паркуєте транспортний засіб на рівних поверхнях, це не так страшно. Якщо машина фіксується на схилі, то навантаження на цю деталь стає надмірною і рано чи пізно вона може зламатися, а машина поїхати в невідомому напрямку.

Крім того, й сама трансмісія постійно відчуває надмірну напругу. Тому на стоянці разом із режимом Parking потрібно використовувати саме «ручник», оскільки він задіює штатну гальмівну систему, яка витримує великі навантаження.

Іноді в гальмі стоянки можуть використовуватися і власні гальмівні механізми. Причому їхнє розташування також відрізняється різноманітністю. Як правило, гальмо стоянки блокує задні колеса. Однак існують варіанти із блокуванням передніх. Особливо сильно цим грішив виробник Citroеn.