Майстер розповів, яку небезпеку приховує хрип в коробці передач

Особливості коробок передач в старих автомобілях можуть бути різними. Але є деякі симптоми, які призводять до серйозного ремонту.

Експерт і керівник відділу оригінального сервісу «УкрАВТО» Олександр Чаленко, підказав на які моменти варто звернути увагу негайно і про що вони повідомляють.

Перша передача включається з хрускотом при швидкості вище 10 км/год, а друга передача на такій швидкості тягне з зусиллям. Через що може бути хрип?

Виходячи із симптомів, можна визначити кілька основних причин, через які це може відбуватися:

Конструктивна особливість механічної коробки змінних передач;
Несправність МКПП;
Несправність зчеплення.

Механізм, який забезпечує плавне перемикання передач за рахунок вирівнювання частоти обертання валу і шестерні називається синхронізатор. Також його завдання полягає в зниженні зносу зубчастих вінців муфти перемикання і шестерні за рахунок зниження ударних навантажень на зуби. Знижує акустичний шум (хрускіт, скрегіт), при перемиканні передач. Збільшує термін служби КП.

Розглядаючи конструктивну особливість, мова піде про коробки не зовсім сучасних, де відсутній синхронізатор на першій передачі або в коробці взагалі їх немає (несинхронізованих КП). Звертаючись до теоретичної частини, не складно уявити, що відбувається на такій коробці при включенні першої передачі під час руху. Частота вала і шестерні різна і вирівняти її можна тільки використовуючи прийом подвійного вижиму зчеплення «з перегазовкою». В іншому випадку, у нас не вийде включити передачу або ж це станеться з великим зусиллям, яке буде супроводжуватися хрускотом і скреготом з коробки. Тому рекомендація по експлуатації – починати рух з першої передачі, доводити оберти двигуна до таких, щоб досить було для перемикання на другу передачу.

Під несправністю МКПП, розуміємо знос або поломку муфт синхронізаторів. В даному випадку, необхідно звернутися в сервісний центр для відповідного ремонту. Необхідно буде знімати КП, розбирати і міняти зношені механізми і деталі.

Під несправністю зчеплення, розуміємо, що воно не до кінця вимкнене. Потрібна додаткова діагностика, перед тим як робити заміну.

Мабуть, це найпоширеніші несправності. Але по факту їх набагато більше. Тому, стикаючись з такою проблемою, необхідно негайно зверніться на сервісну станцію для проведення діагностичних і ремонтних робіт, щоб не посилювати несправність, якщо така є.

Джерело autonews.ua

Не пропустіть