Машина на газу: за і проти
У машини, двигун якої працює на газі, є цілий ряд істотних переваг. Наприклад, в 2-3 рази «чистіше» «вихлоп»: відпрацьовані гази автомобіля менш небезпечні для здоров’я і навколишнього середовища. Найбільш відчутним є економічний ефект від використання газу при постійному зростанні вартості бензину: газове обладнання легкового автомобіля окупається вже через 20 тисяч кілометрів пробігу. Але і це далеко не все. Газ по багатьом факторам переважніше інших видів палива. Наприклад, підвищена температура згоряння на одиницю маси знижує витрату, а через зменшення навантажень на деталі помітно збільшується ресурс двигуна і скорочується «угар» масла. Крім того, газові балони, які встановлюються в автомобіль, конструктивно розраховані на високий тиск і мають великий запас міцності і надійності, що виключає можливість їх руйнування при ДТП, тоді як паливні баки легко деформуються при аваріях, і розлився бензин може легко спалахнути. Тим не менш, доцільність встановлення газового обладнання продовжує викликати суперечки у автоаматорів. Основні аргументи противників ГБО зводяться до того, що газ вибухонебезпечний і має неприємних запах. Сама по собі газова суміш запаху не має, але для виявлення витоку її піддають одораціі – надають специфічний «аромат». Неприємний запах одоранту іноді може проникати в салон автомобіля навіть при повної герметичності системи. Усунути дефект досить просто: потрібно не рідше разу на місяць зливати конденсат в спеціальну ємність і не зберігати ганчірки, використані в процесі цієї операції, в салоні автомобіля. Іноді в неприємному запаху винні гази, що виходять з глушника. Але якщо бути до кінця відвертим, то і бензин пахне аж ніяк не трояндами. Варто визнати, що експлуатація Автогазобалонне системи автомобіля ненабагато відрізняється від звичайної. Необхідно просто знати особливості газового палива і виконувати деякі рекомендації фахівців. Самий проблематичний момент для машини, що працює на газі, – пуск двигуна. Автомобіль з інжекторним мотором завжди запускається на бензині. Що стосується карбюраторного двигуна, то тут є нюанси. Якщо машина експлуатується лише в теплу пору року, говорити нема про що – заводите на газі. А ось якщо користуєтеся авто при негативних температурах, перед тим, як поставити машину на тривалу стоянку (на місяць або ніч – значення не має), бажано заздалегідь перевести її на бензин, що значно полегшить запуск двигуна. Відносна тиша і відсутність детонації забезпечуються за рахунок того, що октанове число у газу вище, ніж у рідкого палива (близько 100 одиниць). В силу властивостей газу і конструктивних особливостей системи живлення на 5-7% знижується потужність силового агрегату і погіршується динаміка розгону, але при експлуатації автомобіля в місті ця різниця не дуже помітна. Зауважимо, що побутовим газом заправлятися не варто – він для цього не призначений. Не допускається і перевищення заповнення балона понад розрахункового, оскільки зростає тиск, що дуже небезпечно.