Шість міфів про стандарт Євро-5 в Україні

В Україні з 1 січня цього року діють нові екологічні стандарти Євро-5. Тобто, виробництво та імпорт автомобілів, що не відповідають Євро-5 в Україні заборонено, – пише «Економічна правда».

Гендиректор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко спростовує деякі міфи навколо “Євро-5” та роз’яснює, що дає українцям таке нововведення.

Міф №1: стандарту Євро 5 відповідають 7-8-річні авто з ЄС.

Неправда. Звичайно, поодинокі екземпляри, свого роду “пробні кулі”, автозаводи могли випускати і до вересня 2009 року, але масово автозаводи перейшли на випуск легкових авто Євро-5 тільки з вересня 2009 року (з жовтня 2008 року для вантажних авто).

А оскільки вже з липня 2009 року у він-коді вироблених авто вказуються цифри, що позначають рік випуску “2010” (така європейська практика), то з упевненістю можна стверджувати, що не тільки 7-8-річні авто, але й авто старше 2010 року випуску не відповідають екологічним стандартам Євро-5.

Міф №2: легкові авто Євро-1, 2, 3 можна переобладнати на Євро-5, встановивши газову установку Євро-5.

Неправда. Ніяка газова установка Євро-5 не є підставою для зміни екологічного класу двигуна і всі пропозиції встановити ГБО Євро-5 для зміни такого класу – шахрайство.

Міф№3: легкові авто Євро-1, 2, 3 підлягають переобладнанню на Євро-5.

Неправда. Переобладнанню взагалі не підлягають авто старше 2004 року випуску (було введено Євро-4).

І якщо переобладнання під Євро-2, 3, 4 можливо здійснити шляхом настройки електронної системи двигуна автомобілів (а також можуть встановлюватися прилади магнітної обробки палива або каталітичні нейтралізатори), то переобладнання під Євро-5 здійснюється тільки шляхом настройки ЕСУД (Електронна система управління двигуном) і паливної апаратури автомобіля.

Міф №4: переобладнати авто під Євро-5 можливо на будь-якому СТО.

Неправда. Згідно з відповідями автозаводів-виробників переобладнати легкові авто під Євро-5 можливо в більшості випадків тільки в заводських умовах. Переобладнання вимагає великих фінансових витрат і є економічно невигідним підприємствам.

Міф№5: японські авто теж з 2009 року відповідають екологічному класу Євро-5.

Неправда. Умовно, відповідні Євро-5 автомобілі, можна визначити наступним чином. Як правило – автомобілі європейського виробництва з 2010 року, виробництва США – в 2009 року. Але ось автомобілі японського, корейського та китайського виробництва дотягують до стандарту Євро 5 лише з 2013-2014 року.

Міф№6: екологічний стандарт Євро-5 нічого особливо не змінює і перехід на підвищені стандарти не впливає на здоров’я людини.

Неправда. СО (окис вуглецю) – це речовина негативно позначається на властивостях крові по переносу кисню; НС (вуглеводень) – впливає на слух, здатний здійснювати руйнівний вплив на озоновий шар; NОx (оксид азоту) – подразнює дихальні шляхи, слизову очей.

Оксиди азоту знижують прозорість атмосфери і сприяють утворенню туману, смогу, провокують кислотні дощі. Автотранспорт виділяє половину всього оксиду азоту, “виробленого” в результаті дії людини.

Тверді частинки (сажа, смоли) також сприяють появі смогу, осідають на дихальних шляхах тварин і людини. Згідно вимогам Євро-5 все це знижується на 25%, викиди сажі навіть не враховувалися раніше попередніми стандартами.


Не пропустіть