Коли запускається вентилятор системи охолодження?
Вентилятор радіатора охолоджує рідина (тосол або антифриз), завдяки підвищенню швидкості і об’єму повітря, що проходить через радіатор. Вентилятор, в основному, монтують між електродвигуном і радіатором в особливому кожусі. У конструкцію вентилятора входять чотири лопаті (може бути більше), що знаходяться на загальному колесі. До площини обертання під кутом монтують лопаті, щоб підвищити подачу повітря. Вентилятор має декілька видів приводу: механічний і електричний, гідромеханічний. Привід механічного виду являє собою безперервний привід від колінчастого ролика за допомогою пасової передачі. Такий привід володіє таким недоліком, як витрата потужності двигуна на обертання вентилятора. Механічний привід на сьогоднішній день не використовується. Привід електричного виду вважається найбільш популярним. Обертання вентилятора запускає електродвигун, який живиться від бортової системи автомашини.
Як управляється вентилятор з електричним приводом?
Система управління двигуном вентилятора в міру нагріву та підвищення температури двигуна контролює ступінь нагрівання і дає сигнал на включення при досягнення температури 92-96 градусів Цельсія. Температурний датчик визначає температуру рідини, яка охолоджує двигун. На сучасних автомобілях зазвичай монтують декілька датчиків: перший на виході електродвигуна, а другий на виході радіатора. У такому випадку вентилятор управляється за рахунок сигналів різних датчиків, підтримуючи температурний режим двигуна в сприятливій зоні. Від них подається сигнал в електронний блок, керуючий двигуном. Блок обробляє сигнали і при потребі включає вентилятор. Автомобілі, оснащені системою клімат контролю, як правило, використовують два вентилятори. І той і інший мають свої реле запуску, залежно від температури двигуна, працюючи спільно або окремо. Останнім часом реле включення замінюють електронним блоком управління, що забезпечує більш надійну і ефективну роботу.
Привід гідромеханічного виду представлений вязкостной або гідравлічною муфтою. Вязкостная муфта володіє безперебійним приводом від колінчастого ролика. Муфта блокується (зовсім або частково), коли збільшується температура силіконової рідини, яка поповнює муфту. Температура підвищується через підвищеної частоти обороту колінчастого ролика і завантаженості двигуна. Під час блокування муфти починає обертатися вентилятор. Однак блокування гідравлічної муфти здійснюється за рахунок зміни обсягу масла в даній муфті.