Дизельні двигуни поступово йдуть з ринку

І процес цей в країнах Європи набирає обертів: все більше підприємств переорієнтується на випуск електромоторів.

Одним з найбільш показових прикладів такої «переорієнтації» останнього часу став найбільший в світі завод PSA (Peugeot-Citroen), розташований на сході Франції. На підприємстві грунтовно взялися за переведення виробництва на виготовлення електродвигунів.

– Якщо в 2020 році на них випуск припадало лише 10%, то в цьому році він буде подвоєний – до 180 тисяч одиниць, а до 2025 року досягне 900 тисяч примірників, або більше 50% від пікового обсягу підприємства до пандемії, – повідомив Reuters.

І вже сьогодні очевидно, що виробництво дизельних двигунів для авто поступово, але сходить нанівець. Підтверджують це і процеси, що відбуваються на ринках ЄС. Так, за даними консалтингового агентства JATO Dynamics, вересень 2020 року став тією «точкою відліку», коли продажі автомобілів на альтернативних типах енергії – електромобілів і гібридів – перевищили продажі автомобілів з двигунами на паливі в ЄС.

Не останню роль в прискореному перекладі виробництва автомобілів на альтернативні види палива зіграв відомий скандал під назвою «дизельгейт» в 2015 році. Тоді автоконцерн Volkswagen звинуватили в використання спеціальних пристроїв в авто для заниження рівня токсичних викидів.

Однак, як відомо, у кожної благої справи може бути і негативна сторона. Експерти попереджають, що прискорене витіснення виробництва ДВЗ випуском електромоторів може привести до серйозних проблем в сфері зайнятості. Скорочення персоналу на виробництвах, в тому числі, кваліфікованих кадрів, не уникнути. А наслідки навряд чи потребують додаткових коментарів. У Німеччині, наприклад, у виробництві дизельних двигунів частка зайнятих становить майже 8% від усіх працюючих в автопромі країни.


Не пропустіть