Топ-7 не дорогих автомобілів, які не бояться зимової експлуатації і готові до неї

Кучугури снігу, замети, льодяні ковзанки та хуртелиця вимагають особливих навиків водіння, а також – боєздатних прохідних автомобілів. Надійні повнопривідні моделі з високим кліренсом, хорошою оглядовістю та розумно налаштованою електронікою – ось запорука затишного та безпечного пересування у суворих погодних умовах. Певна річ, чотири ведучих колеса це дуже важливий фактор у такому випадку, хоча майте на увазі: колісна формула 4х4 додає додаткової ваги машині і збільшує її як початкову вартість, так і експлуатаційні витрати. Тож це не було обов’язковою умовою нашої сьогоднішньої добірки.
А ось на що зверталась додаткова увага – так це на надійність і безвідмовність двигуна. Щоби він заводився навіть в суворий мороз. З цією метою були відсіяні усі дизельні та турбовані бензинові мотори – лише класичні бензинові «атмосферники» з хорошою репутацією! Отож, ми в MMR.net.ua провели аналіз ринку України та підібрали 7 найбільш доцільних моделей авто для зимової експлуатації, відштовхуючись від згаданих вище критеріїв і реалій кінця 2023 року.
-
Citroen C-Elysee
4-дверний седан В-класу славетного французького бренду насправді готовий до суворих умов експлуатації більше, ніж здається на перший погляд. Так, усі Citroen C-Elysee для українського ринку оснащуються металевим захистом двигуна, повнорозмірними пластиковими підкрилками, повнорозмірним запасним колесом, ущільнювачами на дверях «по колу» та підігрівом переднього скла в зоні очисників. Кліренс автомобіля становить пристойні 14 см.
Бюджетний седан Citroen від самого початку розроблявся як практичний і надійний транспортний засіб на «всі випадки життя». Він міцно зібраний, продуманий, зручний. В салоні використані якісні та зносостійкі матеріали, а ще інтер’єр C-Elysee здивує кількістю простору як на модель малого класу – чоловік зростом до 190 см зможе зручно розміститися «сам за собою». Оскільки це седан, то салон прогріватиметься доволі швидко, а невисока споряджена маса – 1090 кг – посприяє хорошій прохідності по снігу.
Переваги:
- Атмосферний бензиновий 1.6 (115 к.с.);
- Якість матеріалів та зборки;
- Практичний, просторий, комфортний.
Недоліки:
- Надто аскетичний в салоні;
- Шумоізоляція середня;
- Чіткість 5-ст. МКПП не найкраща.
-
Suzuki Ignis
Нажаль, для українського ринку мікро-кросовер Ignis наразі не пропонується з повним приводом. Проте навіть в передньопривідному виконанні цей малюк дуже здібний і легко долає багато перешкод – насамперед завдяки своїй легкості та малим габаритам. Дорожній просвіт Suzuki Ignis становить 18 см, геометрія кузова / шасі тут чудова – гляньте, заднього звису практично немає! А ще додайте сюди безкомпромісну японську надійність, високу посадку та чудову оглядовість – ось вам і чудове авто для зими.
Бензиновий атмосферний4-циліндровий двигун 1.2 видає потужність 83 к.с. та може бути спряжений з 5-ступеневою МКПП або безступеневою автоматичною трансмісією (варіатор). Перший варіант буде і економічнішим / екологічнішим, і більш динамічним, і дешевшим в експлуатації. Однак, якщо керувати сітікаром судилося дамі, то ми в mmr.net.ua готові визнати – краще обрати «автомат».
Переваги:
- Прудкий та маневрений;
- Економічний;
- Надійний.
Недоліки:
- Немає версій 4х4 для України;
- Слабка динаміка;
- Маленький багажник.
-
FIAT Fiorino
Італійський «чобіток» хоча має лише передній привід, насправді здатен показати себе на засніжених ділянках напрочуд добре. Знову ж таки, він легкий – споряджена маса лише 1170 кг – а ще дуже надійний і утилітарний. Чорний нефарбований бампер лише додає сміливості в суворих експлуатаційних умовах, а висока посадка і відмінна оглядовість завдяки великим вікнам, квадратній формі кузова та малим габаритам – дозволяють краще контролювати автомобіль. Дорожній просвіт – 18 см.
Оскільки мова саме про зимову експлуатацію, при чому особливо «жорстку», то ми рекомендуємо вибрати «пиріжок» FIAT з 1.4-літровим атмосферним бензиновим двигуном (77 к.с.) та 5-ступеневою МКПП. Це супер надійний та перевірений часом агрегат, який хоч і не вирізняється особливою економічністю – 6.9 л /100 км у змішаному циклі – зате має чималий ресурс та «живучість». Підвіска Fiorino, розрахована на сотні тисяч кілометрів в завантаженому стані, також витерпить снігові кучугури та льодові брили, в розумних межах, звісно.
Переваги:
- Витривалий, практичний, місткий;
- Прекрасна оглядовість;
- Зручна посадка водія.
Недоліки:
- Повільний;
- Бракує обшивки салону ззаду;
- Оснащення спартанське.
-
Skoda Kamiq
Хоча малий кросовер Skoda немає повного приводу та додаткового пластикового обвісу по периметру кузова для захисту, його високий кліренс (18 см), великі «пухлі» колеса 205 / 60 R16 та все ще компактні габарити дають йому неабияку перевагу перед багатьма іншими машинами. А якщо за додаткові 500 євро замовити підігрів передніх сидінь, підігрів форсунок омивача лобового скла = на додачу передні та задні болотники – то ціни вашому кросоверу Skoda не буде!
Насправді ми в mmr.net.ua помістили Skoda Kamiq до даної підбірки не тільки через його високий кліренс та хорошу геометричну прохідність. Ще одна суттєва причина – це надійний 1.6-літровий атмосферний бензиновий мотор (110 к.с.), який заведеться в будь-яку погоду. Він агрегатується з 5-ступеневою «механікою» або 6-швидкісною АКПП японського виробництва Aisin. Ці агрегати є дуже якісними і довговічними, при чому споживають паливо економно – в розмірі 6.0-6.4 л/100 км у змішаному циклі відповідно.
Переваги:
- Якість та надійність;
- Практичні «фішки» Skoda Simply Clever;
- Чудова безпека та економічність.
Недоліки:
- Ціни на комплектуючі на обслуговування;
- Немає повного приводу;
- Немає захисту кузова по периметру.
-
Mitsubishi Eclipse Cross
Зухвалий дизайн Eclipse Cross не заважає японському кросоверу бути напрочуд практичним, зокрема в тому, що стосується зимової експлуатації. Дорожній просвіт на рівні 18 см, надійний атмосферний 2.0-літровий бензиновий двигун та підігрів дзеркал і переднього скла – це тільки частина важливих чеснот цього Mitsubishi, які дозволять вам почуватися впевнено в суворих зимових кондиціях. А додайте сюди ще такий приємний штрих, як, наприклад, прикривання порогів дверми (ноги при посадці будуть завжди чисті) – і ваше серце розтане.
Є і ложка дьогтю. Насамперед гіркоти до загальної солодкої картини додає безступенева автоматична трансмісія Eclipse Cross – це варіатор Jatco, який відомий своєю примхливістю до своєчасного обслуговування та нелюбов’ю до бездоріжжя. А ще майже всі наявні в Україні Mitsubishi Eclipse Cross – передньопривідні. Всі ведучі колеса бувають тільки з турбомотором 1.5 (150 к.с.), що створює певний компроміс у виборі.
Переваги:
- Цікавий дизайн;
- Імідж бренду;
- Практичний, продуманий.
Недоліки:
- Лакофарбове покриття не стійке;
- Репутація АКПП Jatco.
-
Mitsubishi ASX
Після чергового рестайлінгу кросовер ASX виглядає напрочуд по-чоловічому. Вже 12 років він на конвеєрі, проте навіть зараз свого покупця машина знаходить. На пенеконання mmr.net.ua, популярному «японцю» допомагає залишатись затребуваним хороший баланс якостей, які завжди в ціні: це довговічність, грамотне проектування та практичність. Тут вивірена ергономіка, доволі просторий салон і високий кліренс – аж 19.5 см.
Щодо техніки, то в якості базової комплектації Mitsubishi пропонує для свого кросовера 1.6-літровий 117-сильний бензиновий атмосферний мотор. Трансмісія в такому разі буде 5-ступенева «механіка» з приводом на передню вісь. Бажаєте двопедальну модифікацію? Тоді відразу доплатіть за 2.0-літровий агрегат на 150 к.с. і за повний привід на додачу. Останній налаштований дуже розумно, плюс додайте ще сюди достойну геометричну прохідність – зимова експлуатація буде легкою.
Переваги:
- Прохідність, практичність, надійність;
- Імідж бренду;
- Ергономіка салону.
Недоліки:
- Лакофарбове покриття не стійке;
- Репутація АКПП Jatco.
-
Suzuki Vitara
Бренд Suzuki має прекрасну репутацію виробника надійних машин. Так, в Україні малий японський кросовер Vitara пропонується з 1.6-літровим атмосферним бензиновим двигуном (117 к.с.) – у виконанні Suzuki це практично вічний мотор. У парі з ним працює класична 5-ступенева механічна трансмісія або не менш надійний «автомат» Aisin на 6 передач. Кліренс кросовера дорівнює 18.5 см.
Власне, в базовій комплектації Gl ви отримаєте саме версію з МКПП та переднім приводом. Всі інші версії для нашого ринку оснащуються АКПП, хоча привід 4х4 доступний аж в топ-виконанні Gl+. Логічно, що саме базова модифікація є найекономічнішою – витрата бензину лише 5.8 л /100 км, а от ненаситнішою за інші є повнопривідна Vitara на «автоматі» – споживання пального в ній 6.5 л/100 км – і це при аналогічному двигуні та потужності.
Переваги:
- Першокласна добротність і надійність;
- Відмінне співвідношення ціна / якість;
- Практичний та зручний.
Недоліки:
- Повний привід лише у поєднанні з АКПП.