Топ-10 нових автомобілів у кузові «ліфтбек» у 2024 році

Ліфтбек – 3-об’ємний 5-дверний тип кузова легкового автомобіля, архітектурно більшою чи меншою мірою подібний до класичного седана, але з наявністю дверей багажника замість кришки. Тобто заднє скло підіймається при відкритті багажних дверей, а не фіксується в кузові. Відповідно салон і вантажний відсік не є структурно відділеними, як у седанів, а перебувають в одному просторі, як у хетчбеків / універсалів.

З автомобілями в кузові ліфтбек традиційно асоціюються моделі марки Skoda: Rapid, Octavia, Superb. Такий тип кузова поєднує деякі з переваг седанів (аеродинаміка, зовнішній вигляд) з перевагами хетчбеків (можливість трансформації багажного простору в об’ємі). З іншого боку, типовий ліфтбек не має тієї жорсткості кузова і тиші в салоні, що седан, однак і не є таким компактним і зручним для маневрування, як хетчбек. Тож як і у будь-чому, певні компроміси тут знайти можна, хоча в загальному прийнято вважати, що ліфтбек це дуже практичний і збалансований тип кузова. У даній статті MMR.net.ua ми розглянемо десять найкращих автомобілів, які позначаються як «5-дверний ліфтбек» і випускаються сьогодні різними виробниками.

10. Skoda Superb

Останнє покоління великого чеського ліфтбека перейшло у E-клас, адже має понад 4900 мм довжини. Хоча за шириною (1850 мм) і не скажеш, що флагману марки Skoda там є місце.  Ще одна спірна риса нової генерації Superb полягає у його тісній архітектурній спорідненості з Volkswagen Passat B9, а саме у використанні спільних кузовних панелей і деталей салону. Адже раніше Skoda Superb пропонував стриманий, витриманий і консервативний дизайн салону, при цьому останній був бездоганно оздоблений та прекрасно ергономічно продуманий. Тепер з точки зору стилістики інтер’єр (і екстер’єр) моделі дещо втратив, хоча в цілому Superb і далі виправдовує своє ім’я, будучи солідним автомобілем.

9. Peugeot 508

Peugeot 508 це стильний і високоякісний автомобіль, який на даний момент є флагманською моделлю відомого бренду. Сьогодні цей  5-дверний ліфтбек D-класу  пропонується в ЄС з такими силовими установками: 1.2 3-цил турбо (130 к.с.), 1.6 гібрид (180 к.с. або 225 к.с.), а також 1.5 дизель (130 к.с.). Кожна версія оснащується 8-ступеневою АКПП (гідротрансформатор), що передає тягу на передні колеса. На думку mmr.net.ua, найбільш оптимальною є plug-in hybrid модифікація 508-го з сумарною віддачею 225 к.с. Така здатна розігнатися до 100 км/год за 7.9 с, а максимальна швидкість її дорівнює 240 км/год. При цьому витрати бензину в змішаному циклі повинні становити 1.5-2.0 л/100 км. Також сильними сторонами французького ліфтбека є комфортне, але не позбавлене азарту шасі та дизайнерські безрамкові вікна дверей.

8. Hyundai i30 Fastback

Модель і30 завжди існувала у 2-х типах кузовів: 3- або 5-дверний хетчбек та 5-дверний універсал. Роль еквівалентного 4-дверного седана традиційно виконує Elantra. Однак в останньому поколінні своєї моделі С-класу корейці вирішили додати в лінійку кузовів ще одну версію, а саме: чудернацький ліфтбек з назвою і30 Fastback. Він має довжину лише 4455мм, що еквівалентно седанам меншого В-класу, а отже робить пропорцій цієї моделі своєрідно вкороченими в ділянці заднього крила. Об’єм багажника ліфтбека і30 Fastback дорівнює 450 літрів (у хетчбека і30 – 395 л), що доволі небагато як для ліфтбека класу С. Зате молодіжний  зовнішній вигляд разом з цією моделлю вам забезпечено, як і зручність у паркуванні короткого кузова.

7. Skoda Octavia

Здавалось би, автомобіль того ж сегменту і того ж типу кузова, але наскільки більш традиційною виглядає всіма любима Skoda Octavia на тлі Hyundai! Чеський 5-дверний ліфтбек С-класу нещодавно пережив рестайлінг і отримав більш стриманий дизайн передньої частини, з делікатнішою решіткою радіатора та більшими фарами головного світла. Усі люблять Octavia за високу якість, надійність, ліквідність і практичність. Щодо останнього аспекту, то Skoda «по класиці» пропонує набір корисних фішок, як-от парасолька, шкребок від льоду, шухлядка під переднім сидінням, тримач для карточок і т.д. А ще ліфтбек Octavia має величезний багажник об’ємом 600 л, який опціонально оснащується крутим органайзером.

6. Toyota Prius

Щоби досягти найбільш оптимальної аеродинаміки, силует кузова Toyota Prius, який технічно також відноситься до ліфтбеків С-класу, створили якнайбільш плавним. Звідси і враження, що перед нами дещо видовжений хетчбек, як-от Chevrolet Volt другого покоління, однак довжина Prius останньої генерації сягає аж 4600 мм (ширина – 1780 мм). Покращенню паливної ефективності також сприяють колеса розмірністю 195/60 R17 у базовій комплектації, з легкосплавними аеродинамічними дисками (+ковпаки) і економічними шинами Bridgestone. Європейському споживачеві Toyota Prius доступний тільки у топ-версії з2.0-літровим бензиновим мотором і plug-in гібридною установкою сумарною потужністю 222 к.с. Передні колеса приводяться у рух за посередництва безступеневої АКПП (e-CVT).

5. BMW i4

Німецький ліфтбек D-класу явно покликаний задовольнити потреби тих, кому потрібне щось не привертаюче зайву увагу на вулиці, але щоби це була сучасна машина преміум-класу на електротязі. Присадкуваті пропорції, безрамкові вікна… Виглядає BMW і4 красиво, якщо не зважати на епатажний «передок». Є більш доступна слабша версія та спортивна М40і, проте найзбалансованішою ми в mmr.net.ua вважаємо eDrive40. Її розгін до 100 км/год займає 5.7 с, тоді як ємність батареї сягає 80.7 кВт*год, чого вистачить для поїздки протяжністю до 590 км, згідно WLTP. Привід – задній. От так і виходить, що 5-дверний i4 стане чудовим вибором для тих, хто хоче придбати BMW з відмінним керуванням і нульовими викидами.

4. Audi A5

Красуня Audi A5 у 5-дверному кузові ліфтбек грає в тому ж середньому класі, що і Peugeot 508 та BMW i4. Для ринку ЄС автомобіль оснащується бензиновими 2.0-літровими турбомоторами з віддачею 204 к.с. та 265 к.с. Останній з них доступний тільки з повнопривідною трансмісією Quattro. Коробка передач – 7-ступенева, автоматична (робот). Можна обрати А5 і з дизельним двигуном 2.0 (163 / 204 / 286 к.с.). Традиційно для автомобілів марки Audi якість виконання та оздоблення салону заслуговує найвищих похвал. Audi A5 також оснащується безрамковими вікнами і має не менш витончений і елегантний дизайн в цілому, ніж Peugeot і тим паче BMW.

3. Audi A7

Якщо А5-та побудована на базі седана А4, то А7, будучи на сегмент більшою, за аналогією створена на основі седана А6.Це автомобіль високого класу, тобто Е-сегменту, який має більше простору і оснащення, ніж менша  А5-та. Бензинові двигуни 2.0 турбо (204 та 265 к.с.) та 3.0 турбо V6 (340 к.с.) доповнюються дизельною гамою 2.0 (204 к.с.) та 3.0 (245 або 286 к.с.). Audi традиційно пропонує розширену програму персоналізації, серед якої широка палітра кольорів кузова, варіантів колісних дисків та інших опцій. А7 це дорогий автомобіль з високою ліквідністю, потужними двигунами і відмінною якістю виготовлення.

2. Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon це флагманська модель марки з Вольфсбурга, в основі якої лежить седан Volkswagen Passat восьмого покоління. За розмірами цей ліфтбек Е-класу еквівалентний згаданій вище Audi A7, при цьому Volkswagen пропонує стриманіший  інтер’єр і лише 4-циліндрові двигуни, демпінгуючи зокрема цим цінник автомобіля. Зараз німці розпродують складські партії ліфтбеків, бо на конвеєрі з 2024 року залишили тільки Arteon універсал. В Україні у продажі є дві модифікації великого Volkswagen : з бензиновим 2.0 турбо (280 к.с.) і повним приводом та 2.0 дизель (200 к.с.) з передніми ведучими колесами. Трансмісія буде автоматична, 7-ступенева (робот).

1. Porsche Panamera

Повнорозмірний 5-дверний ліфтбек класу люкс. Так описується Porsche Panamera, єдиний автомобіль представницького сегменту (F-класу) в даному списку mmr.net.ua. Щоби коротко описати, що значить поняття машина класу «люкс», просто знайте: для Panamera доступна опція за 8 тисяч євро, суть якої полягає у миттєвому піднятті пневмопідвіски і, відповідно, кузова для більш зручної посадки / висадки в салон при розблокуванні дверей авто. Щойно ви закриваєте машину, авто опускається до стаціонарного положення. Сьогодні Panamera доступна зі звичайним бензиновим двигуном 2.9 турбо V6 (353 к.с.) або його гібридною версією, потужність якої сягає аж 470 к.с. Топ-версією є ліфтбек з 4.0-літровим гібридним турбо V8 сумарною потужністю 680 к.с., прискоренням до 200 км/год за 3.2 с і максимальною швидкістю 315 км/год. Вартість такого Porsche в повній комплектації становить близько €265.000.


Не пропустіть