Експерти дослідницького центру Sandia National Laboratories створили систему вприскування пального для дизельних силових агрегатів, що дає можливість значно очистити вихлоп.
Дизельний мотор від бензинового відрізняється способом приготування робочої суміші і методом її займання.
«Важке» паливо і повітря подаються в камеру згоряння роздільно.
Перш за все, надходить повітря, температура якого збільшується в кінці такту стиснення, і тільки в самому кінці в циліндри впорскується дизельне пальне, яке миттєво запалюється.
При наявності таких конструктивних особливостей, дизельні силові установки відрізняються високим крутним моментом і економічністю палива, але друга сторона медалі – це більш «брудний» вихлоп, ніж у бензинових двигунів.
За нинішніми нормами Euro 6d-Temp, зміст окислів азоту становить 168 мг/км. Але в наступному році в силу вступлять нові вимоги, які зобов’язують виробників зменшити цей показник до 120 мг/км в умовах реального використання і до 80 мг/км при лабораторних вимірах.
Однак фахівці Sandia National Laboratories знайшли метод як значно – на 50 – 100% – знизити вміст сажі у вихлопі.
Вся справа в формі форсунок з технологією DFI (впорскування палива по каналах), де дизельне пальне потрапляє в камеру згоряння за допомогою маленьких каналів.
Подібне рішення дає можливість оптимізувати склад паливно-повітряної суміші і домогтися більш «чистого» згоряння.
Тут, проте, варто пам’ятати про таку особливість дизельних моторів, як залежність вмісту оксидів азоту від обсягу сажі – чим менше першого, тим більше другого і навпаки.
При цьому з подібною технологією більше не доведеться застосовувати систему уприскування сечовини, що розщеплює оксиди азоту, але в той же час здорожує мотор.